Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:@Denisesilver: Jij hebt natuurlijk ook gelijk dat je zegt, dat iemand een interne filter heeft om geen nare dingen te zeggen of doen tegen een ander, dingen die iemand wel denkt. En dat die filter wegvalt door overmatig drankgebruik. Maar, iets wat er niet inzit kan er ook niet uitkomen. Ik heb dus liever dat iemand zich eens ongefilterd uit ,zodat ik "het diepst van zijn gedachten" leer kennen! Dan weet ik waar ik aan toe ben met iemand. Ik heb dat wel eens met een vriendje gehad die in nuchtere toestand allemaal heel leuke dingen tegen me zei die ik wilde horen, maar als hij gedronken had met zijn ware meningen kwam! Waardoor ik wist dat ik niet met hem verder kon omdat die meningen heel erg met de mijne botsten. Ik weet zoiets liever voordat ik met iemand samenwoon en aan de ontbijttafel ruzie zou krijgen over iets wat in de krant staat!
Suzanne F. schreef:Nou ik weet niet of je dit helemaal op de alcohol mag gooien want dit gedrag en hoe ze je behandelt klinkt gewoon als een hele foute vriendin waar ik geen vriendinnen meer mee zou willen zijn.
Elisa2 schreef:Oh wow, of het nu met drank te maken heeft of niet. Dit is zwaar grensoverschrijdend gedrag. Van mij zou ze nooit meer contact met me hoeven opnemen en ik zou haar overal af gooien en blokkeren.
Muronia schreef:Jeetje dit zou voor mij over de grens zijn. Zo iemand zou ik niet langer als vriendin kunnen zien, drank of geen drank. Bah, vreselijk mens sorry.
anjali schreef:@Raya 11, dat is geen leuke "vriendin". Ik zou die maar laten gaan. Geen energie meer in steken. Er zijn zat andere mensen waar je wel een fijne tijd mee kunt hebben, en daar heb je nu een plek voor in je leven als je deze dame "ontvriendt".
Lusitana schreef:Bedenk dat drank gewoon uitvergroot hoe een mens is.
Lusitana schreef:Bedenk dat drank gewoon uitvergroot hoe een mens is.
superpony schreef:Voor de mensen die zeggen dat er niemand in hun omgeving drinkt............Er zijn echt mensen die het heel goed kunnen verbergen. Dat is juist ook een gevaar.
Je ziet inderdaad vaak dat als de filters verdwijnen, eigenschappen worden versterkt. Ik vind dat ergens wel dubbel.
Dat betekent dus dat mensen onder maatschappelijke druk zich vaak inhouden en gewenst gedrag vertonen. Natuurlijk is het gewenst dat je je fatsoenlijk gedraagt, maar ik zou toch wel graag wat vaker iemands echte gezicht willen zien. Liefst dan zonder drank, maar als de verschillen groot zijn vind ik dat ook geen best teken. Lopen mensen dan continu op hun tenen en zich in te houden?
Ik snap best dat mensen een drankje lekker vinden, maar doelbewust; ik ga me even lekker bezatten of bij alles; daar moet op gedronken worden, snap ik gewoon niet.
Het maakt je losser en vrijer? Ik heb echt totaal geen moeite om mezelf te zijn en vrij te zijn zonder drank. Natuurlijk hou ik me ook vaak in, zeker als je ouder wordt, maar heb geen drank nodig om iets geks te doen.
Ik denk dat voor veel mensen dat stapje verder vooral heel irritant is. Overdreven gedrag, hangerig, lastigvallen etc etc. Voor mijn gevoel is het bij mensen vaak een act.
Echte alcoholisme is wel van een ander kaliber. Dan is er ook sprake van enige gewenning en gaat het doorgaans niet meer om een keertje dronken zijn.
Tancreda4 schreef:Jeetje ts wat een heftug verhaal. Dit staat los van alcohol maar gewoon echt een naar persoon. Mocht zij dit op alcohol gooien no way dat dat ook maar iets goed praat. Nare ervaring dit, sterkte...
Dingen waar iemand achteraf sorry voor kan zeggen is die in m'n tuin is gevallen of de pot niet heeft gehaald met spugen. Dat kan 1x gebeuren en soit. Als men er maat van leert. Maar agressie en kwetsen, met of zonder alcohol een no go en absoluut geen excuus je zo te gedragen