Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Herfstblad schreef:Hoi!
Voor mijn werk moet ik soms z'n 35/40 minuten rijden. Opstaan is voor mij echt een criem! Ik snoos snel, wordt vaak moe wakker. Waardoor ik eigenlijk zo weinig mogelijk tijd wil spenderen in de ochtend. Ik ben vaak net 2/3 min te laat. Ik weet dat savonds alles klaarmaken een hoop scheelt. Maar dat schiet er vaak ook bij in. Nu heb ik vanochtend ontbeten in de auto. Een eiwitshake, een muesli bol met een thermosbeker thee. Wie doet dit nog meer? Of is dit totaal onverantwoord ivm letten op de weg? Ik kan mij voorstellen dat als je even niet oplet met je beker weg zetten oid je een verkeerde inschatting kunt maken. Maar ik hoor eigenlijk bijna iedereen dat ze wel een thermoskan thee mee nemen vaak in de auto bij lange ritten of idd ontbijten in de auto. Ben ik nu te voorzichtig? Ik heb een aantal maanden geleden een auto ongeluk gehad en weet hoe snel het mis kan gaan. Had overigens niks te maken met ontbijten in de auto.
Ladyson schreef:Bokt s hierin altijd bijna roomser dan de paus. De halve wereld ontbijt in de auto. En als we het over risico's hebben, een gesprek voeren is denk ik een groter risico.
Benzz schreef:Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht, ik doe al 25 jaar niet anders. En ik zit heel veel op de weg.
Als je bij een tankstation een koffie haalt, drink je die toch ook niet daar op?
AnnetteFlame schreef:Ik zie nog niemand het verschil noemen met een schakelauto vs automaat.
Hoewel ik niet met de auto naar werk hoef. Heb ik wel eens geprobeerd een boterham te eten in mijn schakelauto en dat vond ik best pittig. Met een automaat however vind ik ontbijten veel minder een issue
Doubtless schreef:sunshine schreef:Ontbijten op je werk vind ik zoiets raars, begin je dan eerder of zit je in de baas zijn tijd te ontbijten?
Op een goede dag poep ik zelfs in de baas zijn tijd joh!
@ts: zolang je eenvoudig hanteerbare producten gebruikt voor je ontbijt, zie ik het probleem niet. Wat betreft veiligheid tijdens het autorijden zit dat ‘m veel meer in afstand houden van je voorganger, goed om je heen kijken, anticiperen op wat er gebeurt en rust bewaren. Dat kan ook als je aan het kauwen bent.
Ladyson schreef:Bokt s hierin altijd bijna roomser dan de paus. De halve wereld ontbijt in de auto. En als we het over risico's hebben, een gesprek voeren is denk ik een groter risico.