Ik had een tijd geleden een galsteen aanval , dezelfde verschrikkelijke pijn.... HAP gebeld en overleg over een ambulance, maar gelukkig zakte het weg en het was alsof er nooit iets was gebeurt. Een echo in ziekenhuis laten maken daarna maar ook niks te zien.
Kreeg van de huisarts zetpillen mee voor een volgende keer. Die kwam een half jaar later, bij eerste pijn direct een zetpil erin en gelukkig zakte het vrij snel weg. Wederom eenecho, weer niks te zien....
Dus nu angstig afwachten tot de volgende.... ik heb nog nooit zo'n pijn gehad, rollend in bed en over de grond... ik hoop echt dat het niet terugkomt.... en baal dat ze niets kunnen vinden. Ik zei haal die galblaas er maar uit! maar dat doen ze dus weer niet zolang ze niks zien op de echo....
Toen ik out ging van de pijn en naar het ziekenhuis werd doorverwezen, werd er idd ook eerst een echo gemaakt. Ze dachten eerst aan de blindedarm. Op de echo was alleen te zien dat mijn nier vergroot was. Daarna kreeg ik een ct scan en een rontgenfoto en daarop was duidelijk de steen te zien (en dat er toch een wervel gebroken is geweest, 5 jaar daarvoor.. die hadden ze toen gemist schijnbaar ) .. Kreeg medicijnen mee, zodat de urineleider ontspande en de steen hopelijk zakte, maar na een controle foto bleek die nog geen mm van de plek te zijn verplaatst Toen zou die operatief verwijderd worden, maar in de periode van covid, werd deze uitgesteld.. 4 weken later plaste ik hm er zelf uit... Heb wel gevoeld dat ie in mijn blaas terecht was gekomen en het heeft bijna een week geduurd, voordat ie er echt uit kwam... Was ook niet heel prettig met plassen
SassyMoon
Geplaatst: 05-12-24 18:27
marleen_usar schreef:
De echo liet niks zien en ze zeiden als er een steen heeft gezeten zou je dat moeten zien. Of dat zo is dat weet ik niet.
Dus nu weten ze ook niet wat het wel was? Gaan ze nog verder onderzoek doen?
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en die vond het ook wel nodig om een echo te laten maken. Kan helaas pas over 1,5 week terecht, maar zolang het niet erger wordt dan nu is het geen probleem.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 15:44
Het advies was terug gaan naar de huisarts, maar dat heeft weinig zin want de pijn is weg. Hun zeiden dus dat als het een steen geweest is dat moet je dat terug kunnen zien iets wat mij onwaarschijnlijk lijkt. Ik hoop voor jou Sassy dat de pijn niet erger wordt.
SassyMoon
Geplaatst: 19-12-24 13:11
We kunnen de titel van dit topic wel aanpassen naar "welke pijnstiller bij heftige koliekpijn" want ook bij mij zijn bij de echo gisteren geen nierstenen gezien. Ook geen galstenen. Ze zei wel dat niet alle type stenen goed te zien waren op de echo. Maar er waren ook geen aanwijzingen dat de nieren ergens problemen mee hadden. Allemaal goed nieuws dus. Als het goed is belt de huisarts morgen nog over de uitslag. Ik blijf een drukkend wat krampachtig gevoel in mijn zij hebben. Maar niet dat ik er echt last van heb. Zal wel een gevalletje afwachten worden. Hoe gaat het nu met je dochter Marleen? Nog steeds geen klachten meer?
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-24 14:39
Zijn de stenen bij jou uitgeplast dat zou goed kunnen, wel fijn dat het beter gaat. Mijn dochter heeft geen pijn meer gehad gelukkig,ze drinkt wel een kruidenthee die goed werkt om nierstenen tegen te gaan.