Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: Warmtedeken voor op de bank of bureaustoel. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:13

Bij de Huge Hug van Stoov zit het verwarmingselement vast met klittenband en kun je deze dus in zijn geheel eruit halen, waarna je de deken gewoon kunt wassen. Het element is daarna makkelijk terug te plaatsen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:21

Ze hebben nu een elektrische deken bij de Marskramer van tomado voor 36 euro. Ik heb hem gekocht lekker warm voor op de bank.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:36

Nyaleti schreef:
Heeft iemand zulke dekens al gewassen? Ik heb zo'n grote fleecedeken van Tomado en een rug warmer.
Beide hebben een label waar op staat dat het kan maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik kan de stekker er af halen maar de plug in de deken niet en heb niet het idee dat dat nat mag worden?

Ik heb meerdere van dit soort dekens en gooi ze geregeld in de wasmachine. Is echt geen enkel probleem (mits er inderdaad op staat dat het kan). Geen knijpers gebruiken, gewoon los uithangen (is tenminste hier de instructie, gecombineerd met kwartiertje in de droger ook 'voor te drogen').

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:18

Heb zelf de bighug xl , de warmte is het zitvlak en de onderrug.

Meestal is stand 1 voldoende over het algemeen , 2 voor een kortere periodes , 3 is eigenlijk teveel als je langer zit.

Het gebied waar de warmte zit is niet super groot maar wel aangenaam warm.

Foto met warmte camera
Afbeelding

Ik gebruik het meestal in combinate met een verwarmde vloermat onder het bureau(geen vloerverwarming beschikbaar)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:21

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:27

Tiggs schreef:
Ik lees even mee. Wil er een voor m'n kat, want nu ligt ze steeds op een ongezellig plekje waar de vloerverwarmingsbuizen bij elkaar komen. Ja, ze wordt verwend...

Gaat je kat je zeker in dank afnemen :)). Mijn oude kat kwam vorig jaar altijd aanrennen zodra ze maar zag dat ik het groene monster uitrolde en huidige kat heeft het toevallig van de week voor het eerst meegemaakt. Die lag ook heerlijk languit te knorren. Enige nadeel is dat ik dus moet delen :').

Ik heb op werk een big hug XL met extra grote accu. Mijn collega's vinden me een aansteller, maargoed, ik ben de enige vrouw op de afdeling en ik ben dus de enige die 18/19 graden níét okee vind om in de werken. Maak er dus veelvuldig gebruik van. Meestal doe ik 's ochtends het oplaadkabeltje erin (hangt in zo'n stekkerdoos aan/in mijn bureau) en met een paar uurtjes haal ik 'm er uit en doet-ie het lang genoeg om er tot ruim in de middag mee te doen. 's Middags ben ik vaak zo druk, dat ik het zelf warm krijg, dus de stoov niet meer nodig heb. Stand 1 en 2 zijn heel fijn, stand 3 is eigenlijk te warm. Mijn collega's vragen vaak aan me of ik 'm per ongeluk te warm had gezet als ik weer jeukend aan mn reet opsta :') (jeukend/wrijvend om het warmtegevoel weg te krijgen, geen gekke dingen ofzo hoor haha)

Thuis heb ik dezelfde en een ploov, maar het kussen gebruik ik nauwelijks. De accu is voelbaar en het kussen is stug. Het is echt bedoeld om ertegenaan te zitten en ik zit eigenlijk nooit op de bank. Dus leg dan eigenlijk de big hug gewoon liggend op de bank en deel 'm met poeslief :). Bij écht koude nachten wil ik 'm nog weleens meenemen naar bed, maar is echt alleen om even op te warmen, want de combinatie met mijn donzen dekbed is licht gezegd snikheet. Ook hoef ik dat ding niet te gebruiken als vriendlief in de buurt is, want dan is het veel te warm. Maar voor de koude avondjes dat ik alleen ben, is het echt een fantastische uitvinding.

Pluspunt is echt het draadloze :j. Als je het vtv weet, kun je 'm opladen en overal mee naartoe nemen. In de auto opladen kan ook. Wat mij betreft de investering dubbel en dwars waard. Betreft de hig hug dan. De ploov had ik achteraf gezien nooit willen hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:53

Westwing heeft nu kussens en dekens van Stoov met een mooie korting.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:09

lovelucydan schreef:
Ze hebben nu een elektrische deken bij de Marskramer van tomado voor 36 euro. Ik heb hem gekocht lekker warm voor op de bank.

Ik heb ook deze, echt aanrader. Elke avond op de bank onder m'n dekentje, en 's avonds in bed even m'n bedje voorverwarmen. Je kan deze ook gewoon wassen. Ik ben fan! Heb 'm al voor het derde jaar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:06

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:03

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 19:19

Silvia schreef:
Ik heb zojuist deze elektrische stoelverwarmer voor € 40 gekocht bij de HEMA: https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 20013.html

Hij is niet draadloos maar dat is voor mij geen probleem. Ik ga hem gebruiken op de bureaustoel op mijn thuiswerkplek. Het formaat is 45x85cm. Inderdaad een stuk kleiner dan de Stoov maar waarschijnlijk voor mijn stoel groot genoeg.

Ik heb de elektrische stoelverwarmer van de Hema ruim een week in gebruik en hij valt me tegen.
Op zich is het formaat goed maar hij verschuift telkens en dan hangt hij halverwege de zitting. Ik heb al geprobeerd om hem vast te maken met een brede band maar dat helpt niet.
Er zitten 6 standen op maar stand 1 is eigenlijk al te warm. Achteraf jammer van de 40 euro maar ik ben nu wel wat wijzer geworden.

Hoe zit het met de Stoov? Blijft die wel op de plaats liggen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:28

De stoov heeft een gewicht bovenaan wat je over de stoel hangt. Al valt hij bij mij alsnog wel 1x naar beneden vaak.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:57

Silvia schreef:
Silvia schreef:
Ik heb zojuist deze elektrische stoelverwarmer voor € 40 gekocht bij de HEMA: https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 20013.html

Hij is niet draadloos maar dat is voor mij geen probleem. Ik ga hem gebruiken op de bureaustoel op mijn thuiswerkplek. Het formaat is 45x85cm. Inderdaad een stuk kleiner dan de Stoov maar waarschijnlijk voor mijn stoel groot genoeg.

Ik heb de elektrische stoelverwarmer van de Hema ruim een week in gebruik en hij valt me tegen.
Op zich is het formaat goed maar hij verschuift telkens en dan hangt hij halverwege de zitting. Ik heb al geprobeerd om hem vast te maken met een brede band maar dat helpt niet.
Er zitten 6 standen op maar stand 1 is eigenlijk al te warm. Achteraf jammer van de 40 euro maar ik ben nu wel wat wijzer geworden.

Ik heb toen bretels gekocht die niet in het midden gestikt was en die heb ik aan de achterkant van de stoel en dan vast aan de verwarmer.
Bij mij blijft dat heel goed zitten.

Dit idee maar ik had ze goedkoper.
https://www.bol.com/nl/nl/p/vierpunts-x ... oductImage

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:30

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:39

stalxpaard schreef:
Ik heb net deze besteld. Misschien niet te vergelijken met die van stoov maar dacht voor dat geld het proberen waard!

https://shop.action.com/nl-nl/p/4897025 ... -fuzzy-wit

Verschillen die ik zo snel zie is de warmte en de batterijduur, de stoof kan warmer en doet langer met de batterij.
Als je naar beneden scrolt kan je de specificaties zien van de stoom, hoe warm het kan in graden Celsius en de batterijduur per stand.
https://nl.stoov.com/products/ploov-45x ... inal-green

Hadden jullie ook gezien dat er een nieuwe lijn wordt uitgebracht van stoov, ook weer kussens en dergelijke maar dan met een groter oppervlak wat verwarmt + verbeterde batterij die nog langer mee gaat. Ik overweeg een 2e erbij te kopen uit die nieuwe serie

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:06

Vraag voor de huidige gebruikers. Ervaren jullie verschil in effect tussen een infrarood deken of elektrische deken?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:53

senna21 schreef:
Vraag voor de huidige gebruikers. Ervaren jullie verschil in effect tussen een infrarood deken of elektrische deken?

Ja. Infrarood werkt ook echt tegen stijfheid en spierpijn. Waar warmte dat ook wel iets verzacht maar infrafood werkt echt dieper en beter in.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:54

senna21 schreef:

Ja. De far-infrarood van stoov gaat intern gloeien ivm je doorbloeding die gestimuleerd wordt. Als je er niet op zit en hij staat aan dan voel je nog geen warmte als je met je hand op het element voelt. Het heeft dus je lichaamsmassa nodig. Als je op de stoov gezeten hebt voel je het eigenlijk nog ff na, ipv gelijk koud als je eraf gaat.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:15

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:00

Ik weet niet of heel Bokt besteld heeft maar die is al uitverkocht haha. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:16

Silvia schreef:
Silvia schreef:

Ik heb hem net een dag in huis.
Is me eigenlijk veel te warm nog, zelfs op stand 1. Ik denk dat ik die wel af en toe ga gebruiken in de winter. Vind het snoer wel erg kort.
Maar een warmteding op een accu is me in het verleden heel slecht bevallen, veel te weinig warmte.

Dus ik kan er nog weinig van zeggen, vind hem wel vrij klein voor het geld, maar blijft wel liggen/hangen. Ik hoef alleen de rug te verwarmen, dus gooi hem dan half over de bovenkant van de stoel. Maar viel me vooral op dat die eigenlijk te warm is. Maar het is nu nog niet koud, dus dat kan straks nog wel meevallen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:35

JoT schreef:
Ik zag dat Action nu ook een soort Big Hug imitatie verkocht (niet draadloos). Supergoedkoop, maar ik heb het idee dat ie ook superdun is. Anyway, voor wie het aandurft: https://shop.action.com/nl-nl/p/4897025 ... y-cremewit

Mijn buurvrouw/vriendin heeft deze gekocht en kreeg direct een enorme oplawaai van dat ding. Teruggebracht, nieuwe meegenomen, gaat zitten en binnen twee minuten weer een mega schok dus maar teruggebracht en geen nieuwe meegenomen. De caissière gaf aan dat ze die klachten vaker hoorde.
Geen aanrader dus. Ik vond hem ook totaal niet warm worden, hetzelfde effect als die van de Hema. Op de hoogste stand net aan lauw.
Ik denk dat bij dit soort producten de prijs ook wel wat zegt over de kwaliteit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:32

Tazzey schreef:
Mijn buurvrouw/vriendin heeft deze gekocht en kreeg direct een enorme oplawaai van dat ding. Teruggebracht, nieuwe meegenomen, gaat zitten en binnen twee minuten weer een mega schok dus maar teruggebracht en geen nieuwe meegenomen. De caissière gaf aan dat ze die klachten vaker hoorde.

Als er meerdere producten niet deugen, hoort dat dan niet gemeld te worden bij de NVWA en te leiden tot een terugroepactie?

Misschien dat je buurvrouw/vriendin nog wel een melding wil doen hierover, de Action doet dat blijkbaar niet? Zie hier: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/melden- ... n-non-food

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:40

Lijkt mij wel ja. Zal het aan haar doorgeven, maar verwacht niet dat ze er nog iets mee gaat doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:32

Ik vraag me af of dat dezelfde is. Deze wordt namelijk alleen in de webshop verkocht en niet in de winkel. Ik heb hem inmiddels binnen, maar nog niet getest. Ik vind het buiten nog iets te warm. Maar wel een goede want als hij het niet doet moet hij wel retour.