Zelfzorg is er echt wel bij in geschoten het laatste jaar, maar ik vind paardrijden echt de ultieme mindfullness, al is het soms moeilijk inplannen in onze busy life moet ik dat echt voor mezelf blijven doen! Heerlijk!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
X2305 schreef:Oh en in plaats van telefoon scrollen lees ik nu het laatste half uur in bed.
MabuPets schreef:Ook even een paar minuten in de zon genieten telt voor mij als zelfzorg.
Verder probeer ik duidelijk mijn grenzen aan te geven/ te bewaken en te luisteren naar mijn lichaam. Lukt het een dag niet wat ik in mijn hoofd heb? Dan heb ik daar geen kritiek op, maar ben ik lief voor mezelf en doe ik waar mijn lichaam behoefte aan heeft. Of dat nu rust, een stuk wandelen of een dutje is. Morgen is weer een dag.
eroslover schreef:Ik herken de vele afspraken in het weekend.
Goof schreef:eroslover schreef:Ik herken de vele afspraken in het weekend.
Ik niet, gelukkig. Ook een vorm van zelfzorg van mij is niks plannen in de weekenden. Ik heb maar 2 dagen weekend, die laat ik niet vullen door een ander. Spontaan afspreken kan met mij dus altijd, als ik zin heb dan. Ik zeg gerust nee omdat ik het hele weekend geen zin heb in anderen en lekker mijn eigen ding wil doen.
Ik niet, gelukkig. Ook een vorm van zelfzorg van mij is niks plannen in de weekenden. Ik heb maar 2 dagen weekend, die laat ik niet vullen door een ander. Spontaan afspreken kan met mij dus altijd, als ik zin heb dan. Ik zeg gerust nee omdat ik het hele weekend geen zin heb in anderen en lekker mijn eigen ding wil doen.
moonsparkle schreef:Waarom zou je je verplicht voelen je eigen verjaardag te vieren? Of althans ik vier ook mijn verjaardag, maar op mijn manier, als ik niet op een vrije dag jarig ben dan neem ik een vrije dagen dan ga ik gewoon doen wat ik wil, soms is dat helemaal niks
Dieuwke_ schreef:Goof schreef:
Ik vind dit oprecht heel goed en knap. Ik wil dit ook graag meer en het lukt steeds beter. Ik vind het alleen wel lastig om sociale dingen in te plannen, want die plan ik liever niet doordeweeks op een avond. Ik werk 5 dagen, uit werk ga ik langs de paarden, daarna avondeten en dan wil ik de avond lekker voor mezelf hebben. Hoe plan jij dat/hoe ga jij daar mee om? Even ter inspiratie
Desireeeee schreef:/knip
Wat ik ook een fijne herinnering vind is de verschillende type rust. Dat vat het voor mij samen.
[ Afbeelding ]
Lielle schreef:Desireeeee schreef:/knip
Wat ik ook een fijne herinnering vind is de verschillende type rust. Dat vat het voor mij samen.
[ Afbeelding ]
ik vond dit een enorme eye-opener!
Suzanne F. schreef:Ik ook. Had er nooit zo bij stil gestaan dat er zoveel verschillende types rust waren.