Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:Putjes in het zwembadEcht heel erg ook, als ik er te dicht bij in de buurt kom raak ik zo erg in paniek dat ik mezelf zowat verzuip. Ik zwem dus ook eigenlijk nooit
Gini schreef:Ik heb niet echt een ongewone angst, maar de proportie van de angst, vind ik soms wel bizar.
Verdrinken. Dat is natuurlijk niemands favoriete bezigheid, maar ik krijg er echt zo een enorm naar en paniekerig gevoel van. Films waar verdrinkingsscènes in voorkomen, moet ik vaak even de kamer uit. Als kind heb ik lang gedacht dat de Titanic een horrorfilm was. Op een zinkend schip zou ik in het uiterste geval van nood mijzelf nog liever op een andere manier ... dan dat ik onder water ga.
En dit dan gecombineerd met absoluut geen angst voor water zelf. Boottochten, zwembaden, zwemmen in de zee, dingen onderwater, duiken, ... allemaal geen problemen mee.
JudithGigi schreef:Warboel schreef:Putjes in het zwembadEcht heel erg ook, als ik er te dicht bij in de buurt kom raak ik zo erg in paniek dat ik mezelf zowat verzuip. Ik zwem dus ook eigenlijk nooit
Omg ik dacht echt dat ik hier gewoon heel raar in wasIk raak tegenwoordig niet meer in paniek, maar zwem er nog steeds liever omheen. Maar eigenlijk heb ik sowieso een hekel aan zwemmen.
Mijn vreemdste angst is denk ik ogen. Alles wat ermee te maken heeft, maar vooral als er iets mis mee is. Ik kreeg vorig jaar ergens een takje in mijn oog en ben daarna nokkie gegaan, gewoon omdat ik misselijk werd van het idee dat iets in mijn oog had gepriktOoit ook een paniekaanval gehad toen ik moest kijken of ik ergens een stukje lens op de oog van mijn ex zag zitten.
Lau07 schreef:Over zwembaden: vastzitten in de glijbaan of glijbanen die dan halverwege dicht/niet toegankelijk blijken te zijn en je daardoor dus vast komt te zitten.
Heb ik dit ooit meegemaakt? Nee. Maar de angst is er
bamisalami schreef:Ik vind wasstraten eng, vooral diegene waarin je moet blijven zitten en je auto op zo'n band staat. Vind het benauwend om dan in de auto te blijven en ik krijg ook al lichte paniek omdat ik niet weet wat ik moet doen. Wel of geen handrem, in z'n 1, in z'n vrij?? Overal anders.
De wasstraten waar je uitstapt en dan een code intikt vind ik ook spannend. Ik ga het liefst naar eentje waar ik weet wat en hoe ik moet inrijden en zo. Al moet ik daar dan voor omrijden. Maar dat gaat wel steeds beter, ik spreek mezelf streng toe als ik wil omrijden voor de wasstraat terwijl er ook eentje (die dan nog onbekend is) om de hoek zit. Die zijn overal hetzelfde, oprijden tot er stop staat, auto uit, handrem erop en eruit en de code intikken.
bamisalami schreef:Ik vind wasstraten eng, vooral diegene waarin je moet blijven zitten en je auto op zo'n band staat. Vind het benauwend om dan in de auto te blijven en ik krijg ook al lichte paniek omdat ik niet weet wat ik moet doen. Wel of geen handrem, in z'n 1, in z'n vrij?? Overal anders.
De wasstraten waar je uitstapt en dan een code intikt vind ik ook spannend. Ik ga het liefst naar eentje waar ik weet wat en hoe ik moet inrijden en zo. Al moet ik daar dan voor omrijden. Maar dat gaat wel steeds beter, ik spreek mezelf streng toe als ik wil omrijden voor de wasstraat terwijl er ook eentje (die dan nog onbekend is) om de hoek zit. Die zijn overal hetzelfde, oprijden tot er stop staat, auto uit, handrem erop en eruit en de code intikken.
pien_2010 schreef:Ik kan niet tegen spannende films. We lachen ermaar om maar als er staat leeftijd boven 16 jaar zoals gisteravond dan liggen mijn man en ik dubbel daar ik zeg en niet voor boven de 66 jaar.
Dus heel veel scènes ga ik gewoon weg, want mijn man kijkt wel graag die films. En vaak lees ik en kijk ik alleen naar de gezellige stukjes. Ik slaap er ook slecht van. Zo stom.
Captain schreef:Jep, niet de zee of water an sich. Maar ik heb submechanophobia: ik ben bang voor door mensen gemaakte objecten onder water.
Echt heel random maar dit heb ik al sinds ik een kind ben. Denk bijvoorbeeld aan een boei die op zee drijft en de ketting die de diepte in gaat.. brrrr. Of een vliegtuig wat ze hebben laten zinken om daar omheen te duiken.
Dit zul je me dus echt NOOIT zien doen.
[ Afbeelding ]