Oordopjes voor slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:15

Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Hans Anders, maar dat ziet er wel semi hetzelfde uit als bij Schoonenberg. Nu heb ik van mezelf wel 'lastige' oren, maar ik hoor heel veel (incl luid gesnurk) er nog gewoon doorheen. Daarnaast gaan ze na een paar dagen ook irriteren... -O- Dus ik kan me niet helemaal vinden in wat hierboven wordt gezegd over op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn al wel wat jaren oud, maar heb altijd al het idee gehad dat ze niet echt 'geluiddicht' waren. :(

Ik lees mee voor andere opties. Ik ga regelmatig op vakantie met zus/moeder en beide zagen nogal wat bomen om snachts. :+ |(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:19

Mijn man had ook altijd was bolletjes maar heeft ze nu van Opeiin.
Die worden geleverd met verschillende groottes opzetstukjes qua grootte.
Hij is er heel tevreden over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 20:30

Zertab schreef:
Loop dreams niet doen! Ik krijg er oorpijn van. Gebruik nu van die schuim dingen, enige wat geen pijn doen maar dempen niet geweldig.

Heb ze pas op maat laten aanmeten. Komen over twee weken binnen dus ben benieuwd! Materiaal voelde erg zacht aan.
Normaal kosten ze €134. Maar nu is er korting bij Beter horen en zijn ze €97

Oh top, dan ga ik deze week ook even een afspraak maken bij Beter Horen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:31

ik heb noizezz oordopjes. die worden in verschillende maten geleverd en hebben geen uitsteeksels.
Ik heb denk ik wel 4 paar liggen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:54

Ik heb de get plugged sleep plugs.

Zacht en sluit goed af.
En 34 dB
(Ik heb nog niets hogers kunnen vinden)

Ik heb die met steeltjes ook geprobeerd maar vond dat vervelend zitten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:37

WannabeAnky schreef:
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Hans Anders, maar dat ziet er wel semi hetzelfde uit als bij Schoonenberg. Nu heb ik van mezelf wel 'lastige' oren, maar ik hoor heel veel (incl luid gesnurk) er nog gewoon doorheen. Daarnaast gaan ze na een paar dagen ook irriteren... -O- Dus ik kan me niet helemaal vinden in wat hierboven wordt gezegd over op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn al wel wat jaren oud, maar heb altijd al het idee gehad dat ze niet echt 'geluiddicht' waren. :(

Ik lees mee voor andere opties. Ik ga regelmatig op vakantie met zus/moeder en beide zagen nogal wat bomen om snachts. :+ |(

Natuurlijk zijn ze niet 100% geluiddicht. Dat is niet veilig.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 01:18

Zertab schreef:
WannabeAnky schreef:

Natuurlijk zijn ze niet 100% geluiddicht. Dat is niet veilig.

Nee, tuurlijk, snap ik. Maar bij mij gaan ze dus ook voorbij aan hun doel, namelijk zorgen dat ik kan slapen naast iemand die snurkt. Dat hoor ik namelijk luid en duidelijk. Dus ik zou ze niet aanraden voor dat doel.

SansaS

Re: Oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:43

Dan vraag ik me af of ze wel goed passen en of niet te oud zijn? Na 5 naar verliezen ze hun werking en ia het advies te vervangen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:10

Ik heb ook op maat gemaakt van Schoonenberg, rond de €100;. Tijdens het maken hoorde ik niets, maar met de oordopjes hoor ik gewoon nog teveel. Was voor mij bedoeld tegen snurken van mijn ex, maar die hoorde ik nog gewoon. Daarnaast zitten ze niet fijn en kan ik niet op mijn zij slapen.

Ik ben naar een Numsy gegaan voor het doorbreken van lawaai. Ook voor snurken hielp dat niet maar bijv wel feestjes van de buren, iets.

Je zal hier weinig aan hebben, maar even ewn ander verhaal over de op maat gemaakte van Schoonenberg.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:12

Maar dan ga je toch terug?

Ik begrijp dat niet zo goed. Ze geven gewoon aan ze goed moeten zitten als je op je zij slaapt en goed moeten afsluiten. En als dat niet zo is terugkomen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:23

SansaS schreef:

Ik begrijp dat niet zo goed. Ze geven gewoon aan ze goed moeten zitten als je op je zij slaapt en goed moeten afsluiten. En als dat niet zo is terugkomen.

Jawel, maar ze boden geen oplossing behalve geld terug en dan niets meer. Dus ik heb ze gewoon gehouden en gebruik ze in extreme nood. Dus ik heb daar gewoon mee gedealt maar dan mag ik mijn ervaring toch wel delen? :')
Ik heb nu geen oordopjes meer nodig en kon dat geld op dat moment prima missen.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:44

SansaS schreef:
Dan vraag ik me af of ze wel goed passen en of niet te oud zijn? Na 5 naar verliezen ze hun werking en ia het advies te vervangen.

Is vanaf het begin al zo geweest. Ben ook al eens terug geweest om één van de doppen te vervangen, aangezien deze gescheurd was. Blijft helaas hetzelfde. Het argument destijds was hetzelfde wat hier werd opgevoerd: Ja ze zijn niet 100% geluidsdicht, dat is niet veilig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:47

xDenies schreef:
SansaS schreef:

Jawel, maar ze boden geen oplossing behalve geld terug en dan niets meer. Dus ik heb ze gewoon gehouden en gebruik ze in extreme nood. Dus ik heb daar gewoon mee gedealt maar dan mag ik mijn ervaring toch wel delen? :')
Ik heb nu geen oordopjes meer nodig en kon dat geld op dat moment prima missen.

Dat zeg ik toch ook niet? Uit je eerste bericht was niet te ruiken dat ze geen oplossing konden bieden voor jou oren vandaar de opmerking :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:32

Wat betreft toch nog geluid door dopjes heen horen: bij de 3M E-A-R gewone bekende gele dopjes word ik regelmatig wakker om te plassen. In heerlijke stilte. En als ik dan soms even een dopje uit doe dan ligt mijn man zo hard te snurken dat ik me afvraag waarom ik het bed niet heb voelen trillen :=

Die dopjes zijn echt goud +:)+ Zitten lekker, sluiten goed af, geven geen irritatie waar andere dopjes dat na een paar dagen wel doen. Ideaal! Alleen jammer dat het wegwerp dopjes zijn, daar baal ik wel van....

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:47

Ik heb op maat gemaakte oordopjes met white noise er naast. De oordopjes dempen al een hoop, maar gesnurk kan ik nog steeds wel zachtjes horen, met white noise er naast van Numsy, of gewoon een brown noise op spotify kan ik het snurken beter wegfilteren, terwijl ik de baby's nog wel hoor. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 11:57

Snurken voel je gewoon tot in je bot, da's echt kak :')
Mijn man snurkt gelukkig niet, dus het gaat in mijn geval om demping van alle overige leefgeluiden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:05

Buffelduke schreef:
Ik heb bij de Schoonenberg oordopjes op maat laten maken. Met name tegen het snurken van mijn vriend wat echt heel hard is. Het is echt mijn beste keuze ooit geweest. Sindsdien slaap ik hele nachten gewoon in plaats van 100 keer wakker te worden. Ik heb een hele nauwe gehoorgang en alles valt uit maar deze niet. Ze zuigen echt een soort vacuüm in je oor. Zitten ook echt ‘vast’. De wekker daarentegen hoor ik wel. Daar word ik wel wakker van. Het kost wat maar ik zou het zo weer doen.

Dit heb ik exact ook gedaan maar dan bij beter horen (Pluggerz op maat). Zou als ik er een kwijt zou ik het direct weer doen. Heb ook een nauwe gehoorgang waardoor alpine deep sleep etc. niet goed afsloot, pijnlijk was en uitvielen. Heb een zachte variant die wat flexibeler is, maar je kon ook nog met extra (dempende filter) erin nemen.

Als mijn vriend al ligt te snurken hoor ik hem er wel doorheen, maar ik word er niet meer wakker van en val sneller in slaap.

Tip: neem ze in 2 verschillende kleuren (ik heb 1 glow in de dark en 1 normale kleur) en daardoor kan ik ze in het donker goed uit elkaar houden en meteen in het juiste oor indoen haha

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:51

Aight schreef:
Buffelduke schreef:
Ik heb bij de Schoonenberg oordopjes op maat laten maken. Met name tegen het snurken van mijn vriend wat echt heel hard is. Het is echt mijn beste keuze ooit geweest. Sindsdien slaap ik hele nachten gewoon in plaats van 100 keer wakker te worden. Ik heb een hele nauwe gehoorgang en alles valt uit maar deze niet. Ze zuigen echt een soort vacuüm in je oor. Zitten ook echt ‘vast’. De wekker daarentegen hoor ik wel. Daar word ik wel wakker van. Het kost wat maar ik zou het zo weer doen.

Dit heb ik exact ook gedaan maar dan bij beter horen (Pluggerz op maat). Zou als ik er een kwijt zou ik het direct weer doen. Heb ook een nauwe gehoorgang waardoor alpine deep sleep etc. niet goed afsloot, pijnlijk was en uitvielen. Heb een zachte variant die wat flexibeler is, maar je kon ook nog met extra (dempende filter) erin nemen.

Als mijn vriend al ligt te snurken hoor ik hem er wel doorheen, maar ik word er niet meer wakker van en val sneller in slaap.

Tip: neem ze in 2 verschillende kleuren (ik heb 1 glow in de dark en 1 normale kleur) en daardoor kan ik ze in het donker goed uit elkaar houden en meteen in het juiste oor indoen haha

Klopt inderdaad. Als ik wakker ben hoor ik zijn gesnurk wel alleen als ik al slaap word ik er niet meer wakker van. En dat is fijn. Meestal begint zijn echte snurken als hij diep in slaap is en dan slaap ik al. Mocht hij eerder slapen por ik een paar keer en dan kan ik alsnog slapen en hebben we een rustige nacht.

Ik heb ook de 2 kleuren dat werkt perfect

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:15

Ik slaap met loop quiet. Heel tevreden mee, vallen bijna nooit uit en slaap heerlijk rustig.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:07

Ik wil ook al heel lang oordoppen maar ik ben heel erg bang dat ik door mijn wekker heen slaap

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:20

Heb je geen smartwatch? Ik heb m'n horloge om en word wakker van de trillingen. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:33

xDenies schreef:
Ik heb ook op maat gemaakt van Schoonenberg, rond de €100;. Tijdens het maken hoorde ik niets, maar met de oordopjes hoor ik gewoon nog teveel. Was voor mij bedoeld tegen snurken van mijn ex, maar die hoorde ik nog gewoon. Daarnaast zitten ze niet fijn en kan ik niet op mijn zij slapen.

Logisch dat je tijdens het maken niks hoorde, dan spuiten ze een schuim in je oor wat compleet afsluit. Dat schuim wordt niet je dopje, dat schuim dient uiteindelijk als mal om de dopjes op precies in de goede vorm te maken en daar gaat een filter in om het gewenste dempingsniveau te creëren.

Volledig afsluiten doen ze met dergelijke otoplastieken idd niet er zit altijd een gat in, waar een geluidfilter in gaat.

Daarnaast hoort er wel gecontroleerd te worden, of ze goed aansluiten en goed passen.
Ik heb otoplastieken van een ander merk dan van Schooneberg (voor mijn werk) en daar wordt gewoon gecontroleerd bij het afleveren of ze luchtdicht aansluiten en als dat zo is, gaat de filter erin en krijg ik ze mee.
En bij die van mijn werk zit een contract met jaarlijkse controle of ze nog steeds passen, want je gehoorgang kan in de loop der tijd veranderen en daarmee kunnen je otoplastieken dus niet meer goed gaan passen.

Nu is dit in mijn geval een PBM voor lawaaierige omstandigheden op de werkvloer en zit onze eigen arbo coördinator er achteraan dat alles goed werkt enzo, maar als je ze als particulier laat aanmeten, hoort er ook wel een goed product afgeleverd te worden.

Ik zou met die van mijn werk ook niet op mijn zij kunnen slapen, maar ik heb 20 jaar geleden ook otoplastieken gehad speciaal voor onder mijn motorhelm en daar kon ik wel prima mee slapen. Wanneer je er mee wil kunnen slapen op je zij, zou ik dat aangeven op het moment van aanmeten. Dan kunnen ze wat doen aan de afwerking, het gedeelte wat in je oorschelp komt, meer of minder ruimte in laten nemen.

Ik ben zelf helaas behept met heel smalle gehoorgangen met een scherpe heel smalle bocht. Het filter van mijn huidige otoplastieken past er nét in, als ze nog smaller waren, was dat een probleem geworden.
Er is geen enkel in-ear oordopje voor muziek dat in mijn oor past, zelf zonder het kleinste pasdopje erop, dus "kaal" zijn ze al te breed voor mijn oren.

Geen enkel standaard schuimdopje, 3M, Alpine, niks krijg ik erin wat blijft zitten en niet pijn gaat doen door de druk, maar dus al wel jarenlang tevreden gebruiker van otoplastieken.
Alleen ik hoef er niet meer mee te slapen, dus daarop heb ik de laatste setjes otoplastieken ook niet getest en ook niet gevraagd of hier rekening mee gehouden kon worden (zou ik ook niet perse doen met iets wat door mijn werkgever verstrekt wordt, dan zou ik die wel zelf aanschaffen).
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-01-25 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:35

Ik heb jaren geleden een pakket besteld met heel veel verschillende soorten oordoppen en degene die het beste zaten en het meeste geluid dempen waren de Howard Leight Max Lite oordoppen.
Maar toch krijg ik altijd last van oordoppen dus inmiddels knip ik ze af zodat ze minder aanwezig zijn als zijslaper.
Door dit topic de loop dream besteld omdat ik toch hoopte op fijner zittende oordoppen.
Mijn conclusie is dat deze denk ik na verloop van tijd minder pijn doen maar zijn ook flink aanwezig kwa druk dus nee ik vind ze het geld niet waard maar dat kan ook aan mij liggen ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:43

Ik heb ook die schuimdingen van het Kruidvat, sluit wel iets af, maar gesnurk komt er wel doorheen :+
En ik ben een zijslaper, toch raar gevoel aan mn oren dan de dag erna (maar je moet iets als je wallen groeien)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:03

Ik heb de loops... ofja ik heb er 3. Ik had 3 paar. Maar 1 ben ik kwijt geraakt toen ik de vorige versie case aan mn sleutels had hangen. Sleutels vielen 1x, ding was open gesprongen. Was voor mijn deur maar kwam er pas laat achter dus 1 terug gevonden. Andere paar ben ik kwijt geraakt omdat ik die case dus niet meer wilde gebruiken en ze los in mn zak deed. Allebei magisch weg.

Dus of heeel voorzichtig mee zijn (het laatste paar heb ik daardoor nog bij elkaar :+ ) of ze nooit buiten je slaapkamer meenemen dan kan je ze ook niet kwijtraken :') Maar ik zag dat de case er nu anders uit ziet dus wellicht sluit die nu ook beter.

Ik kon zelf met de quiet prima op mn zij liggen :)