AOV - arbeidsongeschiktheidsverzekering als ondernemer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:21

Interessant topic bedankt daarvoor!

Ik ben ondernemer met een VOF in de diersector. Mijn collega (en dus de andere vennoot) heeft in het verleden in een broodfonds gezeten met mensen uit de sector en dat is helaas volledig uit elkaar gevallen waardoor zij het zinkende schip op tijd verlaten had gelukkig. Wij hebben nu beide geen AOV en inmiddels vind ik dat wel een dingetje inderdaad.

Broodfonds plus AOV met 2 jaar wachttijd klinkt misschien wel als beste keuze. Waar kan ik de beste info vinden over broodfondsen? Om het kaf van het koren te scheiden? Misschien mag ik met mijn werksector wel niet in elk fonds?

meggiemeg

Re: AOV - arbeidsongeschiktheidsverzekering als ondernemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:24

2 jaar overbruggen is best lang vind ik persoonlijk, dan moet je zelf al een behoorlijke buffer hebben alleen al voor je vaste lasten, overige kosten komen daar nog bij. Is dat haalbaar voor velen om zo'n buffer op te bouwen?

Liselot

Re: AOV - arbeidsongeschiktheidsverzekering als ondernemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:27

Ik zit zelf als zzp bij sharepeople. Ik heb de lange variant en krijg 3000 netto uitgekeerd bij ziekte tot pensioenleeftijd. Wachttijd is 2 maanden.
Anders dan bij een broodfonds zit hier meer controle op. Bij ziekmelding krijg je dus ook een verzuimbegeleider aangewezen en wordt gekeken hoeveel % je ziek bent.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:53

Flux schreef:
Interessant topic bedankt daarvoor!

Ik ben ondernemer met een VOF in de diersector. Mijn collega (en dus de andere vennoot) heeft in het verleden in een broodfonds gezeten met mensen uit de sector en dat is helaas volledig uit elkaar gevallen waardoor zij het zinkende schip op tijd verlaten had gelukkig. Wij hebben nu beide geen AOV en inmiddels vind ik dat wel een dingetje inderdaad.

Broodfonds plus AOV met 2 jaar wachttijd klinkt misschien wel als beste keuze. Waar kan ik de beste info vinden over broodfondsen? Om het kaf van het koren te scheiden? Misschien mag ik met mijn werksector wel niet in elk fonds?

Broodfonds.nl