Snurken, wie heeft de oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:08

Babootje schreef:
MerleSimone schreef:
Hier werkt heel simpel een stukje tape op de lippen. Mijn partner is een ster in snurken in alle mogelijke posities, zelfs op zijn zij of buik. Sinds hij elke avond zijn lippen dicht plakt, snurkt hij niet alleen niet meer, maar slaapt hij ook beter!
Hij werd zelf ook regelmatig wakker van het snurken/blazen en slaapt nu echt dieper. Het heeft volgens mij ook te maken met door je neus ademen ipv je mond. Googlen waard.

Hier volstaat een reepje fysiotape van zo'n halve cm bij 1cm op het midden, maar er bestaan ook volledige plakkers voor over de lippen.

Hoe moet ik dat voor me zien?

MerleSimone schreef:
Nou, zo.

[ Afbeelding ]

Ben verbaasd dat niemand het hier verder over heeft. Echt het proberen waard TS!

Ik geloof niet dat ik mn man zover ga krijgen dat ie zn mond dichtplakt, maar ik kan t proberen natuurlijk.

Suzanne F.

Re: Snurken, wie heeft de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:30

Vraag of hij eraan kan wennen, dan is het overdag ook lekker rustig.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:26

verootjoo schreef:
Eilandje schreef:

Welke herrie? Een CPAP hoor je bijna niet.

Vind ik wel := ik zou er niet naast kunnen slapen.

Ligt denk ik aan het apparaat? De nieuwere hoor je in ieder geval amper. Kan er bij een apparaat met veel lawaai niet evt gevraagd worden om een nieuwere? Of is dat niet mogelijk?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:01

Als je een echte snurker hebt, dan is een CPAP overheerlijk stil. Als je de CPAP irritanter vindt, dan heb je geen echte snurker langs je liggen. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:41

Ik heb de relatie beëindigd (niet vanwege het snurken ;) ), maar dat zal wel niet de oplossing zijn waar je naar op zoek bent :+ .

Wel heerlijk rustig :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:10

quintusgl schreef:
MRA beugel. Ik snurkte ook behoorlijk. Bleek apnue. Maar dit werkt super.

Hier ook, mijn partner heeft 'm aan laten meten. Bleek bij onderzoek ook apneu te hebben.
Snurkt nu niet of nauwelijks meer en slaapt zoveel rustiger.
En ik ook :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:38

Suzanne F. schreef:
Vraag of hij eraan kan wennen, dan is het overdag ook lekker rustig.

Roodvos schreef:
Ik heb de relatie beëindigd (niet vanwege het snurken ;) ), maar dat zal wel niet de oplossing zijn waar je naar op zoek bent :+ .

Wel heerlijk rustig :')

:+
Wat ik merk aan mijn slaap app is dat ik minder snurk sinds ik de breathright pleisters op mijn neus plak. Ik heb daardoor meer (veel meer) lucht wanneer ik ‘‘s nachts door mijn neus adem en slaap nu ook met mijn mond dicht (zonder pleister :D ; niet dat ik mijn hele gezicht dichttape). Ik haal ze bij de Etos, de merkloze plakken bij mij beter en zijn stukken goedkoper.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:06

pmarena schreef:
BigOne schreef:
Zorgen dat hij niet op z’n rug kan liggen.

Anti-rol singel...? Zouden die bestaan voor mensen :))

Wel zoiets. Tennisbal op rug van shirt/pyama naaien

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:38

Diddykong schreef:
Dat verschilt per model :+. Ik ken ook hele luidruchtige die vrij veel blazen en daarbij best veel geluid maken.
Het enige wat bewezen werkt is een goede anti snurk beugel, als er verder geen apneus meespelen.

De tegenwoordige cpap zijn allemaal vrij stil. Dus dan zul je het wel over oudere apparaten hebben.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:33

Snurk bitje via de KNO arts. Echt een uitkomst. Idd hier ook een man met veeeel meer energie, betere nachtrust en meer uitgerust. Snurken en apneu gaat heel vaak samen en apneu is erg ongezond voor je (hart, longen, hersens, nachtrust, etc)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:10

Mijn man snurkte echt de verf van de muren. Niet normaal. Ik heb hem naar de huisarts gestuurd, en door naar de kno arts. Hij bleek hele grote amandelen te hebben. Die zijn nu geknipt, en we slapen allebei een heel stuk beter. :z

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:26

Babootje schreef:
MerleSimone schreef:
Hier werkt heel simpel een stukje tape op de lippen. Mijn partner is een ster in snurken in alle mogelijke posities, zelfs op zijn zij of buik. Sinds hij elke avond zijn lippen dicht plakt, snurkt hij niet alleen niet meer, maar slaapt hij ook beter!
Hij werd zelf ook regelmatig wakker van het snurken/blazen en slaapt nu echt dieper. Het heeft volgens mij ook te maken met door je neus ademen ipv je mond. Googlen waard.

Hier volstaat een reepje fysiotape van zo'n halve cm bij 1cm op het midden, maar er bestaan ook volledige plakkers voor over de lippen.

Hoe moet ik dat voor me zien?

Leukoplast kopen bij kruidvat. Voor slapengaan even stukje afscheuren of knippen. Plak je gewoon diagonaal (of verticaal, wat je voorkeur heeft) over je lippen heen zodat je mond niet open gaat (let op, dit kán wel gewoon echter is het leukoplast sterk genoeg om de slappe musculatuur op te vangen) en geen schade aanbrengt aan de huid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 01:07

Desireeeee schreef:
Ik zou voor je op zoek gaat naar alternatieven eerst eens medisch laten checken:

- heeft hij een apneu?
- zijn de amandelen al weg?

Beiden kunnen voor enorm snurken zorgen, en dus ook voor mindere kwaliteit slaap. Kunnen allebei verholpen worden én je partner wordt er ook fitter van omdat hij beter kan slapen. Heb dit al van meerdere mensen in de omgeving gehoord dat dit de oorzaak was.

En anders: bitje via de tandarts, kijken of daar allss goed zit.

Zou daarna pas naar de alternatieve opties kijken :P

Dit!

Ik ben geopereerd aan mijn huig, amandelen en later ook mijn neus.

Ik hield 12x per uur mijn adem in. Slaapapneu dus.

KNO artsen hebben mij 2 verschillende operaties laten ondergaan. Nu snurk ik alleen nog wanneer ik compleet uitgeput ben.

Laat hem via de huisarts doorverwijzen naar KNO arts. Zij kunnen helpen! :)

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:56

Wesseltje schreef:
Ik ben heel erg benieuwd of je verschil merkt met de loops dream.

Ik had beloofd om hierover nog een update te geven. Ik merk zeker verschil!
Ik was al heel blij met de loop quiet (1e editie). De Dream zitten nog beter en zachter, ook al dacht ik dat ik de vorige niet voelde zitten.
Daarnaast filtert die toch nog meer geluid. Als mijn vriend nu heel luid snurkt hoor ik het nog wel, maar het is niet meer zo erg dat ik hem wil vermoorden :+

Voor mij dus helemaal waard! Zeker aangezien hij de beugel en tape niet wil of in zijn slaap toch uitdoet.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:57

Laure schreef:
Wesseltje schreef:
Ik ben heel erg benieuwd of je verschil merkt met de loops dream.

Ik had beloofd om hierover nog een update te geven. Ik merk zeker verschil!
Ik was al heel blij met de loop quiet (1e editie). De Dream zitten nog beter en zachter, ook al dacht ik dat ik de vorige niet voelde zitten.
Daarnaast filtert die toch nog meer geluid. Als mijn vriend nu heel luid snurkt hoor ik het nog wel, maar het is niet meer zo erg dat ik hem wil vermoorden :+

Voor mij dus helemaal waard! Zeker aangezien hij de beugel en tape niet wil of in zijn slaap toch uitdoet.

Super! Dan ga ik toch wel proberen :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:49

Slaaponderzoek is wel aangewezen, gewoon al voor zijn gezondheid. Dat hij er nu zelf nog geen last van heeft, betekent niet dat dat niet nog kan komen.

Mijn man heeft voorlopig te weinig ademstops om in aanmerking te komen voor een CPAP (hier in België moet dat erg genoeg zijn voor terugbetaling). Wij hebben nu standaard een Dyson Purifier die de lucht reinigt en bevochtigt, wat echt wel heeft geholpen (de lucht is te droog). Daarnaast heeft hij ook een neusspray die hij dagelijks gebruikt.