Verlaten Partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Verlaten Partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:07

Weet je, het is een heel grote stap en ik snap helemaal dat je het eigenlijk niet durft. Maar vanaf het moment dat je weg bent, kun je weer gaan opbouwen en er is altijd veel meer mogelijk en er is veel meer hulp dan je nu denkt. Heb dat zelf ervaren. Het is een moeilijke tijd, maar dat is het nu ook, en als je over bijvoorbeeld een jaar terugkijkt zul je vast verbaasd zijn waar je dan staat en hoe het allemaal gaat.

Veel sterkte!

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 22:25

Ik heb vandaag mijn sollicitatiegesprek gehad en dat ging best goed.
Ik hoor deze week meer
Thuis gaat het ok, er is een andere dynamiek nu er hardop uitgesproken is dat we niet met elkaar verder gaan dat verminderd ook een bepaalde druk

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:01

Hopelijk krijg je de baan en voor nu heel fijn dat het rustig verloopt tussen jou en je ex.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:20

Allereerst heel veel sterkte en een dapper besluit. Als je op jezelf woont wordt je inkomen aangevuld tot bijstand als je daar onder zit. Verder wil ik je meegeven dat het moment waarop het wel weer escaleert het moment is waarop je politie kunt inschakelen en vragen mee te denken. In Nederland zijn vrouwenopvang voor dit soort situaties. Voor nood kan dit via politie geregeld worden en anders kun je het via de gemeente oppakken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:04

sonjim schreef:
Allereerst heel veel sterkte en een dapper besluit. Als je op jezelf woont wordt je inkomen aangevuld tot bijstand als je daar onder zit. Verder wil ik je meegeven dat het moment waarop het wel weer escaleert het moment is waarop je politie kunt inschakelen en vragen mee te denken. In Nederland zijn vrouwenopvang voor dit soort situaties. Voor nood kan dit via politie geregeld worden en anders kun je het via de gemeente oppakken.

Inkomen wordt niet altijd aangevuld. Dat hangt van verschillende factoren af, dus wel even goed uitzoeken wat voor jou van toepassing is.
Ik zou ook een mediator/advocaat inschakelen. Kost wat, maar dan worden de zaken goed geregeld. Helaas is een belofte niet altijd duurzaam in een scheidingsproces.
Sterkte.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 15:17

Ik heb de baan niet gekregen dus op naar de volgende sollicitaties

Ik weet niet hoe het beeld wat ik beschrijf overkomt maar soms gaan relaties ook goed uit elkaar.
Vooralsnog lijkt het er op dat wij normaal uit elkaar kunnen.
Ik praat het incident van vorig jaar niet goed maar ik kies ervoor om zolang het gaat ok te zijn met elkaar.
Hij laat mij wel hier wonen en dat hoeft hij niet te doen.
En zolang ik hier woon doe ik dat liever op een normale manier.

En ja ik kan kiezen om nu eerst woonruimte te regelen maar dan kom ik maandelijks niet uit en moet ik alles wegdoen en op een houtje bijten en ik kies er voor om nu hier te blijven, een baan te zoeken en dan een huisje voor mijn toekomst

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:36

Volg je gevoel :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:35

Let er wel op dat niet langer blijft dan noodzakelijk is en ook blijft zeggen dat je weggaat. Mijn ex deed namelijk net alsof er niks gebeurd was en dacht dat we weer 'gewoon verder gingen omdat er nu toch geen ruzie meer was'. Dat maakte het er niet makkelijker op voor mij, mede ook omdat hij me om probeerde te praten en ik er heel veel moeite mee had om niet in zijn narcistische manipulatie te trappen.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:28

Beste ts, Lees je eigen openingspost zelf nog een keer. Ik wil niet negatief doen, maar er is al heel veel gebeurd. Hij heeft in het verleden heel duidelijk laten zien dat hij er geen problemen mee heeft jouw de grond in de trappen/bewust pijn te doen. Probeer je daarvan bewust te zijn ondanks dat het nu goed gaat. Het "goede" gedrag kan zo weer omslaan (helaas).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:34

Zolang je maar alert blijft op je grenzen en veiligheid. Verder doet iedereen het op z'n eigen manier. Je bent ons geen verantwoording schuldig.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:32

Ik vind je super dapper TS. Volgens mij doe je het ontzettend goed. Op jouw tempo, op jouw manier.
Iedereen is anders, iedereen heeft andere behoeftes en iedere situatie is anders. Alleen jij weet precies hoe jouw situatie is. Volg je gevoel, blijf alert en doe wat nodig is om jezelf veilig en boven water te houden en de stip op de horizon (je eigen veilige plekje) te blijven zien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:50

Nietvanzelf schreef:

Ik weet niet hoe het beeld wat ik beschrijf overkomt maar soms gaan relaties ook goed uit elkaar.
Ik praat het incident van vorig jaar niet goed maar ik kies ervoor om zolang het gaat ok te zijn met elkaar.

En ja ik kan kiezen om nu eerst woonruimte te regelen maar dan kom ik maandelijks niet uit en moet ik alles wegdoen en op een houtje bijten en ik kies er voor om nu hier te blijven, een baan te zoeken en dan een huisje voor mijn toekomst

Heel dapper TS :j
Niet zo veel aan de rest toe te voegen. Alleen, ik las dat je zei dat je hondjes ook niet overal terecht kunnen? Als je doelt op het toestaan van honden: weet dat ze officieel geen huisdieren mogen weigeren (ongeacht huur- of koopwoning), omdat het houden van bijv een hond onder je recht op privacy valt. Ze kunnen er misschien iets over in het contract zetten maar dat is juridisch niet overeind te houden. Daadwerkelijk overlast is wat anders, maar het houden van honden kunnen ze je niet verbieden.

Als je dus een mooi plekje vindt maar ze schrijven daar iets over, zou ik lekker doen alsof je neus bloed, niks over je hondjes zeggen en lekker erin trekken. Zou zonde zijn als je om die reden iets moet laten schieten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 21:08

Dan vinden ze wel een andere reden om je eruit te zetten. Op zo'n basis start je toch geen huurovereenkomst. Dan sta je al 1-0 achter qua relatie met je huurbaas

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:28

Little_Gift schreef:
Dan vinden ze wel een andere reden om je eruit te zetten. Op zo'n basis start je toch geen huurovereenkomst. Dan sta je al 1-0 achter qua relatie met je huurbaas

Mwah, in Nederland moeten ze een goede reden hebben om je eruit te zetten. Als je je netjes gedraagt zal die reden er niet zo snel zijn, laat staan aantoonbaar. Vergeet niet, de verhuurder zit hierbij juridisch gewoon hartstikke fout.
https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... erhuurder/

Als de verhuurder erachter komt kan je wellicht nog aankaarten dat je er juridisch gewoon recht op hebt, wellicht wist diegene het oprecht niet.

Als je alle vrijheid hebt kan je zoiets vermijden door langer te wachten, maar in zo’n situatie? Waarbij je liefst zo snel mogelijk weg wil en mogelijk afhankelijk bent van loting etc? (Weet niet wat de specifieke situatie van TS is) Nah, dan zou ik het er wel op wagen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:51

Nietvanzelf schreef:

He ts, inmiddels zijn we 2 maanden verder
Hoe is het nu met je?

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 16:43

Een enorme plottwist ik heb de baan toch wel gekregen
Ik heb een assesmentdag gehad en ga 1 mei beginnen.

Tussen mij en mijn ex gaat het over het algemeen ok, soms minder en ja ik hou me zeker wel in en ga geen discussies meer aan.
Maar het vooruitzicht van een baan is ook een huisje een stap dichterbij dus ik kijk nu dagelijks op de woningapp en schrijf in wat past.
Ik ben mentaal wel wat beter gelukkig en heb er ergens ook wel zin in lekker mijn eigen plek al zal het ook nog wel moeilijk zijn en een hoop nieuwe dingen op mijn pad.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:56

Wat fijn dat je de baan toch hebt gekregen!
Wat ik mij wel afvraag; hoe lang vermoed je dat het gaat duren voordat je een eigen woning kunt krijgen, in deze tijd?

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 18:14

opisop_shop schreef:
Wat fijn dat je de baan toch hebt gekregen!
Wat ik mij wel afvraag; hoe lang vermoed je dat het gaat duren voordat je een eigen woning kunt krijgen, in deze tijd?

Ik sta nu 10 jaar ingeschreven en bij de ene woning sta ik in de top 10 en bij de andere op 256 bijvoorbeeld.
Hoe dat daar werkt begrijp ik niks van.
En zolang ik nog niks heb kan ik even sparen, verhuizen kost altijd geld en heb nog niet alle meubels maar dat is voor latere zorg

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 20:15

Wat fijn TS dat je de baan hebt, en nu ook vooruitzicht op een eigen plek! Hopelijk gaat het vinden van een eigen huis voorspoedig. :)

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 12:18

Ik wilde eigenlijk na mijn proeftijd pas echt gaan zoeken maar er kwamen gisteren 2 woningen naast elkaar op woningnet.
Ik heb me toch ingeschreven en sta op nummer 1 en bij de ander op nummer 2.
Gister even langsgereden en toen vond ik t ineens spannend.
En gister de hele avond getwijfeld maar vandaag een nieuwe dag en ik denk dat het nee gevoel een angst is.
Toch als vrouw alleen wonen in een nieuwe wijk, hopen dat mensen me aardig vinden enz.
Anyway nog 6 dagen duimen draaien en dan eerst maar eens kijken.
Mijn hoofd draait ineens overuren

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:20

oh wat spannend zeg. Ik zal voor je duimen! Wat fijn dat je meteen zo hoog staat!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:23

Spannend is logisch. Hopelijk blijkt het mee te vallen en lijkt het je wat!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:53

Zet door hoor, je verdient gewoon beter, ik herken de situatie erg, ook in zon soortgelijke relatie gezeten maar dan met drank en een kind, dus kies echt voor jezelf, heel veel succes

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:58

Snap de spanning best en die is ook heel logisch. Want het is wel veel in 1x. Ondanks dat je het besluit al gemaakt hebt, moet de actie nog komen. Dus 'ineens' en een nieuwe baan vanuit de ziektewet, en verhuizen en daar op nieuw beginnen is best veel.

Maar goed, soms valt ook in eens alles op zijn plek. Hopelijk is dat voor jou ook zo.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:39

Spanning is heel logisch, maar jij kunt dit! Dit klinkt als een uitgelezen kans om je leven weer opnieuw in te kunnen delen zoals jij dat graag wilt! Duimen dat je in één van de twee huizen kan gaan wonen! :)