purny schreef:Het hele verhaal dat je maar minder naar binnen moet stoppen dan dat je verbrand is kul. Het werkt misschien bij veel mensen maar niet bij iedereen. Ik heb bijvoorbeeld zelf lipoedeem en ik wou dat ik ook zo makkelijk af kon vallen, dan had ik geen maagverkleining nodig gehad.
Ik zou eens met een voedingsdeskundige gaan praten. Die heeft waarschijnlijk tips en tricks.
Maar pas wel op dat dit geen overhand gaat spelen. Dus dat het hele gewicht geen obsessie gaat worden.
Maar een maagverkleining is toch gebaseerd op dat idee? Minder eten. Het blijft altijd daarop uitkomen. Net als met die injecties Ozempic of vergelijkbaar. Die halen je hongergevoel weg. Waardoor je dus minder eet. Het is geen wondermiddel, het is puur om het hongergevoel weg te halen. En dat doet een maagverkleining eigenlijk ook, maag is kleiner dus je eet veel minder.
Sommige mensen (waaronder ik) kunnen gewoon echt maar heel weinig eten. Ik heb echt de verbranding van een badkamertegeltje. Ik zou dan echt mijn verbranding omhoog moeten gooien door veel meer te bewegen/sporten etc. Maar in rust kan ik echt amper iets eten, anders kom ik aan.
Bij paarden weten we vaak heel goed hoe we ze moeten laten afvallen. Minder eten, graasmasker op, veel bewegen. Bij onszelf is het gewoon zo moeilijk, door dat hongergevoel.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 18-07-24 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt