Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dahlia85 schreef:Nee daar heb je gelijk in, ik wil geen vriendschap met iemand waar ik eigenijk niet mee klik puur om het idee. maar ik kom er nu eigenijk wel achter dat ik altijd al heel passief ben geweest in contact maken en dat ik op zijn minst mezelf mag uitdagen om wat meer contact te maken met mensen die ik aardig denk te vinden
Azmay schreef:Dahlia85 schreef:Nee daar heb je gelijk in, ik wil geen vriendschap met iemand waar ik eigenijk niet mee klik puur om het idee. maar ik kom er nu eigenijk wel achter dat ik altijd al heel passief ben geweest in contact maken en dat ik op zijn minst mezelf mag uitdagen om wat meer contact te maken met mensen die ik aardig denk te vinden
Ik vind dat heel moeilijk. Als ik ze spreek is het helemaal top en volop plannen om samen wat te gaan doen maar als ik dan via whatsapp 3x heb gevraagd in een paar maanden hoe het gaat en of we nog wat gaan doen en amper reactie heb gekregen geef ik het toch op. En dan herhaalt het verhaal zich als we elkaar weer zien op iets gezamelijks.
Vraag me af of ik niet volhardend genoeg ben, juist te opdringerig of wat anders fout doe
Achterom schreef:Elisa2 schreef:Dat hoeft helemaal niet hoor..hier worden er op de verenigingen heel veel verschillende clinics e.d georganiseerd voor gewoon recreatieruiters en menners.
Is hier wel de realiteit. En laten we wel wezen, voor de ene clinic per jaar ofzo hoef je geen lid te worden en belangrijker nog: je komt eigenlijk geen gelijkgestemden tegen in zo'n omgeving. En dan is de kans op nieuwe vriendschap niet echt groot.
Achterom schreef:Elisa2 schreef:Misschien ook leuk om met je eigen paard lid te worden van een rijvereniging? kun je daar gaan lessen en mensen leren kennen en meehelpen als er iets georganiseerd wordt en je hebt altijd een goed gezamelijk gespreksonderwerp. (paarden)
Dat werkt alleen als je binnen het plaatje past van wedstrijden.
Hier ook een Achterhoekse, ik ben dus geen lid geworden van de rijverenigingen, daar heb ik als westernruiter of recreatieve ruiter namelijk niks te zoeken. Wel ben ik lid van een hardloopgroepje waarmee ik samen train een avond in de week.
Als ts in de buurt zit en zin heeft om samen een buitenrit te maken kan ze een pb sturen, altijd leuk om te doen
Dahlia85 schreef:Eenzaam voelen is een te grote omschrijving, zo is het niet. Er zijn gewoon momenten dat ik het liever anders heb. Gewoon een middagje iets leuks doen, en op momenten zoals oud en nieuw enzo. Ik ben niet eenzaam. Ik heb een leuke familie en zussen waar ik veel mee samen doe, en ik heb een goeie (lange afstands) vriendin en 2 wat oppervlakkiger maar ik vind dat zelf toch een beperkte bubbel. Aantal jaar geleden vond ik dat allemaal helemaal prima, en nu denk ik vaker dat ik het anders wil, een wat meer sociaal leven. Nou en als je wat wil moet je er wat voor doen toch