Essie73 schreef:Ik ga dit topic meenemen in het opleiden. Ik leer alles al op de juiste manier aan, maar ga een paar verhalen van jullie als casus gebruiken.
Ik ben dan ook heel blij met dit topic.
Uiteraard hoort de handeling ansich goed en volgens het protocol te gaan, maar minstens zo belangrijk is de omgang met de patiënt. Ik ben van mening dat iemand niet zomaar verteld dat hij/zij moeilijk te prikken is of alleen op een bepaalde plek geprikt wil worden. Ik ben wel eigenwijs en wil altijd even voelen, maar leg uit wat daar de reden van is. Wanneer ik dan een betere ader vind laat ik die ook aan de patiënt voelen en vraag of ik daar mag prikken.
En dat zou ik alleen maar fijn vinden. Jullie zijn degene die ervoor geleerd hebben dus voelen vind ik alleen maar goed. Zelfs als het mislukt uitleggen waarom zou ik fijner vinden als gewoon eerst zeggen dat het vast meevalt en dan tig keer misprikken. 
Als ik kijk heb ik hele duidelijke aderen op hand die er echt bovenop liggen met warmte oid. In de elleboog nooit. Toch hebben ze altijd alles in ellebogen gedaan en nooit op hand, zelfs niet na tig keer misprikken. De enige die ik er ooit over gehoord had was de ambulance toen het infuus na aantal keer in beide ellebogen prikken nog steeds niet lukte, maar laatste poging luktr toch. Maar goed, ik heb geen idee of die op hand echt makkelijker zijn. Met angst wil je denk ik ook geen gevoeligere plek gebruiken als het niet hoeft? Volgens mij zijn de mijne in elleboog en slecht zichtbaar en enorme rollers.
Qua angst wil ik idd niet kijken en iemand die gewoon afleidt en niet gaat vertellen dat ze gaat prikken haha. Gewoon tijdens praatje ineens hup.