Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Pijnstilling kun je altijd overslaan. En ook op gevoel pakken. Tramadol zou ik sowieso overslaan, maar het beperken tot paracetamol, ibuprofen, naproxen of eventueel diclofenac. Omeprazol heb ik dan niet nodig.
Als er andere medicijnen bij zitten zou ik daar nog wel even verder naar kijken.
Ze gaven mij ooit na die hondenbeet naproxen mee, zonder overleg met mij. Heb het aangenomen en dag later gebeld wat ik er eigenlijk mee moest, want ik wil geen pijnstillers slikken voor de leuk. En pijn aan de wond had ik niet (zenuwen zijn dood). Oh, dan hoefde het niet. Ik kan ook niet goed over naproxen, word ik duizelig van. Diclofenac is voor mij dan de beste pijnstiller. Maar werd helemaal niet overlegd.
Heb dus niets gehad. En de naproxen heb ik weggegeven.
sandorra schreef:Ik hou mij aan wat ik meegekregen heb vanuit het ziekenhuis/ huisarts. Als ik voel hoeveel last ik heb. Lijkt het mij niet verstandig pijnstillers nu al te minderen. Verder zijn artsen ziekenhuis en apotheek op de hoogte van mijn medische toestand en medicatie die ik gebruik en waar ik allergisch voor ben dus als dingen anders moeten geven zij het wel aan.
Ieder lichaam is anders prima dat jij het niet hoefde te gebruiken maar ik verneem zelf wel of ik zonder de pijnmedicatie kan en dat is nu nog niet zo.
En medicijnen weggeven lijkt mij helemaal onverstandig. Het is niet voorgeschreven voor de persoon die het gaat gebruiken dus wat jij schrijft is echt niet juist germie. Ongebruikte medicijnen moet je niet weggeven maar inleveren bij de apotheek.