Goof schreef:DuoPenotti schreef:Hoe krijg je de cortisol omlaag?
Cortisol is je stresshormoon, dus rust en ontspanning zijn heilig. Plus gezond eten, goed slapen, geen caffeïne en alcohol.
Maar goed, wellicht dat het icm medicatie net iets anders werkt.
Dit maar idd met medicatie werkt dit heel anders, dit is per persoon verschillend. Het kan maar 100% zeker is het niet, de pil en schildklier medicatie zijn wel de boosdoeners en meest bekende. Met medicatie kan je doen wat je wil maar de kans op verlaging is erg klein. Er zijn supplementen voor maar echt hoog betekent eerst oorzaak zoeken, enkel symptomen dus geen verhoging kan je aardig oplossen met supplementen. Andere kant wel ga je er mee aan de gang kan je er ook goed ziek van worden, het is niet onschuldig om die supplementen te nemen dus. Te laag geeft net als te hoog veel klachten. Ik zie op veel platformen voorbij komen dat mensen denken dat hij te hoog is maar echt enkel kan je dat zeggen als je meerdere testen heb gedaan, bloed, urine, speeksel en haar. Alles behalve haar(3cm dik was op mijn uitgevallen haar huilen) moet echt meerdere keren getest worden wil je beeld krijgen. Kan alleen de klok er op gelijk zetten dat praktisch geen enkele arts dit zo veel als nodig wil testen. Er is helaas nog veel onduidelijkheid over en mijn vermoeden maar kan/mag daar natuurlijk geen harde uitspraak over doen maar er zijn veel mensen die echt veel klachten er van hebben en ondanks harde resultaten(waardes 2/3x zo hoog als normaal)echt niet serieus genomen worden. Hypofyse of bijnieren problemen worden om die reden gemiddeld pas na 15-20 jaar ontdekt. Dit is natuurlijk triest zeker gezien het een sluipmoordenaar is.