Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:41

Bedankt voor het welkom!

We hadden op zaterdag de reveal bij de verloskundige. Toen ze ging inzoomen keken we even weg. We hadden haar 2 ingepakte kledingsetjes gegeven. Ze heeft toen de goede gepakt, ik me weer aangekleed en gaan zitten en bij het uitpakken zagen we dus dat het de jongenskleding was. Zij heeft voor ons gefilmd.

De dag erna voor de familie. Kamer versierd en een lunch voorbereid. Iedereen moest een team kiezen, jongen of meisje, en kreeg een sticker die ze moesten opplakken. Daarna iedereen onder het juiste deel van de slinger gezet (boy or girl) en wij ervoor met het confettikanon. Was echt een succes!

Ik vond het heel fijn om zaterdag al een moment samen te hebben. Zijn daarna ook lekker ergens gaan eten en ik moest toch ook wel even aan het idee wennen. Dud die dag voor onszelf vond ik heel fijn

Merileth

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 16:38

Dat klinkt wel echt heel leuk! De dag voor jezelf snap ik wel, het is dan toch iets wat nog even van jezelf is, voor je het wereldkundig maakt.

Een hele reveal voor familie enzo zien wij niet zitten, we willen het zelf wel graag weten, en zullen het dan waarschijnlijk wel zeggen als er naar gevraagd word, maar hele happening er omheen is gewoon niet ons ding.

Ik vraag me dan ook af, zijn er hier ook dames die het bewust niet willen weten?

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:29

Ik wil het deze keer niet weten. Maar dat zei ik bij de vorige zwangerschap ook :+ met de 20 weken echo was ik zo benieuwd dat ik het toch wilde weten.
Maar mijn man wil het graag weten dus nog even kijken hoe we het gaan doen. :+

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:02

Wij willen het ook niet weten, gaan wachten tot de bevallingen. Heb een zoontje. Lijkt me heel leuk en bijzonder om keer mee te maken dat je daar bij bevalling achterkomt. Bij mij zoontje wist ik het wel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:49

Merileth schreef:
Dat klinkt wel echt heel leuk! De dag voor jezelf snap ik wel, het is dan toch iets wat nog even van jezelf is, voor je het wereldkundig maakt.

Een hele reveal voor familie enzo zien wij niet zitten, we willen het zelf wel graag weten, en zullen het dan waarschijnlijk wel zeggen als er naar gevraagd word, maar hele happening er omheen is gewoon niet ons ding.

Ik vraag me dan ook af, zijn er hier ook dames die het bewust niet willen weten?

De vorige zwangerschap wilde mijn vriend het heel graag weten. Wij hebben het uiteindelijk geheim gehouden voor de familie. (Tot ik me een week van te voren tegen mn ouders versprak over die stomme roze balk op het geboortekaartje. Ze deden of ze het niet hoorden maar ik kon er ook niks anders van maken :') )

Nu weten we het nog niet, maar we neigen naar niet weten.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:29

Bij ons blijft het ook een verassing! Ik heb sowieso geen zin om er een heel feest van te maken mocht ik er toevallig toch achterkomen wat het wordt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:51

Leuk Phylos! <3

Wij vinden het na zo’n lange weg allemaal zo bijzonder en willen er graag een klein momentje van maken met familie.

Vanmiddag kraamzorg aangevraagd, een zorgverzekering gekozen en rondleiding bij een opvang aangevraagd.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:24

Mandyy schreef:
Leuk Phylos! <3

Wij vinden het na zo’n lange weg allemaal zo bijzonder en willen er graag een klein momentje van maken met familie.

Vanmiddag kraamzorg aangevraagd, een zorgverzekering gekozen en rondleiding bij een opvang aangevraagd.

Hier inderdaad net zo. Ook een hobbelige lange weg, dus voelt alles misschien net even iets meer bijzonder ofzo. Onze familie bestaat ook maar uit 15 incl 2 kinderen dus dat valt dan ook wel mee.

Hier de kinderopvang gelukkig een paar weken terug al vast kunnen leggen.
Op werk bezig met mijn verlof afspreken. Verder de kinderwagen box en babykamer besteld. Heerlijk om me nu ook in deze fase te bevinden.

Zorgverzekering ben ik mee bezig maar blijkt echt een kriem te zijn omdat niet alle verzekeringen een contract hebben met mijn zorgaanbieders

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:21

Veel geregeld al! Leuk!
Heb je veel zorgaanbieders waar je rekening mee moet houden?

Wij hebben vanmiddag de termijnecho gehad! <3 Baby was heel beweeglijk! Alles was goed, iets voor qua groei.
Vanavond nipt en geslachtsecho plannen. :)

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:16

Fijn dat de echo goed was! Met de NIPT moet je even opletten, want bij mijn priklocatie kon die niet geprikt worden tussen 23 december en 3 januari ofzoiets..

Wij zijn vandaag bij een opvang wezen kijken. Wel een goed gevoel over, maar man wat is dat duur! Dat wordt nog even puzzelen wat verstandig is qua parttime werken e.d.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:19

Oh serieus! Ik wilde net een afspraak maken maar ik ben geen patiënt bij dat ziekenhuis dus ik moet me eerst aanmelden. Gedoe. :+

Wij zijn ook best geschrokken van de prijs van opvang. Ik wil misschien een dag of halve dag minder gaan werken maar het is maar even de vraag of dat verstandig is. :\

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:46

Gelukkig is de opvang in 2025 wel ietsjes goedkoper :+ Het blijft ellendig duur. Ons zoontje gaat wel een hele dag omdat die het leuk vind en ik het ook goed vind voor zijn ontwikkeling (en dan kan ik paardrijden :+ ), een halve dag vind ik net aan zonde.. Gelukkig pas weer rondom de 11 maanden nodig bij de tweede.

Wij hebben op eindjaarsdag de termijnecho, dus dan kan ik begin Januari prikken voor de NIPT.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:04

Wat fijn Mandy! Zo kom je steeds weer een stapje verder.

Hier inderdaad ook 1 dag opvang. Ik ga van 5 naar 3 dagen. Daarnaast dan 1 dag mijn ouders en 1 dag mijn man.
Het blijft een duur grapje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:06

Lijkt me fijn als je dat zo kan regelen.
Wij hebben 3 of 4 dagen opvang nodig. Geen ouders die standaard willen oppassen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 11:25

Hier ben ik na de geboorte van mijn zoontje 3 dagen gaan werken, hij gaat ook die 3 dagen naar de gastouder. Mijn vrouw is wel fulltime blijven werken.
Onze familie past ook niet structureel op, maar als we ooit omhoog zitten of samen wat quality time nodig hebben staat er altijd wel iemand klaar om op te passen gelukkig!
Voor deze baby gaat dit hetzelfde worden.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:06

Wij moeten nog naar een exacte verdeling gaan kijken, maar de kans is groot dat mijn man minder gaat werken. Heeft hij zelf voorgesteld. Een van de belangrijkste redenen is omdat ik ruim meer verdien, dus het logisch dat als er ergens op ingeleverd wordt, dat zijn salaris is. Mentaal is het voor mij ook erg belangrijk om te blijven werken, het gaat heel snel niet goed met me als ik langere tijd niet werk. Wat dat betreft ben ik heel benieuwd hoe mijn zwangerschapsverlof op dat gebied gaat lopen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 18:03

Merileth schreef:
Wij moeten nog naar een exacte verdeling gaan kijken, maar de kans is groot dat mijn man minder gaat werken. Heeft hij zelf voorgesteld. Een van de belangrijkste redenen is omdat ik ruim meer verdien, dus het logisch dat als er ergens op ingeleverd wordt, dat zijn salaris is. Mentaal is het voor mij ook erg belangrijk om te blijven werken, het gaat heel snel niet goed met me als ik langere tijd niet werk. Wat dat betreft ben ik heel benieuwd hoe mijn zwangerschapsverlof op dat gebied gaat lopen.

Hier ook precies deze redenen ja, mijn vrouw verdient ook meer dan ik, en zij gaat mentaal ook niet zo goed op veel thuis zitten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:23

Wij hadden 2 oma's die allebei vroegen of ze mochten oppassen. Mijn moeder heeft al gezegd bij de 2de ook op te willen passen samen met mijn vader. Mijn schoonouders weet ik nog niet. Verder hebben wij allebei een papa/mama dag en gaat onze dochter 1 dag naar het kinderdagverblijf. Dat vonden we erg belangrijk voor haar omgang met andere kindjes. Is ook erg goed bevallen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:54

Ik mag me ook komen melden :D

Afgelopen zondag, kerstavond en gisteren aan de families verteld. Allemaal echt super leuke en verraste reacties, was heel hartverwarmend <3

Ik ben nu 10+2, eind juli uitgerekend. Nu 2 echos gehad, alles zag er goed uit en het was al een heel actief kindje. Morgen mag ik gaan prikken voor de nipt, maandag rondleiding op de kdv en dan in januari en februari weer de afspraken voor de 13weken, 20weken en geslachtsecho's.
Kraamzorg heb ik ook al geregeld en ik heb mn zorgverzekering ook vast wat uitgebreider gemaakt :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:04

Ik meld mij ook! Eind juni uitgerekend, het is onze tweede. Onze dochter is dan 2 jaar en 2 maand oud.

We hebben net een goede nipt en 13 weken echo gehad en het aan familie verteld.

Zorgverzekering vindt ik ook heel lastig deze keer. Ik zag ineens dat mijn huidige verzekering nog geen contract heeft met mijn verloskundige voor 2025, terwijl ze dat voor 2024 wel hadden. De vk zou het voor mij uitzoeken zij wist er zelf niks vanaf...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:35

Hoe zijn jullie de kerstdagen doorgekomen? Hopelijk net zo fijn als het bij mij ging :) .

Ik kreeg vorig weekend op zondag rugpijn, en wist dinsdag niet meer hoe ik moest zitten van ellende. Toch maar even de verloskundige gebeld, met de vraag wat ik nog meer kan doen dan warm houden en spiergel smeren (ik weet dat niet alle mag, maar die ik heb gelukkig wel). Paracetamol mocht ook nog, had ik zelf gewoon niet aan gedacht :+ . Wonderbaarlijk genoeg was de rugpijn in de nacht naar eerste kerstdag redelijk weggetrokken.

Mijn schoonmoeder was eerste kerstdag bij ons, dus die het toen verteld, die was heel blij, maar het moest echt bezinken. Tweede kerstdag zowel mijn vader als zusje verteld (ik moest wel, want we hebben altijd krabcocktail en hemelse modder, en krab en rauw ei mag niet, dus het valt op als ik dat niet eet, zeker het toetje want daar ben ik echt dol op). Beiden erg enthousiast, en mijn zusje zat volgens mijn man te trappelen met haar voeten uit enthousiasme.

Qua eten heb ik vooral kleinere porties gegeten. Ik ben er achter dat de gemene deler van mijn maaltijd er weer uit gooien is dat ik dan toch net teveel heb gegeten, en dat wilde ik voorkomen. De balans luistert echt heel nauw. Gelukkig is dat ook allemaal goed gegaan :D .

We hadden wel echt hele leuke boekjes gekocht om het iedereen te vertellen, dus dat was wel echt heel leuk.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:41

Hier hebben wij tijdens de feestdagen het geslacht onthuld. Het was echt een verrassing omdat ze dachten dat wij tot de 20 weken echo zouden wachten, maar vonden het toch leuk om het met Kerst te kunnen vertellen.

@Merelith, heel herkenbaar het steeds kleine beetjes eten. Hier nu 17 weken en nog steeds met momenten heel misselijk. Ook 's ochtends direct eten helpt bij mij om niet meteen weer naar de wc te hoeven rennen. Hopelijk gaat dat nog minder worden de komende tijd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:50

Dat lijkt me inderdaad een voordeel als familie niet standaard oppast; je vraagt ze sneller voor als je zelf een keer uit wil.

xClaudiaaL welkom!
Leuk om het me kerst te vertellen!
Je hebt al veel geregeld, wat fijn!

carika welkom!
Hopelijk weet je snel meer, zodat je je zorgverzekering voor 2025 ook kan afvinken.

Merileth gelukkig ben je van de rugpijn af!
Leuk om het met een cadeau te vertellen. Hebben wij bij schoonouders, zwagers etc ook gedaan.

Fritsfrats dat is leuk! Wil je het geslacht hier ook delen?

Kerstdagen waren erg gezellig. Vind het wel een pittige periode. We hebben afgelopen week veel voor de baby uitgezocht en geregeld en op m'n werk is het heel hectisch. Heb gisteren en vandaag op m'n vrije dagen ook wat gewerkt, zodat ik het maandag en dinsdag hopelijk wat beter trek maar ik snak naar rust! Ik heb wel een heel lekker vooruitzicht; we hebben een babymoon geboekt! <3

Vanavond gaan we eten bij vrienden. Vriendin heeft al jarenlang babyspullen voor ons bewaard dus ik mag straks een en ander uitzoeken. :D

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:02

Welkom allemaal!

Leuk al het nieuws wat door iedereen met kerst gedeeld werd! Het was bij ons ook leuk, gewerkt met kerst en eergisteren kerst gevierd. De misselijkheid is wel een stuk minder, maar echt lekker eten gaat nog niet, ik zit zo snel vol. Maar desondanks een heerlijke kerstmaaltijd op.

We hebben het aan onze ouders verteld. Mijn moeder kon het echt niet geloven en bleef er bijna in. Mijn schoonouders waren super blij, maar die zeuren dan ook al 15 jaar om een kleinkind :Y) Alleen mijn zusje en vader moeten we het nog vertellen. Mijn zusje moet nog even wachten want die is nu in Australië en komt pas eind januari terug. Wordt wel leuk want zij is zwanger van haar 2e kindje en 2 weken voor mij uitgerekend!

Komende vrijdag hebben we de 13 weken echo, toch wel weer spannend! En ik hoop ook ergens deze week de uitslag van de NIPT, maar met alle feestdagen kan dat zomaar nog even duren denk ik...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:02

Leuk weer jullie verhalen.
Zo fijn om het te delen met familie en vrienden.
Dat was voor ons in oktober al, maar heerlijk om op terug te kijken.

Lekker warm douchen kan ook helpen tegen de rugpijn!

Waarheen en wanneer gaan jullie op babymoon mandy?
Wij gaan van 18 tot 25 februari naar Lanzarote. Ben dan 5 weken.

Hier geen misseijkheidsklachten en heerlijk gegeten met de kerstdagen.
Nu weekendje Maastricht en ik zit as we speak te wachten op mijn tussendoortje..en Kroket. Dat is mijn quilty plessure geworden. Neem het maar af en toe hoor. Ik ben altijd al erg bezig met gezond eten, laag in gewicht en ben in 18 weken nog maar 1.5 kg aangekomen.