Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fearn schreef:Sorry als ik met mijn uitspraak mensen heb beledigd, ik had beter kunnen zeggen: ik zou het liever willen ruilen met de migraine die ik soms heb. Ik kan niet in iemands anders schoenen stappen en beoordelen hoe erg hun migraine is. Maar dat bedoelde ik er dus mee.
Het was ook niet aardig van mij om diegene die de vraag stelde stom te noemen. Excuus
Suliko schreef:Nou, little_gift, je reactie is ook een beetje overdreven. TS verwijst duidelijk naar haar eigen ervaring van migraine en heeft het over korte periodes van pijn, iedereen heeft eigen ervaringen in pijn en het heeft geen zin om dat te vergelijken en te zeggen dat ze hiermee migraine/pijn van anderen bagatelliseert, dat doet ze helemaal niet. En jij doet dat vervolgens wel, door te zeggen dat haar migraine niet erg is.![]()
Ik snap het wel hoor, jeuk kan echt vreselijk zijn. Ik heb ooit brandwonden gehad, absoluut het pijnlijkste dat ik ooit heb meegemaakt en wat ik ook zeker niet lang volhield, maar ik werd volledig gek van de jeuk die tijdens het herstel kwam. Alsof er miljoenen wormpjes onder het verband krioelde, dat was echt niet uit te houden, daar hielpen ook geen pijnstillers tegen. Het enige dat hielp was er op kloppen met mijn handen, dat deed verrekte pijn, maar verkoos ik echt boven de jeuk.
Suliko schreef:En misschien scrubben onder de douche en het met een goede, vettige crème insmeren? Zelf heel erg fan van weleda pot skinfood body butter, dat voed de huid enorm. Ik kan me voorstellen dat de geneesmiddelen vrij agressief zijn en daardoor je huid uitdrogen, naast dat er schilfers en dode restjes van de schurft naar buiten komen.
Bij de brandwonden kwam de jeuk van de zenuweinden die aan het herstellen waren, dat was een goed teken, want dat betekende geen dood weefsel en het was bij tweedegraads gebleven. Maar die jeuk, ik werd echt gek en het enige dat ik kon doen was uitzitten. Dus ik snap je frustratie enorm!
Het is gelukkig enorm goed geheeld, mede dankzij boegem balsem, heb er geen zichtbare littekens aan overgehouden. Alleen jeukt het af en toe nog steeds, intern is de dichtheid van de huid verandert, vooral bij weersomslag merk ik dat, heel grappig.
Eleadoras schreef:Ik heb heel lang nagedacht of ik zou reageren in je topic.. maar ik doe het toch omdat ik vind dat er te veel onwetendheid is over schurft.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap (2020/2021) en tot weken na de geboorte schurft gehad (mijn partner en baby ook) waarschijnlijk besmet door mijn oma die zorg kreeg van iemand met schurft. Mijn huisarts kon het niet diagnosticeren en ook een dermatoloog in het ziekenhuis niet (zwangerschapsjeuk of eczeem maar zeker geen schurft). Pas toen mijn baby (toen 8 weken) onder zat (en wij ook van top tot teen, flinke bulten als gevolg van krabben) heeft een andere dermatoloog het vast kunnen stellen. Het waren de verschrikkelijkste weken van mijn leven. We hebben 8x zalf gesmeerd en 1x tabletten gebruikt. Konden niet geloven dat het toen echt voorbij ging. Ik adviseer je om nog een paar keer te smeren.. gewoon voor je eigen gemoedsrust. En als je het zeker wil weten: laat je doorverwijzen naar een dermatoloog en vraag om iemand die er verstand van heeft. Met zo'n microscoop kunnen ze bekijken of de schurft er nog is.
Verder tips inderdaad wel vet houden, en niet krabben maar dat is vreselijk moeilijk. De jeuk kan na de behandeling ook nog een tijdje aanhouden dus of het weg is weet je niet direct (vandaar ook dat wij zoveel hebben gesmeert).
Heel veel sterkte gewenst!
Fearn schreef:Jeetje wat vreselijk, tijdens zwangerschap en daarna je kindje ook![]()
Dankje voor de tipsik wilde door de HA ook graag worden doorverwezen naar een dermatoloog, maar de HA wil dat niet doen.. dat hoort niet bij de gebruikelijke procedure.. zo stom!
Ja nouja ik dacht ik wacht de 4 weken maar eerst even af.. toen ik permetrine crème had gebruikt had m'n huid daar een enorm allergische reactie op wat het jeuken nog erger maakte (voor enkele dagen). Maar de crème is inmiddels ook op.
Het jeuken word na het douchen ook erger.
Amado7 schreef:Kan je niet voor de zekerheid gewoon een keertje extra behandelen met zalf of pillen? Of gaat dat niet zo makkelijk als ik zeg?