Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:25

Geen tips of hulp voor je.
Alleen maar een welgemeende: :knuffel:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:32

Jeetje wat balen zeg. Dat klinkt alsof de behandeling veel te rigoureus is geweest.

Het klinkt alsof het slim is om terug te gaan naar de basis. Maar ja, wat is dan de basis hé.

Zelf heb ik ook veel last van mijn lijf, artrose in de onderrug, chronische whiplash en ik zit gewoon rottig in elkaar :') Ik heb ook al heel wat peuten en paten gezien, en nu loop ik bij een haptotherapeut. En dat is een bijzondere benadering maar werkt voor mijn lichaam echt heel goed. Het is een combi tussen fysiotherapie in brede zin en een therapeut. Ik heb bijv trauma wat is opgeslagen in mijn lijf. Daardoor veel spanning en lichamelijke problemen. Alleen fysio is niet genoeg, we pakken nu de bron aan; de spanning in het lichaam aanpakken met de daarbij behorende psychische problemen. En dat werkt voor mij heel goed.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 21:46

De basis voor mij zal zijn minder spierspanning en pijn. Dan hopelijk weer wat rechter te staan en dan krachttraining.
Vooral voldoende spierkracht werkte bij mij goed. Daarmee heb ik mij denk k al die jaren overeind gehouden. Maar ik heb het gevoel dat nu alles weg is. Ik heb ook de pech dat ik vlak voor het gehele traject een hele flinke griep heb gehad. De mri moest ik toen 2 weken opschuiven .Eigenlijk was ik net weer begonnen met sporten om die terug val te herstellen. En nu heb ik het gevoel dat ik weer bij nul moet beginnen...met alles.

De sportmasseur krijgt nog een kans maar verder geen ruk en pluk meer aan mijn lijf. :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 22:57

Gisteren bij de sportmasseur geweest.
Goed mijn verhaal gedaan en hij heeft daarop een stappenplan gemaakt. Eerste behandeling gehad en die deed goed pijn soms. Met name de regio tussen mijn schouderbladen is extreem gevoelig. Zeker wanneer hij richting de wervels drukt. Alles is verzuurd, verkleedt en er zitten veel knopen.
Hij ging voor zijn doen aaien te werk.

Fijne masseur in iedergeval die goed luistert en communiceert. Als ik mij goed genoeg voel, lichamelijk dan, volgende week donderdag 2e afspraak. Hij verwacht dat er na 3x wel verbetering zal zijn. Hij hoopt dat ik in iedergeval een stuk beter ben met de feestdagen. Voor nu is het nog steeds afzien want alles doet pijn nu. Heb de hele dag op bed gelegen .

Mentaal heb ik ook ook flinke optater gekregen. Nu ik hele dagen alleen zit gaat dat hoofd alle kanten op.
Ik heb in het verleden langdurig in een uitzichtloze uitkeringssituatie gezeten en was toen behoorlijk depressief en kreeg daar toen ook een burnout bij. Ik was heel goed hersteld en momenteel eigenlijk heel gelukkig <3 Maar nu lijkt alles wel keihard terug te komen. Alsof ik na alles geen reserves meer heb opgebouwd om dit opgevangen.
Daarom ga ik morgen opnieuw de ha bellen en hopen dat ze mij nu wel serieus nemen. En dat ze iets hebben voor mijn chaos in mijn hoofd.

Iemand die naast mij staat gaat gelukkig mee. En mijn lieve mams komt volgende week een paar dagen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:12

Fijn dat er even iemand mee gaat.
En ook fijn dat de masseur je serieus neemt, hopelijk gaat het snel wat beter. Die heftige pijn rond die wervels ken ik, het voelt dan bijna of ze gebroken zijn ofzo :') Soms doet alleen je vinger er op leggen al pijn, zonder druk te zetten. En alles is bij mij ook verkleefd. Maar het is nu ook al een stuk beter, dus misschien is dat positief om jezelf gerust te stellen :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:24

Lieve TS,
Wat vervelend dat je je zo voelt! Een paar dingen vallen me op en ik hoop dat ze jou wat inzicht en rust geven.

Lichamelijke pijn: Je hebt pijn en daar wil je graag vanaf. Logisch! Je gaat vanzelf een manier vinden om hier weer vanaf te komen. Stap voor stap.

Angst: Je maakt je erg veel zorgen. Hoe je verder nu moet, maar ook wat de consequenties kunnen zijn als dit langer duurt, met bijv je werk. Angst is alleen geen emotie die je gaat helpen nu. Het werkt je eerder tegen. Vraag de huisarts eens om een gesprek met de praktijkondersteuner.

Eenzaamheid en gebrek aan ritme: Je bent je uitlaatklep kwijt doordat je je dagelijkse dingen en contacten niet kunt doen. Dat is ook rot natuurlijk. Denk eens na over wat je wel kunt doen, miss bellen? Een online cursus volgen? Zodat je een fijnere invulling van je dag krijgt en je daardoor ook fijner voelt.

Ik denk dat het helpend is om deze 3 dingen een beetje los van elkaar te zien en voor alles steeds iets uit te proberen. Je gaat dan vanzelf je draai vinden en dan kom je weer op je pootjes terecht Y;(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 14:10

Heb net met de huisarts gesproken en ik kan vanmiddag wat ophalen voor de chaos in mijn hoofd.

Vandaag lijken mijn schouders nu toch wat rustiger te worden. Ben net ook op mijn werk geweest en ben een rondje wezen wandelen/kletsen met onze lifestylecoach. Dat deed ik al een hele lange tijd en ik kan heel fijn met haar praten.
Ze gaat ons straks wel verlaten maar kan even goed bij haar langs blijven komen. En dat is heel fijn.

De consequenties die er zijn als het langer duurt heb ik al 2x eerder meegemaakt. Dat is baan kwijt raken en langdurig in de bijstand zitten. Daar ben ik bijna geheel zelf uitgekomen maar die tijd heeft wel zijn sporen achtergelaten. Hoewel ze echt weg waren en ik super goed in mijn vel zat heeft dit alles in 1 avond toch weer naar boven gehaald. Zoals ik al eerder zei alsof ik geen reserve meer heb . Sowieso is dit al een heel bijzonder jaar voor mij. Moest mijn woning uit, van functie wisselen en nog iets (heel positiefs overigens) wat mijn leven ff op de kop zet. Mijn paard staat verder ook heel goed en ziet er op zijn 26e ook nog fantastisch uit.
Maar nogmaals ik zit op een hele fijne plek kwa werk en er is mij op het hart gedrukt dat ik mij daar geen zorgen over hoef te maken. Ik kan op dit moment komen wanneer het mij lukt en anders blijf ik thuis.

Mijn mams komt dinsdag en ik probeer elke dag wat in te plannen voor afleiding.
Ik denk dat ik de boze ontkenningsfase bijna voorbij ben. Nu accepteren en dan herstellen. Mooie redenatie van mijn oude huisarts.
Het zal vast wel goedkomen maaar ik ben gewoon enorm geschrokken en had zo'n heftige reactie nooit verwacht.

Ps neem al jullie tips mee hoor. Dankjewel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:30

Als je lichaam niet meewerkt is het niet zo gek dat je weinig veerkracht hebt. Je lichaam is je levensboom, als die je in de steek laat, dan is het heel moeilijk om sterk te blijven.
Dus ik denk dat je er goed aan doet om even goed voor jezelf te zorgen. En dat vind ik al veerkrachtig.
Zelf ben ik chronisch vermoeid en chronisch depressief. Dat staat met elkaar in verbinding en ja, dat is best heel moeilijk. Het gaat om de balans zoeken, elke dag weer. Wat wil ik en wat kan ik. Wat moet ik en wat kan ik. De ene dag gaat dat makkelijker dan de andere dag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 19:35

Earth schreef:
Als je lichaam niet meewerkt is het niet zo gek dat je weinig veerkracht hebt. Je lichaam is je levensboom, als die je in de steek laat, dan is het heel moeilijk om sterk te blijven.
Dus ik denk dat je er goed aan doet om even goed voor jezelf te zorgen. En dat vind ik al veerkrachtig.
Zelf ben ik chronisch vermoeid en chronisch depressief. Dat staat met elkaar in verbinding en ja, dat is best heel moeilijk. Het gaat om de balans zoeken, elke dag weer. Wat wil ik en wat kan ik. Wat moet ik en wat kan ik. De ene dag gaat dat makkelijker dan de andere dag.

Dit idd. Ik denk dat ik het al die jaren prima onder controle had ookal had ik wel eens mijn mindere dagen.
En nu doet iemand wat bij je en valt die controle ineens weg.

Maar ik durf vandaag te zeggen dat het er op lijkt dat het wat beter aan het worden is. Ik stond mijzelf gewoon uit te rekken vanmiddag en dat heb ik al weken niet gedaan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:40

Cowgirl schreef:
Earth schreef:

Dit idd. Ik denk dat ik het al die jaren prima onder controle had ookal had ik wel eens mijn mindere dagen.
En nu doet iemand wat bij je en valt die controle ineens weg.

Maar ik durf vandaag te zeggen dat het er op lijkt dat het wat beter aan het worden is. Ik stond mijzelf gewoon uit te rekken vanmiddag en dat heb ik al weken niet gedaan.

De lichamelijke pijn kan ook erger worden als je veel spanning en stress erover hebt. Dan zit je een beetje in een vicieuze cirkel.

Hopelijk blijft het steeds beter gaan. Probeer daar vertrouwen in te houden, want die positiviteit helpt alleen maar in je herstel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 12:28

Weer ff een update.

De behandelingen bij de sportmasseur slaan gelukkig aan.
Sinds zondag van de pijnstillers af. Niet dat ik al klacht vrij ben maar het is goed te doen. Het is vooral nog spanning en een wat zeurende onderrug van tijd tot tijd.

Mijn spieren zijn al een stuk losser echter de gehele wervelkolom is nog wel pijnlijk bij een behandeling.
Morgen mag ik weer en ben benieuwd of daar nu wel wat verbetering in zit.
Ik ben sinds maandag weer fulltime aan het werk en word a.s maandag weer beter gemeld. Volgende week hebben we kerstdiner en daar kan ik gelukkig bij aanschuiven. Ook ben ik weer wat aan het sporten want alles is slap geworden.

Hoe in de toekomst verder moet/gaat weet ik nog niet want het probleem(de gedraaide wervelkolom/scheefheid) zit er nog. Maar als de sportmasseur mij pijnvrij kan krijgen en houden ben ik daar al blij mee. Voorlopig zit ik nog wel bij hem.
Of ik weer verder ga bij een Orthomanulee arts weet ik nog niet. Beetje 50/50 gevoel op dit moment.
Maar misschien maak ik nog een afspraak bij de rugkliniek voor advies.

Voor nu nog 1,5 week werken en dan lekker vakantie. Daarna zien ik wel verder.

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:43

Wat fijn om te horen! Hopelijk kun je het onder controle krijgen bij de sport masseur!
Ik heb ook een torsie en een scoliose in de rug, maar hoe meer ze er aan zitten, hoe slechter het word!
Ik ga met regelmaat onder een infra rood lamp, en kan zo de spieren enigzins los houden.
Therapeuten doe ik niet meer .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 18:13

Ben ik weer. En helaas geen goed nieuws.

12-12 weer naar de sportmasseur geweest. Deze keer kon hij wat meer doen helemaal met mijn onderrug. Bovenrug ook wat meer maar nog lang niet zoals zou moeten. Het was nog steeds heel gevoelig.
Wederom kreeg ik weer een hele heftige reactie en heb ik weer 2 dagen thuis gezeten van mijn werk. Mijn lichaam deed gewoon niks meer, pijn of geen pijn het wilde gewoon niet meer.

Volgepropt met pijnstillers ben ik de 19e nog op het kerstdiner geweest van mijn werk.
Daar wilde ik perse bij zijn want ik heb sinds mei vorig jaar een relatie met een collega en dat wilden wij bekend maken die avond. :D
Dat is heel leuk gegaan en hij is dan ook de 'iemand' uit mijn vorige berichten en is er dus ook bij alle behandelingen bij en helpt mij ook op stal omdat ik daar ook maar zeer beperkt mijn ding kan doen.

De pijnstillers hebben mij de weken erna erdoor heen geholpen al was het regelmatig zeuren.
Afgelopen week een volle week weer gewerkt. Maandag bij de bedrijfsarts geweest met o.a. de vraag voor een revalidatie traject. Maar nul respons. Omdat ik dat al 2x eerder heb gedaan zei hij dat ik dan wel moest weten hoe ik het weer moet oppakken. Maar dat is nu net het punt dat weet ik nu niet omdat de klachten zo heftig zijn en ik niet meer weet wat wel of niet goed is en wat ik wel of niet kan. Vervolgens verwees hij mij naar de huisarts om het via die weg te proberen.
Ik heb s'avonds zelf gegoogled en kwam bij een bedrijf in de buurt uit. Hier heb ik een verwijzing voor nodig van mijn bedrijfsarts of leidinggevende. Omdat ik het bij die eerste niet verwacht ben ik bij mijn leidinggevende geweest. Die neemt de situatie gelukkig heel serieus op en gaat ermee aan de gang. Een traject met begeleid sporten, stukje psychologie en een manueel therapeut( maar die blijft bij voorbaat al bvan mij af)

Afgelopen dinsdag na het sporten (en ik doe echt heel rustig) kreeg ik ook weer een reactie van mij lijf. Woensdag (dan werk ik een halve dag)liep ik al op mijn laatste tenen maar ben donderdag en vrijdag ook nog geweest. Vrijdag was ik er zo klaar mee en zo wanhopig dat ik de huisarts weer gebeld heb. Ik heb alles uitgelegd en gevraagd of ik niet iets te kort kan hebben en een bloedonderzoek wil omdat ik van de minste inspanning al een reactie krijg en vervolgens niet meer herstel. Maar dat vond ze niet nodig want aan de hand van mijn verhaal dacht ze niet dat daar wat uit zou komen. Ze kon mij wel doorsturen naar de pijnpoli. Beter iets als niets en met de gedachten dat ik dit altijd nog kan afzeggen heb ik deze maar aangenomen. Wachttijd is 42 dagen...dus ik heb nog tijd maar maandag ga ik bellen voor een afspraak. Wel weer celecoxib gekregen.

Ook heb ik de rugkliniek wederom gebeld met mijn verhaal dat ik maar niet herstel, niks meer kan hebben op mijn spieren en gewoon heel veel pijn heb.
Ik verwacht maandag een telefoontje terug.
Vrijdag middag nog naar de sportmasseur geweest, die heeft mij letterlijk en figuurlijk alleen maar geaaid. Kan mij helaas verder ook niets bieden dan alleen een ontspannende massage anders had hij dat gedaan. Hij had het wel over triggerpoints in mijn rug. Maar dat hij die alleen weg kan krijgen met een flinke aanpak. Maar dat kan ik nu helemaal niet hebben.

Nu is het zondag en hoewel ik gisteren best een prima dag had en het geaai best wel hielp ben ik vandaag weer terug bij af. Rugpijn is niet te harden. Onderrug, bovenrug alle spieren doen mega pijn.
Ik kom amper mijn bed uit, zitten staan of lopen geven allemaal de zelfde pijn. Tot kramp en uitstraling naar mijn zij/buik aan toe.
Ik zit aan de max aantal pijnstillers per dag en het ergste is dat ik sinds jaren niet in staat ben mijn paard te verzorgen. Die staat al praktisch 3 maanden stil
Het enige wat ik nu na 3 maanden ellende kan zeggen is dat ik op behandelingen (heel lichte) en wat krachttraining dus heel heftig reageer. Fietsen (op mijn MTB...gewoon op de weg ) lukt wel. Mijn benen mankeren echt niks. Maar dat is altijd zo geweest.
Wat ik ook merk is dat ik veel meer pijn in mijn onderrug heb dan voor ik met het hele traject begon.

Morgen ga ik mij weer ziekmelden op het werk en mijn vislijntjes die ik uit heb staan naar hulp afwachten.
Verder probeer ik veel groentes te eten, gebruik ik magnesium, vit D, vit C en drink veel water. Beweeg ik naar kunnen en loop ik alleen op mijn bergschoenen, de rest lukt niet. En ik snap gewoon maar niet waarom ik maar niet herstel. |o |o |o

Ik ben verder onwijs gelukkig en blij met mijn lieve mannetje die zoveel doet en zoveel geduld heeft. Maar zou zo graag weer samen leuke dingen willen doen en over 4 weken samen op vakantie te gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:38

Zo vervelend dat je nog geen ingang gevonden hebt naar verbetering. Blijven zoeken. Ben benieuwd wat de rugkliniek zegt.
Zou een nieuwe mri van je rug een optie zijn via je huisarts en een verwijzing naar een orthopeed/neuroloog? Heb je al eens een bindweefseltherapeut benaderd?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:27

Hoe is je vitamine b? Tekort kan erg gekke klachten geven.
Erg naar dat je zoveel pijn hebt..
Evt ergens een second opinion?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 06:23

Wat een poedersuiker update :(
Al eens een infrarood lamp of sauna geprobeerd? Of een trui van back on track?
Misschien helpt het om je spieren goed warm te houden

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 18:04

Hannanas schreef:
Zo vervelend dat je nog geen ingang gevonden hebt naar verbetering. Blijven zoeken. Ben benieuwd wat de rugkliniek zegt.
Zou een nieuwe mri van je rug een optie zijn via je huisarts en een verwijzing naar een orthopeed/neuroloog? Heb je al eens een bindweefseltherapeut benaderd?

Ik ben al 20 jaar aan het zoeken helaas.
Nieuwe MRI kan eventueel gedaanworden in de rugkliniek maar het betreft alleen mijn spieren.
Bindweefsel word meegepakt tijdens de sportmassage.

Ik weet niet of een van jullie wel eens kramp tussen de schouderbladen heeft gehad maar zo voelt het dus.
24/7 en dan over mijn gehele rug.
Het is nu niet meer zo heftig als zondag ben lichamelijk wel wat mobieler nu. Het brand nu en steekt zo nu en dan. Over tussen de oren hebben we het maar ff niet.
Ik in een enorme cirkel nu omdat ik eigenlijk krachttraining nodig heb maar dit mij nu ook uitschakeld doordat mijn spieren het niet aankunnen. Ik denk dat mijn onderrugpijn daar vandaan komt nu.
Als ik mentaal weer wat kracht heb ga ik een keertje zwemmen.

Ik mag 5 Feb terug naar de rugkliniek, zal de B12 eens opnoemen.
Verder wacht ik nog op een afspraak bij de pijnpoli en wat ik via mijn werk nog kan doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 17:40

Ben ik nog even.

Sinds mijn laatste post is er eigenlijk niks veranderd.
De sportmasseur had het over triggerpoints en gister heeft hij er eentje aangepakt. Dat deed goed pijn.

Soms heb ik ene paar dagen wat energie en goede afleiding maar stort daarna helemaal in. Ik heb nog steeds de hele dag pijn in al mijn rugspieren (soms ook nek)en sta nog zo scheef als een hoepel. Ik word voor mijn gevoel nog steeds kromgetrokken door de spieren en kan daar niks aan doen.

Wel probeer ik zoveel mogelijk in beweging te blijven en ben ik om de dag in de sportschool om te bewegen. Ik hijs mijzelf op de kar voor een rondje met mijn paard omdat ik daar mentaal wat energie van krijg. Inmiddels ook bezig met een andere wagen die luchtvering heeft omdat ik op mijn eigen wagen bijna niet meer kan zitten.
Voor de triggerpoints rol ik af en toe met een tennisbal over mijn rug...auww!. Verder zit ik nog steeds thuis en zou ik volgend weekend een weekje weg maar heb dat al half afgezegd omdat ik niet 8 uur in een auto kan zitten |(

Over een week naar de rugkliniek en wil wat dingen opnoemen zoals de Triggerpoints hoe deze het beste aan te pakken. Mijn sportmasseur durft het eigenlijk niet omdat ik zo enorm heftig reageer op behandelingen. Want het schijnt behoorlijk heftig te zijn.
Verder ben ik iets tegen gekomen over Hypertonie.
Ik wil een bloedonderzoek aankaarten maar weet niet zo goed wat ze dan moeten testen.
Verder was het idee van een stalgenoot dat ik zoveel klachten heb omdat ik de behandeling bij de OMA niet heb afgemaakt. Ik Kan alleen mijzelf daar niet in vinden.

Hebben jullie misschien nog dingen die ik zou kunnen aankaarten n.a.v mijn klachten. Ik ben nu 4 maanden verder en er zit nog geen enkele verbetering in. Ik ben veranderd in een hoopje ellende die het niet meer weet en alles behalve nog gezellig is. -O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:13

Vervelend zeg. Misschien is floaten wat voor je? Even een manier om te ontspannen. Ik heb daar veel goede verhalen over gehoord van mensen die chronische klachten hebben.
Laatst bijgewerkt door Earth op 28-01-25 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:22

Wat je nog kan proberen is ook nog een andere vorm van magnesium nemen. Of evt wat meer magnesium..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:43

Enige wat bij mij helpt is af en toe naar de osteopaat, die man heeft gouden handen. Af en toe als de knoopjes te talrijk worden laat ik ze los dry needlen, dan laat de boel het snelst los. Naast dat mijn bekken vaak scheef gaat en ik veranderingen heb bij een paar wervels,speelt spanning en stress bij mij een grote rol. Laatste maanden voor mezelf bezig met mindfullness en yoga om wat meer rust te creëren en ik merkte algauw minder pijn in m'n lijf.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:53

Hoe is je vitamine d? Als deze te laag is, kunnen je spieren ook verkrampen. Een te laag vitamine D wordt vaker in verband gebracht met rugklachten. Als je toch voor bloedonderzoek wilt gaan, zou ik een aantal vitamines meenemen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 20:28

Ik vind het allemaal heel lief wat tips betreft maar ik moet toch eerst echt weten waar deze enorme spierspanning vandaan komt en waarom het maar niet hersteld.

Ik heb in het verleden alle peuten en paten al gehad. Deze laatste heeft dus iets geactiveerd wat niet meer hersteld. Daarvoor had ik ook wel eens wat last als ik iets te veel had gedaan ofzo maar toen was het met 2 a 3 dagen weer over en kon ik gewoon de dingen blijven doen. Nu zit ik dus al bijna 4 maanden ziek thuis. Ostheopaat bezocht ik dus regelmatig maar omdat ik bij hem niet verder kwam ben ik naar de rugkliniek geweest.

Vit D ga ik op de lijst zetten. dit slik ik al wel net als magnesium maar niks doet dus iets.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:35

Weet niet hoeveel je slikt? Ik merk pas verbetering als ik regelmatig 3000 ie slik. Bij een tekort krijg je vaak speciale capsules van de apotheek met 25.000 of 50.000 iE 1x per week. De aanbevolen hoeveelheid van 800 IE doet bij mij ook niks helaas. Wat natuurlijk totaal niets wil zeggen over jouw problemen, maar zou zonde zijn als er zoiets meespeelt en het gemist wordt :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 20:38

Kun je magnesium testen in bloed?