Ik heb nu al een paar jaar een kussen dat een beetje in een boogje loopt, zodat het lekker om je heen ligt.
Dat is al heel fijn

Het heeft ook een kleine verhoging in je nek. Ook wel fijn, als je op je rug of zij slaapt.
Maar het komt wel heel nauw.....te dun ondersteunt niet. Te dik wordt toch snel vervelend.
En als je dan de juiste dikte van kussen en nekrolletje hebt voor op je rug liggen..... dan is het geheel weer te dun zodra je op je zij draait

Ik heb bij het kussen ook een stuk of 3 dunne bijpassende kussentjes gekregen, waarmee je het geheel aan kan passen naar je lichaamsbouw. Maar nu komt het er op neer dat ik het basis-kussen (met die neksteun) dus in bed heb liggen met een kussensloop er omheen. Die gebruik ik als ik op mijn rug lig.
En ik grabbel er het fijnst liggende extra laagje bij (in een eigen kussensloop) en leg dat er onder als ik op mijn zij ga liggen. Ga ik weer op mijn rug liggen dan trek ik dat laagje er weer onder vandaan en gooi het weer aan de kant.
En als ik het hele kussen zat ben dan heb ik nog een waterkussen achter de hand wat ook wel heel fijn is ter afwisseling