Ik kom me hier ook even melden, heb afgelopen week mijn eerste behandeling gehad. En hoewel ik er nog wat sceptisch tegen over stond, niet wist wat te verwachten ben ik toch gegaan. Na vele fysio en andere mogelijkheden geprobeerd te hebben na jaren veel spanning in mijn rug, dit een kans gegeven. Wat een bijzondere ervaring, op de tafel merkte ik echt dat er iets in mijn lijf gebeurde, alsof inderdaad je lijf ging ‘ontstressen’ heel apart. Ik kwam ook echt tot rust. Na de benadeling voelde het alsof er een vrachtwagen over me heen gedenderd was, echt een teken dat er veel gebeurde in mijn lijf. Die nacht heb ik ook heel onrustig geslapen, ik had het koud en moest continu naar de wc. Hij gaf dit ook aan dat ik of heel lekker zou slapen, maar ook een onrustige nacht kon hebben, en inderdaad veel moest drinken want mijn lijf ging ontgiften. Ik ben heel benieuwd wat de andere 2 behandelingen gaan brengen! Ik sta er nu al wel licht positief in, omdat er veel in mijn lijf al op gang is gebracht.
Een teken dat het in ieder geval het wat doet! En wat cool dat het zo'n bijzondere ervaring was! Mijn vriend vindt het stiekem zelfs een beetje spannend, dat er misschien emoties of iets loskomt
Ik heb vandaag mijn eerste behandeling gehad en ben eigenlijk ook heel enthousiast tot nu toe. Je merkt duidelijk dat de pijnpunten in kaart gebracht worden en dat het iets met je lijf doet. Hij zei al dat ik vast moe zou zijn maar dat had ik een beetje genegeerd en moest nog op en neer naar kantoor na afloop. (160km enkele reis) nou en of ik merkte dat ik stuk was.
Nyaleti
Geplaatst: 23-01-25 20:59
petra8 schreef:
Is er toevallig ook iemand in Tilburg geweest?
Wel in Breda en Teteringen en beide bevielen goed
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ik las iets over een body stress release 'behandelaar' (hoe noem je het), die ook informatie uit de stand van je voeten haalde oid, maar kennelijk gaat dat niet altijd zo? Ik ging googlen op praktijken hier in de buurt en op een van de websites stond dat kleding en schoenen aan mochten blijven.
Of is jullie ervaring dat die voetenstand altijd beoordeelt wordt?
Onder welke noemer valt dit bij de zorgverzekering? Ik kan het in de zorgzoeker van mijn verzekering niet vinden, of ik het nou afkort, uit elkaar of aan elkaar schrijf.
DuoPenotti
Geplaatst: 23-01-25 22:00
Cz vergoed het niet. Ook niet bij alternatief als ik goed kijk. Geen idee welke jij hebt
Bij mij bij zilveren kruis valt het onder alternatieve geneeskunde. Ik krijg tot €250 vergoed per jaar. En per behandeling krijg ik 40/60e vergoed (tot ik dan aan die 240 zit) en moet ik €20 zelf betalen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-01-25 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Oh gut ik had de pagina nog open staan en niet gerefresht.
Ik moet zeggen, ik merk m'n onderrug heel erg nu. Is niet ongebruikelijk na een behandeling voor me en hij had me al gewaarschuwd. Maandag m'n tweede behandeling!
DuoPenotti
Ik heb nu 2 behandelingen gehad (wel met langere tijd ertussen als normaal is omdat ik het qua planning niet geregeld kreeg) en bij mij komt er ook echt veel los in de dagen erna. Tijdens de behandeling zelf voel ik het ter plekke al dat er Vanalles gebeurd en ga ik daar al echt naar buiten met het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen heeft gereden- het hakt er in. Ben wel benieuwd of ik na meerdere behandelingen tzt echt meer verschil ga merken nog- nu heb ik vooral pijn in de dagen erna maar ik heb misschien ook teveel gedaan telkens erna ipv wat meer rustiger aan doen dus dat helpt misschien ook niet mee.
Die in Teteringen is echt heel lief. Toen ik bij haar was (ergens in 2023), zette ze een lekker muziekje op en houdt ze bewust haar mond tijdens de behandeling. Heerlijk ontspannen.
Ik ben nu in Breda omdat Teteringen met wat te ver rijden was, zeker omdat ik wel wat wappie ben na de behandeling. Zij ratelt maar door soms en vind het daardoor minder ontspannend.
Voor vergoeding even goed kijken naar dit stukje:
Ik ben overgestapt naar VGZ, die dus eigenlijk body stress release niet vergoed. Maar mijn therapeut heeft zich dus ook zoals bovenstaande aangemeld en krijg het hierdoor alsnog vergoed. Dan valt het onder alternatief. Bij VGZ staat er een lijst, die van mij stond daar vermeld als Alternatief nog iets.. en niet als Body stress release dus even goed zoeken of vragen.
cursebreaker
Geplaatst: 23-01-25 23:46
Mijn practioner blijft ook stil en vraagt/zegt heel af en toe alleen iets specifieks. Zij zet ook rustgevende muziek op in de achtergrond, dus ik word er ook wel echt helemaal zen van moet ik zeggen op het moment zelf- al heb ik wel plekjes die ik soms even minder prettig vind, maar voornamelijk wel ‘zen' haha. De dagen erna voel ik de impact :’)
Ik ga naar iemand in Sittard. In Zuid-Limburg stonden er maar 2 op de lijst welke ik via de verzekering had ingezien. Maastricht en Sittard en dan is S. voor mij wat fijner aanrijden. Zo wel tevreden met Zilveren Kruis. M’n practioner vind het ook een van de betere verzekeraars vanuit haar pov. Ik heb tot nu toe dezelfde dag of de dag erna ook de vergoeding alweer op de rekening staan, dat regelen ze echt heel snel en netjes.
Ik ben echt zo benieuwd. Kan echt niet wachten. Ik moet na de behandeling wel een klein kwartiertje in de auto, maar dat had ik vanuit Breda ook gemoeten. Die in Teteringen denkt in elk geval goed mee. Ze had een afspraak gepland om donderdag om .14 uur, maar toen ik vroeg of ik dan om 15.30 wel thuis zou zijn voor de kinderen werd het meteen naar 10 uur gezet, zodat ik even rustig aan kon doen tussen behandeling en hectiek van de dag. Hoe lang duurt een behandeling?
cursebreaker
Geplaatst: 23-01-25 23:51
Mijn eerste behandeling duurde wat langer icm intake (ruim een uur), de laatste keer was het een dik half uurtje. Ik moet zelf een 20minuutjes rijden enkele rit. Ik mag overigens ook Altijd appen/bellen als ik vragen heb omtrent een eventuele reactie of wat dan ook; zowel in weekenden als avonden e.d. Ze is echt altijd bereikbaar of zal anders zsm reageren. Ook echt heel erg netjes vind ik Qua plannen is ze ook heel flexibel en meedenkend.
Hier ook mijn 2e behandeling inmiddels gehad, ik merk in de dagen er na nog steeds reactie. De ergste spanning is van de spieren af, maar mijn rug voelt nog steeds alsof ik er een verhuizing op heb zitten. Ook vermoeidheid, en kou waren 2 dingen die opvielen en aanhielden. Erg benieuwd naar de 3e behandeling en hoe het verder gaat verlopen. Fijn om de positieve reacties hierboven te lezen!
beert
Geplaatst: 24-01-25 00:09
In december heb ik voor het eerst kennis gemaakt met bsr. Mijn rug zat van de ene op andere dag helemaal vast (spit?) en mijn vriend had positieve ervaringen met bsr. Ik heb drie behandelingen gehad in anderhalve week en vooral na de tweede en derde was er echt veel verschil. En dat terwijl iemand eigenlijk alleen in je rug “port”. Dus hier ook een positieve ervaring.