Een onzeker ziekenhuis traject

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 15:54

Ik heb een kaartje ontvangen en dat vind ik superlief! *\o/* maar dat kaartje confused mij ook heel erg :') Heel weinig mensen van bokt hebben volgens mij mijn adres.

Nogmaals superlief! Maar ik heb meer hints nodig _O- voel mij bijna dom/banketstaaf dat ik niet verder kom dan dat het een bokker moet zijn.

Afbeelding

Afbeelding

@marliesV Qua biopt uitslag is het allemaal een technisch verhaal, waar ik zelf ook niet wijzer in wordt nog. Maar mijn gevoel zegt dat het foute boel is... Ze zouden eerst donderdag bellen met een behandelplan. Dit is gewijzigd naar een fysieke afspraak aanstaande dinsdag met twee transplantatieteam artsen, waarvan 1 hoofd van het team is. Het lijkt mij dat ze dat niet zomaar doen. Ik moet iig nog heel even geduld hebben tot ik meer weet.

@amado de aangezichtsverlamming vermoeden ze een virusje. Ik krijg daar ook medicatie voor. Ik heb afgelopen week daarvoor weer een checkup gehad bij de kno arts en die zagen verbetering. Over 4/6 weken kijken ze weer.

@horsii ja ik dacht eindelijk mijn leven weer een beetje terug te krijgen. Ben helemaal klaar met die machine en medische zooi in huis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Een onzeker ziekenhuis traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:04

Wat ontzettend lief dat kaartje! Ik was het niet, ik heb je adres helaas niet.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:06

Stille meelezer hier. Heel veel sterkte TS, wat een verhaal.
En wat een lief kaartje, is het misschien via het secret santa topic iemand? Geen idee of je daar ooit aan meegedaan hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:09

Ik zie een hert of rendier met sjaal, dus ik zou het idd bij het Secret Santa topic zoeken.
Wel heel erg lief zeg!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 20:18

Secret Santa, slim!! Dat kan dan zowel de normale als hondenversie zijn. Ik ga daar morgen eens induiken wat de link is met het Italiaans (?) en de vlag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:54

De vlag lijkt me Frans. Leuk kaartje!

Die afspraak doen ze idd niet zonder reden. Ben bang dat je gevoel klopt maar blijf hopen dat het meevalt.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 23:54

Het lijkt de Nederlandse vlag, maar dan op zijn kop wat wordt gebruikt voor het geven van noodsignalen.
Frans heeft verticale strepen dacht ik.
Ben benieuwd wie het zal zijn hihi.

En hoop uiteraard ook dat er toch een wonder bestaat en het mee gaat vallen voor je, al ben ik ook wel bang dat je gevoel klopt. :(:)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:04

De op de kop vlag wordt ook gebruikt bij de boeren protesten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:17

De vlag van Schleswig Holstein is blauw wit rood.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:50

CupCakes_ schreef:
Kalium is echt een heel ranzig drankje. Mijn patiënten kijken altijd erg smerig als ik er mee aan kom zetten tijdens de medicatie rondes. Soms helpt een scheutje siroop of een klein beetje appelsap om de smaak te maskeren. Maar dat is per individu anders.

Het went, ik slik het al zo lang inmiddels (nierpatiënt ook). Het naarste is als je een wondje in je mond hebt, dan prikt het als de neten :')

Wat een verhaal zo zeg, hopelijk is het snel duidelijk wat er aan de hand is en dat je transplantatie alsnog binnenkort door kan gaan. Die aangezichtsverlamming kan er ook nog wel bij %)
Wel ontzettend bijzonder zo'n 'onbekende' donor <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 10:22

Net je berichten even doorgelezen, wat heftig zeg, heel veel beterschap en ik hoop voor jou snel beter nieuws mbt de transplantatie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 10:55

Jeetje Arianne, wat schrik ik van dit topic/verhaal van je :( Wat een onzekerheid nu zo. Alvast heel veel succes gewenst voor je afspraak - ik ga een kaarsje branden voor je.

Ik wens je heel veel kracht/sterkte en beterschap toe met dit allemaal. Dikke knuffel :knuffel:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:30

Ik heb net alles doorgelezen. Wat een heftige situatie! :knuffel:

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 18:58

Bedankt voor alle sterkte wensen weer <3

Update time! En laten we beginnen met de leuke update over de mysterieuze bokker.

Ten eerst heb ik gisteren gekeken naar beheer en mijn Santa van Secret Santa 2022. Dat is volgens mij het laatste jaar dat ik heb mee gedaan. Die kon ik echter niet direct koppelen aan de informatie die ik tot zo ver heb. Ik heb vannacht denk ik gedroomd dat Banjer Italiaanse taallessen geeft, want die informatie kan ik nu nergens meer terugvinden :').

En toen kwam er vandaag een brievenbuspakketje! Maar van wie...?

Nieuwe aanknopingspunten en opnieuw gaan speuren. Ik zie een zebra op de kaart. Dat doet mij gelijk denken aan Zebrastreepje Ik kan Tuutje wellicht ook wel aan een bokker koppelen. Als je dat bedoeld als ook een hint tenminste, geheime dame. En ik heb ook al een klein lijstje met mensen met een talenknobbel die hebben meegedaan aan Secret Santa 2022. Ik ga je vinden!

Met lekkere stroopwafels :9
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het compliment dat je mij slim noemt. Deze slimmigheid zit bij mij helaas niet in de talen. _O- Bij jou wel zo te zien! Ik vind dat altijd heel erg knap. Gelukkig bestaat het internet en vertaalmogelijkheden.

Ik ga zo nog even verder speuren. En anders wel komende dagen.
Die is helaas zoals ik al verwachtte niet positief. De oude transplantatienier moet eruit, want die zorgt voor de problemen. Na deze operatie is het een half jaar wachten, voordat ze weer kunnen en durven te transplanteren. Ze gaan in dat half jaar in de gaten houden wat mijn antistoffen gaan doen. Het is namelijk mogelijk dat ik antistoffen aan ga maken, waardoor mijn donor niet meer geschikt is. Daar hopen we natuurlijk niet op. Mijn donor is superlief. Die heb ik al even gesproken en blijft beschikbaar voor mij. Ik ben haar zo zo zo dankbaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:01

Wat een vervelend nieuws. :\ Weet je al wanneer ze hem eruit gaan halen? En dan moet je weer aan de dialyse zeker? :(:) Wat super fijn wel dat je donor beschikbaar wil blijven!

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:25

Leuke verrassing, kan je even met het puzzelen bezig zijn.
Wat een k** nieuws zeg van je oude donor nier!
Hopelijk blijven je waardes goed en blijft de nieuwe donor geschikt! Lief van de donor om beschikbaar te blijven.
Heel veel sterkte en succes

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:28

Zo, dat is balen. Ik wist niet dat door antistoffen een donor ook weer ongeschikt kan raken. Heel veel sterkte en hopelijk valt het mee.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:36

Dus toch slecht bericht, zat er aan te komen maar als het dan definitief is, wel erg rot. Sterkte.

Die cadeautje zijn tof! Leuk tijdverdrijf haha.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:38

Wat een k.u.t nieuws heb je gekregen. Veel sterkte.

En succes met puzzelen waar de lieve post vandaan komt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:42

Wat een oliebol nieuws en het vooruitzicht van sowieso een half jaar geen nieuwe nier en veel controles. Wat een schat van een donor heb jij, ik duim met al mijn duimen dat zij jou uiteindelijk kan gaan helpen met weer een fit en dialyse vrij leven.

En wat een geweldige kaartjes.. ik kan je helaas niet helpen maar echt een geniaal tijdverdrijf en super leuk zo’n speurtocht naar wie o wie je (of meerdere bokkers) spamt met een hart onder de riem :)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:06

Bellatrix schreef:
Wat een vervelend nieuws. : Weet je al wanneer ze hem eruit gaan halen? En dan moet je weer aan de dialyse zeker? :(:) Wat super fijn wel dat je donor beschikbaar wil blijven!

Ik heb nog geen datum. Er gaan uiteraard eerst andere afspraken aan vooraf. Ik heb 9 april iig de afspraak met de chirurg.

De dialyse is nooit gestopt in de tussentijd. Ze hebben deze zelfs alweer opgehoogd/zwaarder gemaakt. Ik kan op dit moment echt niet zonder dialyse.

H_W_ schreef:
Leuke verrassing, kan je even met het puzzelen bezig zijn.
Wat een k** nieuws zeg van je oude donor nier!
Hopelijk blijven je waardes goed en blijft de nieuwe donor geschikt! Lief van de donor om beschikbaar te blijven.
Heel veel sterkte en succes

Ja hele leuke verrassing van deze bokker! Ik ben ook heel benieuwd of ik deze bokker (persoonlijk) ken. Ik ben eigenlijk al jaren een meelezer hier op bokt met heel af en toe een berichtje. Vroeger wel veel actiever geweest.

Hannanas schreef:
Wat een oliebol nieuws en het vooruitzicht van sowieso een half jaar geen nieuwe nier en veel controles. Wat een schat van een donor heb jij, ik duim met al mijn duimen dat zij jou uiteindelijk kan gaan helpen met weer een fit en dialyse vrij leven.

En wat een geweldige kaartjes.. ik kan je helaas niet helpen maar echt een geniaal tijdverdrijf en super leuk zo’n speurtocht naar wie o wie je (of meerdere bokkers) spamt met een hart onder de riem :)

Mijn donor is echt de aller- allerbeste. Het is echt een bijzonder en lief mens <3 Ik kan echt niet in woorden uitdrukken hoe bijzonder het is wat ze doet. En hoeveel het voor mij betekend. Ze is ook heel betrokken bij mij en komt volgende week donderdag gezellig koffie drinken. En dat terwijl wij elkaar eigenlijk niet kende. Er bestaan zulke mooie mensen op de wereld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:08

De dialyse is nooit gestopt? Maar daarvoor krijg je toch een donornier? Zodat dat niet meer hoeft?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:12

Bellatrix schreef:
De dialyse is nooit gestopt? Maar daarvoor krijg je toch een donornier? Zodat dat niet meer hoeft?

Denk een misvatting tussen ons. Ja, als ik de donornier heb dan stopt dat wel. Maar jij schreef "En dan moet je weer aan de dialyse zeker?". Dat doe ik sinds oktober '24. Dus daarom schreef ik dat het in de tussentijd nooit gestopt is. Ik dacht dat jij dacht dat ik even tussen oktober '24 en nu niet hoefde te dialyseren en weer moest starten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:13

Ah, nu snap ik het. :)
Maar dat is ook zwaar, 3x per week naar het ziekenhuis dan toch?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:33

Bellatrix schreef:
Ah, nu snap ik het. :)
Maar dat is ook zwaar, 3x per week naar het ziekenhuis dan toch?

Er zijn twee verschillende methoden om te dialyseren. HD-dialyse = via het bloed en vaak in het ziekenhuis/dialysecentrum. Kan tegenwoordig ook wel thuis geloof ik.

PD-dialyse = via buikspoeling. Dan wordt het buikvlies als een soort van afvalstoffen filter gebruikt.

Ik doe PD-dialyse thuis. Elke nacht aan een machine voor 7 uur.