Menstruatie ondergoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:55

Ik snap wel dat de meesten (inclusief ikzelf) het een vies idee lijkt, want onze referentiekaders zijn of een natte onderbroek of broeierig, stug stinkend maandverband.
Zo werkt menstruatieondergoed niet. Het wordt geabsorbeerd door de lagen eronder, dus het is heel kort even nat en daarna voel je het niet meer. Het voelt dan gewoon alsof je een onderbroek aan hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:40

Berdien schreef:
Hoe zijn de ervaringen bij zware menstruatie inclusief stolsels? Vooral in de nacht gaat het hier nog wel eens mis, ondanks het dikste/grootste maandverband. Zo vervelend om je bed onder het bloed te hebben -O-

Zou eventueel ook de combinatie maandverband en dan zo’n broekje van de Hema kunnen doen, en de op de lichtere dagen alleen het ondergoed zelf.

Uitwassen boeit me niet zo, ik sta nu ook al regelmatig ondergoed uit te wassen als het weer eens mis is gegaan :+

Heb je weleens voor de nacht incontinentiebroekjes gebruikt? Hier hebben we die van de Lidl of van Kruidvat. Die beschermen echt supergoed, zijn eigenlijk een soort luiers. :')

https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAE

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:27

Hier gebruik ik ze ook, kan sinds mijn kraamperiode niet meer tegen maandverband en vind tampons en al het andere inwendige echt de hel.
Lotties, net een luier en inderdaad erg slechte kwaliteit op de naden
Ik ben heel blij met de tienerlijn ( :') ) van Marks&Spencer. Zitten heel fijn, super goede opvang en niet duur.
Ik wissel wel trouwens, 's ochtends, bij naar bed gaan, rond de lunch en het avondeten. Op de zware dagen voel ik me daar gewoon beter bij. Blijven trouwens geen vlekken inzitten.
Ik laat het water er gewoon overheen lopen, dan spoelt er al een hoop uit, daarna wring ik ze een paar keer uit tot het water niet meer verkleurd. En dan in een losse 30 graden was en op het rek.
Die van Primark zaten mij niet prettig

Eloya

Re: Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:01

Ik heb Lotties want die hebben een ruimere maatvoering, snuggs valt voor vollere billen alsnog best klein.
Ze zijn wat dikker en je moet ze niet perongeluk in de droger hebben dat vinden ze ook niet leuk. Maar verder zitten ze heerlijk.

Ik zou van snuggs misschien nog we een keer de hugger willen proberen, die schijnt wat ruimer te vallen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:55

Ik heb de high waisted van Primark, boxers van Victoria's secret en Modibody.
Ik draag ze dagelijks, na zoveel zwangerschappen heb ik helaas last van urine verlies en daar is het ook erg voor geschikt. Ik heb ook zeer zware menstruatie en ik ben nog nooit doorgelekt. De eerste paar dagen wel in combinatie met een tampon maar de volgende 5 heb ik geen tampon meer nodig.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 18:35

Heb hier toevallig eergisteren enkele slips voor een spotprijs kunnen kopen! De DIM boxers die ik altijd draag in mijn maat voor qlechts 8 euro/stuk hier in een Destock winkeltje in de buurt! Heel blij met mijn 3 extra. Heb boxers en slips, de slips komen vooraan een stukje lager en ik draag liever de boxers.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:18

Ik gebruik nu ook zo’n 2 jaar menstruatie ondergoed. Wil niet anders meer het is zo comfortabel! Het uitspoelen met je je even overheen zetten, maar het is zoveel minder gedoe dan welke andere oplossing dan ook!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:17

Was vanmiddag in de action en zag daar ook menstruatie onderbroeken

Bakkers ervaring mee met de action menstruatie ondergoed?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:31

Ja ik! Had er eentje meegenomen toen ik vorige maand in NL was, maar ben geen fan. Vind die van Primark (maar alleen de high waisted) of Victoria's secret veel prettiger.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:35

Ik heb die van de action voor als ik in de laatste 2 dagen zit. Voor zwaardere dagen vind ik het te spannend omdat het absorberende gedeelte niet helemaal tot aan achter doorloopt.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:53

Hebben jullie dan allen een zwarte of ook met printje? Zit te zoeken maar echt "sexy" zijn ze niet. Meeste zijn tentvormig en zwart.. :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:01

Ik heb die van de Action. Ben niet heel enthousiast, maar heb ook nooit andere gehad, dus geen idee hoe ze zijn vergeleken met andere merken.

Gebruik ze ook alleen maar als ik een witte broek aan moet op keuring ofzo en dan samen met tampons.. Puur voor de zekerheid dus.

Maar ik vind ze dus echt raar zitten, zo dun, maar toch stug..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:04

Ik gebruik het sinds een jaartje. Ben echt enorm ongesteld vaak. Moet dat binnen het uur naar de wc met een normale tampon. Ik ben dan net niet doorgelekt, maar de wc en alles zit er dan wel onder met verschonen. Echt een bloedbad. }:0
Ik lekte ook regelmatig door, ondanks dat ik naast m'n tampon ook een maandverband gebruikte. Nu gebruik ik het Ondergoed van mohdibodi icm tampon en dit had ik veel eerder moeten weten. Na 2 a 3 dagen is het ergste voorbij en gebruik ik het zonder tampon. Niks geen vies gevoel. Totaal niet te vergelijken met maandverband.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 23:07

Ik ben nog steeds super blij met die van de hema, ik heb er inmiddels 10 verzameld en ik draag niet anders. Het zit fijn en comfortabel, maar ik moest er niet aan denken om er in te menstrueren. :7

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:13

Boelles schreef:
Hebben jullie dan allen een zwarte of ook met printje? Zit te zoeken maar echt "sexy" zijn ze niet. Meeste zijn tentvormig en zwart.. :Y)

De modibodi die ik heb hebben printjes en de Victoria's secret hebben ze ook met printjes (of nou ja, niet online maar in de winkels in de VS)

Die van primark zijn inderdaad zwart of grijs.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 23:30

Ik heb deze:
Afbeelding

Is een ‘printje’
Heb deze en de boxer modellen in hetzelfde patroontje.
Draag normaal ook enkel slips van DIM.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:21

JudithGigi schreef:
Je zit niet in je "viezigheid", dat wordt opgenomen door het ondergoed.

Maar als je veel stolsels hebt wordt dat toch niet opgenomen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:45

Nee maar wel het vocht uit die stolsels dus daar voel je echt niks van. Het eerste moment dat het er in komt en daarna voelt het droog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:10

Even een schop omhoog. Ik wilde wat menstruatie ondergoed kopen omdat ik vandaag weer een Mirena spiraaltje krijg, zie ik op zowel Modibodi als Moi Et Marie dat het 'wereldmenstruatiedag' is en beide sites hebben respectievelijk 30 en 20% korting!

Scheelt toch wel een boel. Deze twee werden ook het meest genoemd op de Hema na, dus heb bij beiden wat besteld om te proberen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 09:56

Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb die van de action, niet ideaal maar ok.
Vind het gemak van ondergoed ontzettend chill vergeleken met maand verbanden :)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 09:59

Wereldmenstruatiedag! Wat een uitvinding.

Voor de mensen met minder budget.. ik maak menstruatie ondergoed zelf. Uit mijn waanzinnige winterjas die op een onfortuinlijke dag door ambulancepersoneel zonder pardon aan gort geknipt is :knuffel: en onderbroeken die ik zelf lekker vind zitten. Heb ook een heleboel vriendinnen voorzien van menstruatieondergoed en iedereen is super enthusiast.
0 euro besteed :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:04

Freya6 schreef:
Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?

Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.

In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:16

Ik vind het zelf de eerste 2 dagen dat ik heftig ben niet fijn.
Kan dan ook bijna elk uur ander maandverband wisselen. En dat gaat met ondergoed niet.
Maar die dagen daarna vind ik het wel een uitkomst.

Ik heb er 1 van sloggi en een paar van de Hema.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:16

Mijn dochter werd ongesteld tijdens een weekendje Parijs. We konden de broekjes niet direct wassen. We hebben ze helaas weggegooid. Ze waren van moi et marie, toch jammer geld.

Daarom ter vervanging wat Hema broekjes gekocht. Mij vielen ze niet tegen. Mijn dochter vindt de pasvorm slecht. Ze blijven niet zitten. Kruipen heel erg tussen haar billen.

Dus weer helemaal terug naar moi et marie.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:15

Slmt9 schreef:
Freya6 schreef:
Wat doe ik verkeerd?

Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.

In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.

Precies dit inderdaad, laten staan trekt de geur er ook helemaal in lijkt me