Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Jeetje wat een vreselijke diagnose. Ik kan je m.b.t. pijnbestrijding meegeven dat er een Coeliacus blokkade bestaat. Pijnpolikliniek kan die blokkade geven. Daarmee wordt de pijn vanuit de bovenbuiksorganen geblokkeerd. Dat is echt iig een goed alternatief voor allerlei sufmakende pillen. Dan is ze iig helder in de fase dat ze mss nog zoveel mogelijk wil kunnen zeggen.
Andere tip: laat haar dingen opschrijven. Er zijn speciale boekjes; zoals bijv https://www.bruna.nl/boeken/oma-vertel- ... 9083261935 . Op die manier kunnen de kleinkinderen Oma ook later nog wat beter leren kennen. En filmpjes maken, fotoshoot.
Probeer te bedenken wat jij nog zou willen weten.
Mijn moeder is overleden toen ik 11 was en er is nog heel weinig…ik weet niet wat ze lekker vond of haar favo recept, film of whatever. Mooie plekjes of haar herinneringen aan de verliefdheid met je vader. Dat zijn voor haar ws ook fijne dingen om aan terug te denken.
Hoop dat het ondanks alle intensiteit ook een waardevolle periode voor jullie mag worden.
Dat je daar nu zo opeens mee geconfronteerd wordt, erg heftig. Veel sterkte, goed dat je een topic hebt geopend. Het is een plekje waar jij je verhaal kwijt kunt.
Pikeur schreef:Dit heeft de huisarts net precies voorgesteld. Echt als je haar zaterdag nog zag zo vrolijk en en sterk en nu in 2 dagen tijd is ze helemaal ingestort en zo veel pijn. Echt niet te bevatten. Ze ligt nu met een slaaptablet te slapen en daarna moet ze uit bed. Kan me niet voorstellen dat ze haar op deze manier nog aan een chemo zouden laten beginnen volgende week.