Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Madiba schreef:Wat ik niet eet:
Ultra processed food: veel te veel suiker/zout/additieven/ingredienten die ik niet ken
Kant en klare maaltijden: ook hier veel te veel ingrediënten die ik niet ken
Frisdranken en energiedranken: te veel suiker en die zoetstoffen van de light versies is even slecht
Plantaardige olie: ultra bewerkt en verhit waardoor alle mogelijke voedingstoffen verdwenen zijn, slecht voor de gezondheid in plaats van wat altijd beweerd wordt dat het zo gezond is.
Ik ben heel snel rond in de supermarkt: het hele middeneiland met alles in een pak koop ik niet. Wel groenten/fruit/yoghurt/muesli/volkoren pasta en rijst. Bij de bakker vraag ik wat het donkerste brood is. Melk is rauw van de boer, vlees of kip van de slager een paar keer per week.
Zoet eet ik s'avonds maar alleen wat ik het echt lekker vind. Heb geen enkel idee hoeveel calorieën, eiwit of koolhydraten in binnen krijg, het enige waar ik op probeer te letten is dat ik niet boven de 10g suiker per dag kom. Ik drink alleen 1 kop koffie, thee en water en soms een glas wijn. Ik eet tot ik genoeg heb de ene dag is dat meer dan de andere en ik geniet van wat ik eet. Ik weeg sinds mn 18 hetzelfde (gemakkelijk voor kleding)
_lautje_ schreef:Maar honing is uiteindelijk toch ook gewoon suiker.
Zeker als je het gebruikt om te koken. Je lijf doet er exact hetzelfde mee als gewone suiker.