Welk kussen moet ik kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Welk kussen moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:20

Mijn ervaring is dat het mij nog niet gelukt is om 1 kussen te vinden dat in alle houdingen lekker ligt....

Ik heb nu al een paar jaar een kussen dat een beetje in een boogje loopt, zodat het lekker om je heen ligt.
Dat is al heel fijn :j

Het heeft ook een kleine verhoging in je nek. Ook wel fijn, als je op je rug of zij slaapt.
Maar het komt wel heel nauw.....te dun ondersteunt niet. Te dik wordt toch snel vervelend.

En als je dan de juiste dikte van kussen en nekrolletje hebt voor op je rug liggen..... dan is het geheel weer te dun zodra je op je zij draait :x Wat ook wel logisch is natuurlijk.

Ik heb bij het kussen ook een stuk of 3 dunne bijpassende kussentjes gekregen, waarmee je het geheel aan kan passen naar je lichaamsbouw. Maar nu komt het er op neer dat ik het basis-kussen (met die neksteun) dus in bed heb liggen met een kussensloop er omheen. Die gebruik ik als ik op mijn rug lig.

En ik grabbel er het fijnst liggende extra laagje bij (in een eigen kussensloop) en leg dat er onder als ik op mijn zij ga liggen. Ga ik weer op mijn rug liggen dan trek ik dat laagje er weer onder vandaan en gooi het weer aan de kant.

En als ik het hele kussen zat ben dan heb ik nog een waterkussen achter de hand wat ook wel heel fijn is ter afwisseling :j Soms wil je gewoon even wat anders.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:22

Chickyy schreef:
Lijkt me dat je dan naar een beddenzaak gaat, zij kunnen je goed adviseren.. Op Bokt ga je alleen maar voorkeuren van andere horen, maar dat is niet perse wat voor jou werkt.

Dit inderdaad :j
In de winkel waar we de matras hadden gekocht, zijn we gaan proefliggen en dan zo gekeken met een medewerker welk kussen hier het beste bij de matras en ons paste. Mijn man en ik hebben beiden een ander kussen om die reden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:59

Wij zijn echt heel erg blij met de cloud pillow. Zowel als kussens als dekbed. Kussens zijn gevuld en kan je naar wens erin/eruit halen