Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ze was er absoluut aan toe en was echt goed bezig, helaas is ze 100 graden omgedraaid. Daar waar ze er eerst vol voor ging is er nu nul interesse lijkt wel.
marleen_usar schreef:Ik zit er verder geen druk achter ik laat ze ook op dat punt ook met rust. Ze is licht verstandelijk beperkt.
DuoPenotti schreef:Liga?
Aub niet zeg. Dat is echt ongezond.
Kun je nog beter een donut eten.
https://favorflav.com/nl/eat-drink/food ... ker-donut/
marleen_usar schreef:Ze is nu 30 en ze begon echt zo goed ik was echt trots op haar. Ik ben bang dat ze op een dag echt veel te zwaar is.
Nirvana_ schreef:DuoPenotti schreef:Liga?
Aub niet zeg. Dat is echt ongezond.
Kun je nog beter een donut eten.
https://favorflav.com/nl/eat-drink/food ... ker-donut/
Hier ben ik het niet mee eens. Als je alleen kijkt naar de gram suiker misschien wel, maar in Liga zitten ook vezels, eiwitten, vit b6, ijzer, calcium.
Met name vezels zorgen ervoor dat, ook bij meer gram aan suiker, de suikerdip minder heftig is en dus meer verzadigd en zorgt voor minder snaaien. (ook de reden dat fruit eten zoveel beter is dan sap)
Onderaan de streep is de uitdaging om het mentaal aan te kunnen. Dan liever een liga die minder een traktatie gevoel geeft, dan een donut.
Als die Liga lukt, dan kan je kijken naar een stuk fruit. Maar elke stap is er eentje.
En dat is meteen het lastige van afvallen - er zijn zoveel mensen en meningen en alles wat je eet is ineens slecht. Het gaat erom dat ze het met mate kan eten, en dat probleem zit echt mentaal. Dus een voedingspsycholoog doet imo ook snel meer dan een dietist.
@TS: Ben het er wel mee eens dat 25kg voor augustus onrealistisch veel is, en ook niet helemaal de juiste motivatie. Betaal liever leuke sportlessen, gezonde maaltijden, dat soort dingen. 25kg in 6 maanden is een kilo per week. Ik zou liever naar 0,5kg per week gaan of 2-3 kilo per maand.
Lieser schreef:marleen_usar schreef:Ze was er absoluut aan toe en was echt goed bezig, helaas is ze 100 graden omgedraaid. Daar waar ze er eerst vol voor ging is er nu nul interesse lijkt wel.
Hoezo is iemand 'absoluut toe aan McDonalds'?