Hutcherson schreef:Kan je fysio een echo maken? Hebben ze echo materiaal?
Want als het zo is dat je talus (je sprongbeen) scheef staat sinds je fractuur is je klacht heel simpel op te lossen door een decoaptatie manipulatie door een manueel therapeut, chiropractor of osteopaat. Dan staat ie weer recht en heb je waarschijnlijk veel minder last van blessures.
Zooltjes ben ik echt geen fan van. Je gaat dan compenseren van buitenaf en soms werkt dat (tijdelijk) maar los gewoon hrt probleem op. Waar is die mindset gebleven binnen de gezondheidszorg? Common!
Mee eens, zooltjes zouden weleens symtoombestrijding kunnen zijn. En met een beetje pech verhelp je het probleem niet, maar vererger je het alleen maar.
Eerst goede diagnostiek, bij voorkeur dan de oorzaak aanpakken. Pas als dat niet mogelijk is, zou je symptoombestrijding moeten overwegen.
Wat betreft 3x per week 6,5 kilometer hardlopen in de opbouwfase... tja, daar krijgt hardlopen dus zijn slechte naam van. Hardlopen is nu eenmaal een flinke belasting voor je lichaam, dat moet je zorgvuldig opbouwen. Zelf ben ik 13 jaar geleden ooit ook begonnen met een dergelijk schema, maar inderdaad zoals de anderen ook al schrijven: je gaat te hard als je onderweg niet meer kunt praten.
Zelf ben ik nagenoeg altijd blessurevrij gebleven, maar in die jaren heb ik veel mensen voorbij zien komen die dolenthousiast begonnen, vervolgens in de blessures terecht kwamen en veel gedoe kregen. Het is echt aan te bevelen om te doseren, goede schoenen te laten aanmeten en iemand (met een trainersopleiding!) mee te laten kijken naar je techniek.