Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qerty schreef:Suzanne F. schreef:Tuurlijk. Spam. Belastingdienst gaat jou niet sms’en en zeker geen linkje sturen om op te klikken.
Weggooien en blokkeren.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb in het verleden wel eens een SMS gehad als ik mijn btw aangifte vergeten was![]()
Maar deze zou ik inderdaad ook gewoon verwijderen en blokkeren.
Liannetje86 schreef:Ik wil zo'n nummer altijd terug gaan spammen....
"Nou, nu ik jullie toch spreek.." Maar ik hou ook microsoft mensen aan de telefoon, dat ik mijn laptop moet zoeken, dan de stekker, dan weet ik veel wat... dan valt mijn thee om... over mijn laptop... dan maar naar de computer.. Na een uur werd ik uitgescholden en was ie me beu
Daphne__ schreef:Mijn vader kreeg ook eens 's avonds laat precies dit smsje. Hij helemaal van slag, boos op m'n moeder ook omdat die dingen achter had gehouden voor hem etc. Ik zei al direct, pa dat is nep, nergens op klikken etc.
Volgende ochtend spreek ik mijn zus, was het eerste wat mijn vader tegen haar had gezegd toen ze elkaar zagen: Ja, het is helemaal mis, ze komen vandaag beslag leggen. Die schrok zich dus ook helemaal kapot
Tja, voor een 70 jarige die nog geen cookies durft te accepteren, zijn dit soort berichten gewoon echt...
Uiteindelijk contact opgenomen met de belastingdienst en nadat die bevestigd had dat er niks aan de hand was, geloofde hij dat ook.
Maar man wat veroorzaken die oplichters paniek bij ouderen..
Takkelui..
Liannetje86 schreef:Ik wil zo'n nummer altijd terug gaan spammen....
"Nou, nu ik jullie toch spreek.." Maar ik hou ook microsoft mensen aan de telefoon, dat ik mijn laptop moet zoeken, dan de stekker, dan weet ik veel wat... dan valt mijn thee om... over mijn laptop... dan maar naar de computer.. Na een uur werd ik uitgescholden en was ie me beu
friendly schreef:En zo spannend is een deurwaarder aan je deur op zich ook niet. Ze gaan echt niet meteen je hele huis leeghalen ofzo. Als je in gesprek gaat met ze kan er vaak nog heel veel. ALS je al een schuld zou hebben. Maar dit is wel echt overduidelijk nep.
Percy schreef:Ik heb er ook al eens eentje aan het lijntje gehouden. Als ze daar dan uiteindelijk achter komen worden ze boos.![]()
Ook al een paar keer rijke weduwnaars op Facebook geaccepteerd. Dat gaat een tijdje door want je moet ze gaan vertrouwen en verliefd op ze worden. Ik kan me daar echt op verkneukelen. Als je dan uiteindelijk hebt verteld dat ze geen cent krijgen voor hun reis, kind, dure operatie vallen ze door de mand![]()
Ik heb er na een paar geen zin meer in, kost te veel tijd en het is altijd hetzelfde maar helaas worden mensen zo nog steeds opgelicht.