Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koekie73 schreef:@anna ja ontlasting is normaal
@anoniem 100% zeker
Ik ben al jaren bekend met een trage schildklier. Waarden onlangs weer geprikt en zijn ok.
Diabetes nooit op getest. Zou ik dan ook niet een hoop andere klachten moeten hebben?
Koekie73 schreef:Ik doe hier ook maar even een update, handig naslagwerk voor mezelf ook.
Onlangs heb ik dus een groot sportmedisch onderzoek laten doen.
Tijdens de fietstest is de test na een minuut of 7 al afgebroken omdat mijn bloeddruk 300/nogwat was en daarna niet meer meetbaar op het apparaat![]()
Ook zag ze wat afwijkends op mijn ecg in rust; nl omgekeerde P-toppen, voor degenen die het wat zegt. Niet perse gevaarlijk vertelde ze, maar wel afwijkend. Het lijkt iets te zeggen over waar je pacemaker-prikkel vandaan komt. Normaal vanuit de sinuusknoop. Bij mij lijkt het ecg te zeggen dat ik een zgn atriaal ritme heb. Wat de oorzaak is en of het verder iets betekent? Geen idee.
De sportarts adviseerde mij me te laten verwijzen naar een internist en in de tussentijd niet teveel in te spannen. Ik mag wel sporten maar moet in zone 2 blijven (lage hartslag)
Dat sporten durf ik nu niet, want ik heb dus klachten (soort rare tintelingen op mijn borst zodra mijn hartslag hoger wordt). Die klachten kwamen overeen met het moment dat de bloeddruk zo gevaarlijk hoog werd tijdens de test.
2 Dagen later zat ik bij de huisarts en vond hij het wijzer mij naar de cardioloog te sturen. Hier kan ik gelukkig al 2 januari terecht.
Mijn gevoel dat de misselijkheid met bovenstaande te maken heeft, lijkt me niet heel onrealistisch.
Nog even afwachten tot donderdag. Ze gaan een hartfilmpje in rust maken en daarna de afspraak bij de cardioloog. Toch best een beetje spannend.