Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 22:50

Je krijgt dit inderdaad vergoed. Maar met droge ogen moet je even opletten. Want dat kan juist alleen maar erger worden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:52

Leuk voor je germie. Fijn ook jouw bijdrage in het topic. Draagt echt iets bij.

Sterkte TS! Best wat weggehaald dus, ik ben benieuwd hoe het wordt! Zal vast veel klachten schelen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:05

Mijn man is vertelt dat je oogleden minimaal de helft van de pupil moeten overlappen om het vergoed te krijgen. Hij heeft behoorlijke overlap, zijn wimpers worden erdoor naar beneden geduwt en als hij moe is of hoofdpijn heeft hangen ze nog meer omdat hij dan even niet de kracht heeft het omhoog te houden ofzo?
Dus we overwegen het zelf te betalen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:09

Muze schreef:
Ik zit hier ook weleens over te denken.
Ook hangende oogleden, snel droge ogen ( maar vast geen verband).
Zijn er specifieke eisen om dit te “ mogen laten doen”, of kan dat eigenlijk altijd wel?

Nee je kan er zo heen voor een consult (privé kliniek) wel kan het zijn dat je te weinig overhangende huid hebt, dan adviseren ze om nog even te wachten. Als je te veel weg haalt of als het nog te "strak" is blijven je ogen namelijk open staan :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 23:32

DE PA zei dat ik eigenlijk precies op tijd was, omdat er bij mij nog geen vet zit. Want dan wordt het weer duurder blijkbaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:35

Ja bij mij was dat inderdaad ook, al zit er bij mij sowieso vrijwel geen vet in mijn gezicht... ik heb vergrote zwaartekracht, alles zakt in mijn kuiten _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 23:38

Ik ook niet, ik zie er ook nog een paar jaar jonger uit, al heb ik alleen wel sinds een tijd een onderkin _O-

Bij mij blijft alles rond mn billen plakken :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:59

Amado7 schreef:
Leuk voor je germie. Fijn ook jouw bijdrage in het topic. Draagt echt iets bij.

Bedankt :D (vooral ook om het na mijn verzoek om ontopic te blijven te plaatsen)

Dus dan nu weer even ontopic.

Maar vet rond de oogleden en het gezicht? Dat verdwijnt toch als je ouder wordt? Ik ken maar weinig oudere mensen met een rond gezicht.

Rond de billen wil vet helaas goed komen en blijven plakken. :+ En dan lukt afvallen daar ook niet meer is mijn ervaring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:30

Vet zit vaak wat onder de wenkbrauwen. Is bij mij ook iets weggehaald toen. Mijn ogen waren ook ongelijk en dat hebben ze ook mooi gecorrigeerd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:42

Dat vet komt gelukkig ook nooit meer terug, daar ben ik wel blij mee :). Het is voor mij ook zeker 25 jaar geleden, maar er hoeft ook nu nog niets gecorrigeerd te worden, er is ook geen hangend vel voor in de plaats gekomen :D. Het was een hele goede investering, en ik vond Velthuis heel professioneel.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:53

Heel tof dat je het hebt gedaan!
Ik ben in februari geweest. Zo blij mee. Met hechtingen erin niks gedaan, kreeg ook griep en kon echt niks
Week na de hechtingen eruit ook heel rustig aan gedaan, na 2 dagen edula litteken crème gaan smeren en ongeveer week later mocht ik voorzichtig krachttraining en zwemmen.

Foto's uploaden werkt even niet.

Ochtend voor
Afbeelding

Dag 2 of 3
Afbeelding

Dag 7 of 8
Afbeelding

Thuis direct na de hechtingen eruit
Afbeelding

Afgelopen weekend
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 03-04-25 08:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:57

Bij mij is ook aan 1 kant waar het ooglid het meeste hing zeg maar vet weg gehaald.
Ben nu meer ,symetrisch, dan ooit.

Ik zit te denken om komende winter mijn onder oogleden te laten doen. Krijg losse huid daar wat erg rimpeld. Vind dat echt lelijk

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:39

x_Jeanine_x schreef:
Heel tof dat je het hebt gedaan!
Ik ben in februari geweest. Zo blij mee. Met hechtingen erin niks gedaan, kreeg ook griep en kon echt niks
Week na de hechtingen eruit ook heel rustig aan gedaan, na 2 dagen edula litteken crème gaan smeren en ongeveer week later mocht ik voorzichtig krachttraining en zwemmen.

Foto's uploaden werkt even niet.

Ochtend voor
[ Afbeelding ]

Dag 2 of 3
[ Afbeelding ]

Dag 7 of 8
[ Afbeelding ]

Thuis direct na de hechtingen eruit
[ Afbeelding ]

Afgelopen weekend
[ Afbeelding ]

Mooi geworden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:56

Mocht je dan met 2 weken al zwemmen, Jeanine?
ik heb volgens mij ook 6wkn rustig aan gedaan, maar je voelt het best snel, als je teveel druk op je hoofd zet.. dus voorzichtig doen in tegenstelling tot vol gas :D

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 11:30

Heel mooi geworden Jeanine_x !

Ik heb ook echt wel 2 weken rustig aan gedaan en niet gesport, pas daarna het paardrijden enz weer opgepakt. Ook afmesten heb ik pas gedaan nadat de hechtingen eruit waren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:50

Afbeelding

Mijn voor en na.
En nog steeds heel erg blij mee.
Nooit meer vermoeide ogen en wenkbrauwen door het optrekken en vrijwel geen hoofdpijn meer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:06

Ik heb jammer genoeg die voor en na foto's van destijds niet meer, maar voor dacht iedereen altijd dat ik stikchagerijnig was, daarna kreeg ik te horen dat ik altijd zo vriendelijk keek :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 13:08

Jeetje Jeanine dat is echt mooi geworden. Ook zo snel al na de hechtingen eruit. Bij jou is het niet heel blauw geworden?
Chantal jouw blik is ook zoveel frisser geworden. Echt een mooi verschil ook.
Haha Prompter dan heeft het voor jou ook een goede uitwerking gehad :P Geen resting bitch face meer :')

Slapen was een beetje minimaal, ik kan dus echt niet op mijn rug liggen := Dus toch maar op mn zij gaan liggen met mn hoofd half op het kussen.
Vannacht voor het laatst pijnstillers genomen maar nu niet echt meer nodig. Dat gaat wel snel!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:09

genezing gaat echt heel snel, en er blijven eigenlijk geen littekens achter :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:20

germie schreef:
Earth schreef:
Je mag 3 maanden niet zwemmen en duiken etc. ;)

Nee, is echt 2 dagen. Dan zijn de wonden genoeg genezen. 3 maanden is bullshit, maar dat geven artsen wel vaker aan. Die zijn veel te voorzichtig. Ik heb geleerd m'n eigen adviezen te volgen bij zulke dingen. Tillen is niet dragen. De belasting is compleet anders. En met hechtingen mag je vaak gewoon zwemmen. Dus is echt onzin om 3 dagen te wachten. Maar doe je het safe, dan laat je het op maandag doen en ga je op zaterdag weer duiken.
Je gaat geen 3 maanden van je leven weggooien met rustig aan doen. Ik niet in ieder geval. Heb dat besluit genomen na die hondenbeet. Voor mij is het leven me meer waard dan rust, zelfs als de zwelling dan iets langer duurt.

Maar ben benieuwd naar het eindresultaat bij je.

Ik vraag me echt af welke medische achtergrond je hebt om zulke uitspraken te doen...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:23

Wow, ik zie hier erg mooie resultaten!

Ik heb de ingreep dinsdag gehad maar ik zie bont en blauw, ook erg gezwollen. Ik heb de indruk dat de ooglidcorrectie op zich nog wel meevalt maar die wenkbrauwlift nu niet bepaald :( . Ik hoop op een snelle verbetering, en op een mooi resultaat want daar heb ik nog geen zicht op.

Heeft iemand hier ook de ooglidcorrectie icm een wenkbrauwlift gehad? Ik moet mss wel toegeven dat ik wat ongerust ben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:26

Zeker mooie resultaten! Ik wil het in de toekomst ook laten doen, maar ben nu mijn moed bij elkaar aan het verzamelen om mijn onderoogleden te laten doen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 13:38

Lukasje schreef:
Wow, ik zie hier erg mooie resultaten!

Ik heb de ingreep dinsdag gehad maar ik zie bont en blauw, ook erg gezwollen. Ik heb de indruk dat de ooglidcorrectie op zich nog wel meevalt maar die wenkbrauwlift nu niet bepaald :( . Ik hoop op een snelle verbetering, en op een mooi resultaat want daar heb ik nog geen zicht op.

Heeft iemand hier ook de ooglidcorrectie icm een wenkbrauwlift gehad? Ik moet mss wel toegeven dat ik wat ongerust ben.

Ik weet niet hoe het er bij jou uit ziet maar als ik niet beter wist zou ik me ook zorgen maken hoe ik er bij loop. Het is gewoon heftig, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon eens contact opnemen met je kliniek. :)
Wat voor lift hebben ze bij jou gedaan? Vanaf de haargrens of boven de wenkbrauw?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 14:21

Vanaf de haargrens. Ik heb erg dunne wenkbrauwen en volgens de chirurg zou een lift boven de wenkbrauw niet zo’n goed resultaat geven. Althans, voor hem was het geen optie.

Jij had enkel de correctie aan de oogleden?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 14:30

Ja klopt.
Ah wel beter want mijn behandelaar zei al dat net boven de wenkbrauw geen mooi effect geeft.