Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:49

Nouja, ik zeg zoiets niet snel.
Maar ik had mij vandaag niet naar huis laten sturen.

Sowieso omdat je gister avond ook hebt overgegeven

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:53

Ik vind het ook raar.

Ze hadden toch even op z’n minst je crp gehalte (vingerprik assistente) en totale functies kunnen meten? Misschien nog eens je urine checken etc. Heel raar. Heb je de assistente daar ter plekke de foto laten zien dat je zo donker plast en overgeeft?

Urologie weer bellen?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 23-08-24 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:53

Morganlefay schreef:
En hoe komt het dat de HA overbelast is. En dan bedoel ik wanneer ga je naar de HA. Er zijn mensen die met een muggenbeet al de HA lastig vallen.

Bedoel je de HA of de HAP?

Bij onze huisarts vraagt de assistente naar je klachten. Als je dan zegt dat je een muggenbeet hebt krijg je geen afspraak hoor.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:55

@ts waarom laat je je zo afschepen :(:) ?
Je hebt het al een geruime tijd afgekeken en bent er goed beroerd van, nog zowat een week wachten is niet helemaal de bedoeling.
Heb je anders iemand die met je mee kan om eea uit te leggen als je dat zelf lastiger vind ?

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:56

ik vind dit toch een reden om weer naar de huisarts te gaan ook omdat je je niet goed voelt gewoon doen hoor dat is zijn/haar werk en er zijn mensen die inderdaad met mindere klachten ook een afspraak krijgen gewoon op je strepen staan.
En inderdaad als je zelf niet goed uit woord komt iemand meenemen die het wel kan

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:05

Jeetje TS :( Hier is helemaal niks jouw schuld aan en hoef jij je niet rot over te voelen, dat zij aankomen met dat het eigenlijk pas volgende week vrijdag zou zijn. Enige waar je je rot over moet voelen is het feit dat ze zo slecht met je gezondheid bezig zijn bij je huisartsenpraktijk. Waar zijn ze mee bezig daar?!

Heb je eventueel iemand in je nabije kring wie je kan bijstaan en terug kan nemen naar de HA/kunt laten terugbellen om meer op je strepen te gaan staan inderdaad? Nu weer tot dinsdag wachten, weekend erover etc… ik vind het nogal wat voor je zo.

En eventueel ook nog terugbellen naar het ziekenhuis nu, ook al zeiden zij laatst dat het via de HA moet. Ik zou de situatie toch echt nogmaals heel duidelijk uitleggen en hoe ze je niet serieus nemen bij de huisarts en kijken of misschien toch iets mogelijk is nog om direct naar ziekenhuis te kunnen gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:14

Daphne__ schreef:
Bedankt voor jullie reactie's!

Ja.. Waarvoor ik onder controle sta van een uroloog... Een goedaardige tumor van bijna 7 cm, in/op mijn rechter nier. Een soort die bekend staat om het risico op bloedingen.
Je zou denken dat bloed plassen dan een goede reden is om de uroloog te bellen.. Al weet ik niet of het bloed bij een bloeding van die tumor in m'n urine kan komen, misschien zou het dan wel in m'n buik komen en kan het niet de reden van bloed in m'n urine zijn.

Er is verder geen bloed geprikt oid. Ik heb m'n huisarts zelf ook niet gezien of gesproken. Alles is via de assistent gegaan.
Vind het ook een beetje raar dat de huisarts eerst zegt dat ik contact met de uroloog moet opnemen, maar als die zegt dat ik door de huisarts gezien moet worden en als hij dan vind dat de uroloog er iets mee moet, dat de huisarts moet bellen.. Hij ineens toch een paar dagen wil aankijken. Terwijl het dus al 10 dagen aan de

Ik had een beetje gegoogled en zag daar idd ook voorbij komen dat bruine urine door leverproblemen kan komen. Maar erytrocyten was ++++ volgens de huisarts. Dat past daar weer niet bij volgens mij?

Vind het heel vreemd. Ik voel me absoluut niet heel ziek ofzo..

De pijn in mijn zij voelde idd een beetje als nierstenen. Maar ik heb daar dus ervaring mee en toen was ik hysterisch aan het rondlopen en huilen. Nu was het pijnlijk en ik had wel een beetje drang om te bewegen, maar lag wel gewoon op de bank. Dan lijkt me 10 dagen daarna nog bloed plassen zo overdreven..

Je schrijft dat "alles via de assistente is gegaan". Als ex doktersassistente vind ik dit veel te ver gaan. Ik ga mee met mijn voorgangers dat hier door een arts!! En geen assistente aandacht aan besteed moet worden. En als jij loopt bij de uroloog vanwege een tumor in je nieren dan hoort je huisarts je daar naar te verwijzen en eventjes een belletje aan te wagen. Dus ga gewoon naar het spreekuur zodat je de huisarts kunt zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:25

Ik zou in dit geval de spoedlijn bellen. Bloed plassen, misselijk, overgeven, daar moet een arts naar kijken.

Wanneer mogelijk iemand laten bellen die niet over zich heen laat lopen en een afspraak afdwingt. En wel vandaag.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:27

Ik vind het echt bizar, wat een laksheid van zowel huisarts als assistente.
Zeker in combinatie met het overgeven en het weekend ertussen, zou ik inderdaad ook de spoedlijn bellen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:28

Stuur dan een mail, of ga gewoon terug en zeg dat het zo niet verder kan.
Als ze je niet willen zien, dat ze je dan een doorverwijs geven voor spoed.
Wordt je mogelijk beter geholpen dan nu.

Laat je niet meer afschepen, je hier nog een week mee laten lopen is ook niet gezond hoor meis.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:35

Oh wauw, ze laten je dus gerust 2,5 week zitten?

Laat je niet zo afschepen meid. Je klachten zijn zo aan het verergeren, dit kan echt niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:36

Wat een vervelende situatie
TS, vraag iemand die jou goed kent voor jou te bellen en een afspraak te regelen.
Soms ben je niet zo weerbaar, juist wanneer het om je eigen gezondheid gaat en je niet fit voelt.
Sterkte.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:39

jeetje TS. ik vind dit gewoon niet normaal dat je zo lang moet wachten. dat kan toch niet.
is dit gebruikelijk bij jullie huisarts?

ik zou toch nogmaals bellen, zowel naar de huisarts als de uroloog.
wie weet is het iets kleins, maar een week? nee dat vind ik echt not done. ik was per direct overgestapt van huisarts

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:42

Ik was in de wachtkamer blijven zitten, dan loopt het spreekuur maar 10 minuten extra uit daarna. Het wordt op vrijdag toch altijd een zooitje :+

Heb je een pb gestuurd met wat tips voor een concrete vraag om in afwachting van het consult van dinsdag iig bloed/urine-onderzoek te mogen laten doen. Daar kun je een aantal relatief spoedeisende medische zaken mee uitsluiten. Als daar wat uitkomt wordt je waarschijnlijk wel op korte termijn verwezen en anders kun je als je niet zieker wordt het consult van dinsdag bij de huisarts wel afwachten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:49

Ga alsjeblieft voor jezelf opkomen, of vraag hulp aan iemand die dat voor jou kan doen. Je belt niet voor zweetvoeten, je bent al bekend met problemen op dit vlak en je maakt je (terecht) zorgen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:52

Dus nu kan je wachten tot volgende week met deze serieuze klachten? Ik had mij dus echt niet weg laten sturen, ze hadden je er maar tussen moeten zetten....

Nu ben je te laat, dus ik zou nu de dokter gewoon nogmaals bellen je klachten nogmaals uitleggen en gewoon zeggen dat je er echt veel last van hebt en je zorgen maakt en dat als zij je vandaag niet meer willen zien je dan na opening een afspraak maakt bij de HAP.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:55

Ik zou nu nogmaals bellen en aangeven wat je klachten zijn en dat je vandaag beroerd bent en het echt niet langer kan zo vandaag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:07

Fudge schreef:
Jeetje, ik schrik echt van deze reactie en van degene die iets verderop noemt "ik zou er buikpijn bij veinzen en na 5u bellen naar de HAP.
Gerichte vraag aan jullie: wat verwacht je dan na 17u van de HAP/SEH/uroloog?
De enige correcte opmerkingen zijn die van Billy3105 hierover. Plus dat dit soort opvattingen een belangrijke reden is van tekorten in assistentes/huisartsen, lange wachttijden aan telefoon en in wachtkamers op de HAP, plus het maakt de zorg (en dus eenieders zorgverzekering) alleen maar duurder. Een consult op de HAP is gemiddeld genomen ongeveer 15x zo duur als die bij je eigen huisarts.

Terug naar TS: wij kennen jouw dossier niet, hebben jou niet zelf aan de lijn gehad toen je naar de uroloog belde of assistente vd huisarts, dus kunnen niet oordelen hoe dit is gegaan of wat nodig is. Super dat je straks naar je eigen huisarts kan, leg daar gewoon netjes uit wat er aan de hand is en ongetwijfeld zul je geholpen worden.
Complimenten dat je niet naar de zinloze 'bel de HAP' adviezen hebt geluisterd. Voor een volgende keer zou ik gewoon direct opnieuw naar je huisarts bellen als het je niet lekker zit of onduidelijk is.
Succes straks!

Prima dat je daar van schrikt, maar het probleem ligt hier bij een huisarts die slecht functioneert en bij duidelijke alarmsignalen niet doorverwijst. Langdurig forse hoeveelheden bloed en nu ook overgeven zijn geen signalen waar je iemand meer dan een week mee moet laten rondlopen.
Voor mijn eigen gezondheid zou ik in dit geval inderdaad de HAP bellen omdat er eerder dan door HA mogelijk is hulp nodig is. Of bij HA in de wachtkamer gaan zitten en niet weg gaan tot er een degelijk consult is geweesr.

Helaas hetzelfde meegemaakt. HA bleef afwachtend beleid voeren ondanks dringend verzoek tot actie. Uiteindelijk HAP gezien die vonden dat het tot eigen HA moest wachten. Helaas was dat te laat en heeft hij dat niet meer gered.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:27

Kun je niet alsnog de poli van de urologie bellen?

Je klachten zijn door het overgeven verergerd en je huisarts wil je niet "zien" vandaag. Dat je toch overleg hebt wat nu te doen en je dit allerminst prettig vind gezien de toename van je klachten.

Allerminst wat de assistente had kunnen doen was je urine sticken.

Wat 10 dagen geleden nog geen blaasontsteking was kan het net zo goed nu wel zijn. En je klachten verergeren dus lijkt mij juist een teken dat het opnieuw bekeken moet worden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:33

Wow, ik sta er echt van te kijken hoe laks de assistente en die dokterspraktijk is. 2,5 week donkerbruin plassen moet toch wel echt een keer naar gekeken worden. :oo Ik vind dit echt bizar.

Een familielid van mij plaste ook cola en dat bleek een nierprobleem. Die heeft toen lang onder behandeling gestaan.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:45

Meid toch, wat vervelend dat ze je zo latten zitten. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je bent gewoon bekend bij je uroloog, daarom snap ik niet dat die een nieuwe huisartsenverwijzing eist en de assistente die geen dringende afspraak voor je wilt maken. Bloed plassen is toch nooit goed!

Ik zou de spoedlijn bellen van je huisarts en zeggen dat je heel erg aan het overgeven bent en dat het bloed plassen nog erger is geworden en dat je je zo het weekend niet in laat sturen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:51

Ik zou ook de spoedlijn bellen.
Idd zeggen dat de pijn heftig en en je nog steeds na ruim 10 dagen bloed plast. Dat je ook misselijk bent en dat je het niet normaal vind dat je steeds wordt afgescheept. Eigenlijk zou ik iemand anders laten bellen voor jou.

Ik dacht ook gelijk aan nierstenen maar toen las ik over de goedaardige tumor dat kan natuurlijk ook een rede zijn en daar moeten ze gewoon wat aan doen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:18

Och toch, wat een narigheid. En wat ellendig dat je je zo in de steek gelaten voelt ;(

Geen diagnose van mijn kant (ik heb er geen verstand van), maar als je al geruime tijd serieuze klachten hebt (met daarbij ook nog een bepaalde achtergrond), dan denk ik wel dat het goed is om een keer met de vuist op tafel te slaan. Volgens mij ben je best fatsoenlijk en netjes. Da's een mooie eigenschap, maar het moet niet ten koste van je eigen gezondheid gaan.
Bij zulke serieuze klachten is wachten tot dinsdag (hoe bedenken ze het........) echt veel te lang.
Als het zelf niet kunt, dan kun je ook nog iemand anders laten bellen om gezien te worden. Rij desnoods terug naar de HAP en meld je bij het loket omdat je zoveel klachten hebt.

Heel veel sterkte en beterschap :knuffel:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:21

Ik zou morgen naar de spoed gaan. Zeggen dat de pijn niet uit de houden is en deze klachten al even duren en het bloed ook meer word. Dan maar wat overdrijven maar dit lijkt me niet oke.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:26

StalNollie schreef:
Ik zou morgen naar de spoed gaan.

Nee, ik zou NU naar de eigen HA gaan en zeggen dat je niet wilt dat je in het weekend de spoed/HAP moet lastigvallen omdat HIJ (of zij) te bedonderd is om je nu te zien.
Dit is niet iets dat in het weekend niet kan wachten tot je bij je HA terecht kunt (valide reden voor de HAP), dit is iets wat NU niet kan wachten, laat staan in het weekend, maar dat wil je dus gewoon voor zijn.