Geen last van mijn darmen nee, ook overdag ben ik gelukkig niet aan het hyperventileren ofzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sintara schreef:Angst voel ik er helemaal niet bij eigenlijk. Het is meer een soort hoge urgentie/drang om op te staan en te bewegen die plotseling opkomt.
dierenfan schreef:Corona gehad? Al die tekorten heb ik ook en wordt bij mij weg gezet als long covid. Ik had nooit tekorten, ben absoluut een buitenmens en toch zelf vitamine D tekort net na de zomer. Ook B11 en B12 en daarnaast altijd verhoogde ontsteking waarden daar zelfs extra op geprikt in afgelopen jaar.
Behandel plan moet er nog komen. Longarts, KNO arts, huisarts, fysio ergotherapie, slaap afdeling ik heb vanalles gezien maar niemand krijgt de oplossing. Sta nu op wachtlijst bij de vermoeidheidskliniek. Die hebben alles in 1 en hier bekend mee.
Jou hoofdklacht heb ik gelukkig niet al kan ik ontzettend slecht meer omgaan met prikkels, erg snel moe en kan normale dingen doen op automatische piloot en vervolgens totaal geen herinnering oproepen dat ik dat daadwerkelijk gedaan heb (mijn man begroeten, de deur afsluiten en dat soort dingen). Ik kan s nachts uren klaar wakker liggen en toch erg moe zijn. Had ik voorheen nooit. Ik moet dan echt eruit, ronde met de honden lopen, meestal wat eten en dan kan ik gerust weer 3 uur slapen. Heel vervelend. Blijf ik liggen dan lig ik urenlang wakker te liggen
dierenfan schreef:Dat is wel een erg overeenkomende lijst idd qua mijn problemen in elk geval. Heb tot 2 weken geleden 5 weken lang 2x spuit B12 per week gehad. Nu 1x per 8 weken tot ik verder onderzocht wordt. Ik ga er vanuit dat huisarts hier ook van op de hoogte is. Heb zelfs nog geheugentest moeten doen maar scoorde bijna 100%. Toch klopte het niet. Gaat nu wel beter overigens qua geheugen. Zit echter idd wel regelmatig met slecht zucht, wazig zicht enz beïnvloedt mijn werk ook. Afgelopen week eerder gestopt en was eigenlijk niet verantwoord om nog naar huis te rijden als ik heel eerlijk ben qua zicht.... ga dit zeker mee pakken!!
Sintara schreef:Het blijkt dus dat mijn prolactine veel te hoog is. Hoger dan pas bevallen vrouwen die borstvoeding geven zelfs, en dat is de oorzaak van mijn klachten.
Ik krijg over een dikke week een mri met contrastvloeistof zodat ze kunnen kijken naar de klier die het produceert
Sintara schreef:Ja klopt, het lichaam is raarr. Bijkomend voordeel is wel dat ik hiermee ook niet vruchtbaar ben, maarja jammer genoeg zijn mijn klachten wel vervelend genoeg om dit aan te pakken.
Het meest waarschijnlijk is dat ik een zogenaamde tumor op die klier heb. Dat is geen kanker ofzoiets engs maar gewoon iets wat sommige mensen hebben
Sintara schreef:Ik ga nu toch maar een topic erover openen, want ik weet het even niet meer.
Al bijna een jaar heb ik dezelfde symptomen, die gemiddeld genomen erger zijn geworden in die tijd. Ik heb al een tiental bloedtesten gehad en onderzoeken en het is nog steeds niet duidelijk wat het nou is, wie weet dat jullie aan iets denken![]()
Het is elke nacht. S avonds doen we altijd rustig aan, praten nog even na in bed enzo en dan voel ik me meestal nog ok. Totdat ik ga liggen. Opeens ga ik bijna hyperventileren, ik voel een soort stress die moeilijk te omschrijven is. Het voelt alsof ik niet eens meer kan ademhalen als ik blijf liggen. Ik krijg ook een heel rood gezicht, vlekken in mijn hals en tril als een gek.
Het enige dat echt helpt is eruit gaan, wandelen of fietsen op de hometrainer en het duurt makkelijk 20 minuten voor ik het eruit heb. Ik ben dan natuurlijk klaar wakker en kom niet makkelijk in slaap. Eenmaal in slaap, slaap ik wel goed maar ik word soms met hetzelfde gevoel weer wakker.
De intensiteit verschilt, vaak is het een dag of 5 op zijn ergst, en dan krijg ik een paar dagen rust (ik voel het dan nog steeds, maar minder erg).
- Het lijkt totaal los te staan van mijn menstruatie, ik ben wel vrij vroeg toen het voor het eerst opkwam gestopt met de pil. Toen had ik twee weken rust.
- Bij stress is het erger, maar ook bij dagen dat ik me verder goed heb vermaakt en me in elk geval niet bewust drukmaak om iets is het soms heel erg
- Bij mijn eerste bloedtests waren mijn vitamines b11, b12 en vitamine d te laag. Deze zijn nu al een paar maanden op orde
- mijn adrenaline en cortisol zijn een aantal keer vreemd geweest in de bloedtests, de laatste bloedtests zijn die ook weer op orde
- Mijn bloedsuiker blijkt gemiddeld genomen wat aan de lage kant, met name s nachts. Maar wel binnen de normaalwaarden
- Mijn prolactine is te hoog, ze hopen dat dat vanzelf zakt? Maar ze zien daar ook niet perse de oorzaak van mijn symptomen in
Wat ik heb geprobeerd:
- ik neem nu dus al een paar maanden een lage dosering multivitamine
- ik eet sinds 9 maanden weer meer vlees omdat mijn b12 niks deed op supplementen
- later op de avond nog wat eten, voor het geval dat mijn lichaam strest op de lage bloedsuikerspiegel
- natuurlijke dingen zoals magnesium, valeriaan, valdisper rust
Het is eerlijk gezegd eerder erger dan beter geworden gedurende het afgelopen jaar en mijn arts en endocrinoloog zijn extreem voorzichtig wbt het proberen van medicijnen voordat ze de oorzaak weten. Het duurt me gewoon erg lang..