Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:En hoe komt het dat de HA overbelast is. En dan bedoel ik wanneer ga je naar de HA. Er zijn mensen die met een muggenbeet al de HA lastig vallen.
Daphne__ schreef:Bedankt voor jullie reactie's!
Ja.. Waarvoor ik onder controle sta van een uroloog... Een goedaardige tumor van bijna 7 cm, in/op mijn rechter nier. Een soort die bekend staat om het risico op bloedingen.
Je zou denken dat bloed plassen dan een goede reden is om de uroloog te bellen.. Al weet ik niet of het bloed bij een bloeding van die tumor in m'n urine kan komen, misschien zou het dan wel in m'n buik komen en kan het niet de reden van bloed in m'n urine zijn.
Er is verder geen bloed geprikt oid. Ik heb m'n huisarts zelf ook niet gezien of gesproken. Alles is via de assistent gegaan.
Vind het ook een beetje raar dat de huisarts eerst zegt dat ik contact met de uroloog moet opnemen, maar als die zegt dat ik door de huisarts gezien moet worden en als hij dan vind dat de uroloog er iets mee moet, dat de huisarts moet bellen.. Hij ineens toch een paar dagen wil aankijken. Terwijl het dus al 10 dagen aan de
Ik had een beetje gegoogled en zag daar idd ook voorbij komen dat bruine urine door leverproblemen kan komen. Maar erytrocyten was ++++ volgens de huisarts. Dat past daar weer niet bij volgens mij?
Vind het heel vreemd. Ik voel me absoluut niet heel ziek ofzo..
De pijn in mijn zij voelde idd een beetje als nierstenen. Maar ik heb daar dus ervaring mee en toen was ik hysterisch aan het rondlopen en huilen. Nu was het pijnlijk en ik had wel een beetje drang om te bewegen, maar lag wel gewoon op de bank. Dan lijkt me 10 dagen daarna nog bloed plassen zo overdreven..
Fudge schreef:Jeetje, ik schrik echt van deze reactie en van degene die iets verderop noemt "ik zou er buikpijn bij veinzen en na 5u bellen naar de HAP.
Gerichte vraag aan jullie: wat verwacht je dan na 17u van de HAP/SEH/uroloog?
De enige correcte opmerkingen zijn die van Billy3105 hierover. Plus dat dit soort opvattingen een belangrijke reden is van tekorten in assistentes/huisartsen, lange wachttijden aan telefoon en in wachtkamers op de HAP, plus het maakt de zorg (en dus eenieders zorgverzekering) alleen maar duurder. Een consult op de HAP is gemiddeld genomen ongeveer 15x zo duur als die bij je eigen huisarts.
Terug naar TS: wij kennen jouw dossier niet, hebben jou niet zelf aan de lijn gehad toen je naar de uroloog belde of assistente vd huisarts, dus kunnen niet oordelen hoe dit is gegaan of wat nodig is. Super dat je straks naar je eigen huisarts kan, leg daar gewoon netjes uit wat er aan de hand is en ongetwijfeld zul je geholpen worden.
Complimenten dat je niet naar de zinloze 'bel de HAP' adviezen hebt geluisterd. Voor een volgende keer zou ik gewoon direct opnieuw naar je huisarts bellen als het je niet lekker zit of onduidelijk is.
Succes straks!
StalNollie schreef:Ik zou morgen naar de spoed gaan.