Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:22

Mizora: ja dat dus :j Ik heb daarom ook die van 134 euro nu op nummer 1 staan als verantwoorde keuze :j

SansaS: :(:) Daarom dus ook mijn keuze voor een basis die gewoon alle ziekenhuizen 100% vergoed.
Kanker zit net iets te veel in de familie en je weet natuurlijk sowieso niet wat er ineens allemaal kan gebeuren..... we wonen hier vlakbij een streekziekenhuis en het is toch lüllig als je dan meer dan 50km verderop naar een ZH in de stad zou moeten of flink betalen als het niet vergoed wordt -O-

xRivaldo

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:06

Weten jullie hoe het kan dat mijn verzekering via Independer goedkoper is dan wanneer ik nu bij mijn huidige verzekeraar zou blijven zonder te veranderen? Heb je dan korting via Independer?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:13

Ja volgens mij krijg je dan een collectieve verzekering en dus wat goedkoper.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:19

Petpa schreef:
Bullebeest schreef:
Ik twijfel of ik blijf bij zilveren kruis of over ga naar DSW. Zilveren kruis verlaagt de fysio behandelingen van 27 naar 22. DSW wel 27 en voor mij ligt nog net niet de rode loper uit als ik naar de fysio ga

Heb je je verzekering via een collectiviteit gesloten?
In dat geval krijg je bij het Zilveren Kruis extra fysio in de dekking.
Bij aanvullend 3* betekent dat voor mij 22 behandelingen + 7 behandelingen extra maakt een totaal van 29 behandelingen.

Dat ben ik, maar ik zie dat nergens staan. Waar kan ik dat achterhalen?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:29

xRivaldo schreef:
Weten jullie hoe het kan dat mijn verzekering via Independer goedkoper is dan wanneer ik nu bij mijn huidige verzekeraar zou blijven zonder te veranderen? Heb je dan korting via Independer?

Dit had ik ook gezien, zat me ook al afvragen hoe dat kon, scheelt maar een paar euro, maar toch.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:00

Hoe zijn jullie ervaringen met CZ? Kan daar via mijn bank met collectiviteitskorting afsluiten. Heb geen bijzondere wensen, zolang de ziekenhuizen hier maar zijn aangesloten en ik naar de tandarts kan blijven gaan :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:11

Ik heb dat vorig jaar gedaan.. het is heel simpel maar ik weet niet of t goedkoper kan..

Ik had niet veel zorg nodig (behalve ineens de paradontoloog dus die kon ik mooi zelf betalen :') ) dus dan is alles wel makkelijk denk.. mijn fysio werd vergoed.. oh en een allergie test kost je je eigen risico .. dus of t echt goedkoper was :+ de app is wel makkelijk

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:14

Ik zit al jaren bij VGZ. Hier een prijsstijging van 13 euro per maand... :(

Maar ik kan overal terecht, heb altijd binnen een dag mijn geld terug als ik zelf een rekening indien. En op zich valt 10 minuten in de wacht staan als je ze wil bellen ook wel mee. En ben toen keurig geholpen.
Ik blijf dus nog maar een jaartje zitten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:21

chanicha schreef:
Ik denk dat wij bij DSW blijven want er is nog nooit iets niet betaald!
Ik heb een basis en standaard AV en daar zit zelfs nog een paar behandelingen fysio bij plus tandarts.
Betaal 186.50 per maand.

Ik overweeg ook naar DSW te gaan, vanwege hun vergoeding van taperingstrips (afbouwen medicatie). Alleen vergoeden zij niets/weinig bij tandongevallen. Zit nu bij CZ en die vergoeden tot 10.000 euro. Dus dat is nog een twijfelpunt.

Fitzroy schreef:
Is er hier ook iemand die een losse tandongevallenverzekering heeft via ixorg?

Ik zie op zich wel een goede verzekering waar ik ook jaren verzekerd ben geweest. ik neem geen tandartsverzekering maar wil wel een tandongevallenverzekering. En die zit er dan weer niet bij.

Ah, ik lees even mee.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:37

Lalidan schreef:
_suus19_ schreef:

Achja, in principe moet elke verzekeraar gewoon betalen. We wonen niet voor niets in Nederland, alles is in principe best goed gedekt.
Ik stap ieder jaar over, heb al meerdere grote operaties etc gehad de afgelopen jaren, eigenlijk nooit problemen ondervonden. Moet er wel eens achteraan bellen omdat er iets misgaat, maar eigenlijk zo opgelost met elke verzekeraar.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de energieleveranciers waar ik dan weer veel slechtere ervaringen heb met hoppen.

Dat is dus niet waar. Er zijn de afgelopen jaren al best wel wat rechtszaken geweest van mensen die met rekeningen van duizenden euros bleven zitten, omdat hun verzekeraar geen contract had met dat specifieke ziekenhuis.
Spoedzorg wordt altijd vergoed, in elk ziekenhuis, maar daarna wordt het tegenwoordig gewoon steeds lastiger.

Hmm oké, maar ik check wel voordat ik overstap of de ziekenhuizen en andere zorgverleners in mijn omgeving gedekt worden. Dat is heel makkelijk te checken en zou je er niet van moeten weerhouden om over te stappen.
En als je twijfelt en geen spoedzorg nodig hebt kun je altijd je verzekeraar bellen om te checken. Kleine moeite lijkt me als je daarmee wel 10-20 euro per maand kan besparen.
Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad. Zelfs mijn buitenland ziekenhuis avontuurtje heeft geen extra rekeningen voor mij opgeleverd. Wat me erg verbaasde.
Misschien heb ik gewoon geluk gehad, kan ook :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:58

Hier prima ervaring met telefonisch contact met FBTO. Mijn dochter is de laatste jaren 2 keer geopereerd en ik kon gewoon navragen of alles gedekt was en hoe ik het het beste kon regelen met hulpmiddelen.
Wij stappen niet over.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:44

Miran schreef:
Hier prima ervaring met telefonisch contact met FBTO. Mijn dochter is de laatste jaren 2 keer geopereerd en ik kon gewoon navragen of alles gedekt was en hoe ik het het beste kon regelen met hulpmiddelen.
Wij stappen niet over.

Als ik dit lees https://www.fbto.nl/verzekeringen/conta ... 0oplossing.

Dan zou ik toch denken dat je met weinig vragen telefonisch kan worden geholpen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:05

Ik weet niet meer of het er toen al stond, maar ik heb gebeld en mijn vragen kunnen stellen. Scheelt misschien dat het om een kind en een pittige operatie ging, maar ik werd dus niet meteen doorverwezen naar de site.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:26

Berdien schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen met CZ? Kan daar via mijn bank met collectiviteitskorting afsluiten. Heb geen bijzondere wensen, zolang de ziekenhuizen hier maar zijn aangesloten en ik naar de tandarts kan blijven gaan :))

Mijn ervaring met CZ is dat ze alles via externe leveranciers regelen. Je eigen apotheek mag niets leveren qua wondverbandmiddelen, incontinentiemateriaal, kathetermateriaal, drinkvoeding, enz. Dan mag je zo’n hulpleverancier bellen en met hen in overleg wat je nodig hebt en maar hopen dat ze het snel leveren. Er zijn meerdere verzekeraars die daarmee werken, maar CZ is daar wel het meest extreem in.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:27

Berdien schreef:

Goede ervaring.
Ik wil best goedkoper maar durf dus niet over te stappen omdat cz voor mij althans nog altijd goed is geweest.
Ben wel aanvullend

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:53

komone schreef:
Mijn ervaring met CZ is dat ze alles via externe leveranciers regelen. Je eigen apotheek mag niets leveren qua wondverbandmiddelen, incontinentiemateriaal, kathetermateriaal, drinkvoeding, enz. Dan mag je zo’n hulpleverancier bellen en met hen in overleg wat je nodig hebt en maar hopen dat ze het snel leveren. Er zijn meerdere verzekeraars die daarmee werken, maar CZ is daar wel het meest extreem in.

Oh bizar.. ik heb dat nog niet aan de hand gehad, dus ik weet dat niet, maar ik ga daar eens de voorwaarden op nalezen..

NB: wij hebben dat bij VGZ wel eens gehad, daar snapte ik toen ook niks van en uiteindelijk kregen we het niet, dus maar gewoon zelf gekocht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:15

CZ zou inclusief aanvullende dingetjes alsnog €20 per maand goedkoper zijn. Dat vind ik best serieus geld…

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:22

Cz heeft niet altijd contracten met bijvoorbeeld fysiotherapeuten. Ik zit bij ohra dat valt onder CZ. Maar mijn ervaring is dat het indienen heel makkelijk gaat. Dan stuur ik de rekening en meestal binnen 2 dagen geld op de rekening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:24

ik ga bij cz direct € 174,25 pm betalen zie ik, daar zit 16,00 tand 300 bij, die zou ik misschien nog weg kunnen laten..want als ik niks bijzonders heb betaal ik 192 euro per jaar, om 52euro vergoed te krijgen.
Moet ik even kijken waar tandzorg ivm ongeval onder valt..

Edit, ik zit in de oude, even kijken of ik kan overstappen naar de nieuwe versie, dan zou ik 160 pm kunnen gaan betalen, als ik tand erbij doe

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:32

SansaS schreef:
Cz heeft niet altijd contracten met bijvoorbeeld fysiotherapeuten. Ik zit bij ohra dat valt onder CZ. Maar mijn ervaring is dat het indienen heel makkelijk gaat. Dan stuur ik de rekening en meestal binnen 2 dagen geld op de rekening.

CZ is voor ons als zorgverleners daarin niet de makkelijkste. Daarom heeft niet elke paramedicus een contract. De contracten zijn alleen voor alle basiszorg! Dus alles waar je een verwijzing voor nodig hebt, ziekenhuis e.d.
Aanvullende vergoedingen is dat weer anders geregeld en kun je dus inderdaad zelf de zorgverlener betalen en dan indienen en krijg je gewoon je geld terug. Om het makkelijk te houden :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:33

Ik heb de fysio facturen niet hoeven voorschieten bij CZdirect volgens mij. Dat is aanvullend toch?
wel wat aanvullende tandartskosten, dat ging best makkelijk..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:35

Cer schreef:
Ik heb de fysio facturen niet hoeven voorschieten bij CZdirect volgens mij. Dat is aanvullend toch?
wel wat aanvullende tandartskosten, dat ging best makkelijk..

Als jouw fysio een direct contract heeft of met een factoring werkt niet inderdaad, dan wordt alles ‘automatisch’ geregeld en hoef je niet voor te schieten.
Kleinere praktijken, of alternatief bijvoorbeeld, daar kun je wel eerst moeten voorschieten en dan indienen. Kan, hoeft niet. Wederom, om het makkelijk te houden voor de mensen 8)7

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:59

Weet iemand hoe je je huidige CZ polis via Independer kan vergelijken? Want als ik via Independer extra korting krijg bij CZ graag :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:16

Ik meld me hier ook even. Het is elk jaar weer een gezoek haha. Voor mijn man ben ik er snel uit maar ik zelf pfff. Ik heb nu keer via independer eens wat ingevuld, maar nu komen ze uit op ONVZ Eerste klas zorgverzekering. En ook via Zorgkiezer kom ik daar uit.

Kent iemand dit? En heeft iemand hier bij gezeten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:07

Mijn de fysiotherapeut heeft sowieso met geen enkele zorgverzekeraar een contract.

Daar moet ik altijd direct afrekenen na de behandeling en kan de factuur digitaal indienen.
Menzis betaalt dat niet op dezelfde dag terug, maar wel snel, in enkele dagen.
Ik weet nog niet of ik overstap.
Ik ben tot nog toe erg tevreden over de service en de telefonische ondersteuning.
Ik zou niet graag overstappen naar een verzekering waarin alles alleen online kan en met bots je net niet uitkomt bij wat je wil weten.

Zit nu geen noodzaak meer bij hier blijven, vanwege wachttijden heb ik een paar jaar sowieso niet overgestapt, maar dat is op dit moment niet meer aan de orde.