Litteken crème/pleister

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 16:49

flooooo schreef:
Goedemorgen,

Ik heb een verse operatiewond welke een flink litteken gaat worden. Ik ben me daarom aan het oriënteren op verschillende soorten litteken gels en lees ook iets over siliconen pleisters. Wat is jullie ervaring en favoriete product?

Groeten, Manon

Mijn moeder gebruikte littekencrème van Staudt, is heel mooi genezen. Het is wel duurder, maar ontwikkeld door chirurgen van het brandwondencentrum oid.

Germie, misschien kun je een eigen topic openen?[/quote]

Deze wilde ik ook tippen, heb hem zelf niet gebruikt maar een vriendin van mij naar haar buikwandcorrectie. Was eentje met een litteken over de lengte dus een flink litteken maar is mooi hersteld. Deels is het natuurlijk ook je huid zelf maar een beetje hulp kan geen kwaad.
Mijn litteken (keizersnedes) is prachtig hersteld met sudocreme. :')[/quote]

Dank beide, het gaat bij mij ook om een buikwandcorrectie. Ik heb maandag controle, dan ga ik het nog even navragen, maar ik neig nu naar deze crème idd!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:44

Ik vond staudt helemaal niks. Dus probeer er vooral een aantal. Nam bij mij geen pijn en trekgevoel weg. Zeker als je het evt via arts en verzekering kan laten lopen: zeker doen! Het kan maar zo het juiste product voor jou zijn.

NinaCharlie

Re: Litteken crème/pleister

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:50

Is het litteken van een buikwandcorrectie ook van heupbot tot heupbot?
Ik probeer ook rekening te houden met wrijving van kleding (voornamelijk broeken) op de plek van mijn litteken. Met die Scarban pleister gaat dat veel beter!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:51

Fitmetlotte op Instagram heeft deze operatie ook gedaan. Ze deelt daar ook veel over. Misschien heeft zij nog tips voor jou?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 20:26

MarlindeRooz schreef:
Fitmetlotte op Instagram heeft deze operatie ook gedaan. Ze deelt daar ook veel over. Misschien heeft zij nog tips voor jou?

Ja, zij had inderdaad die siliconen gel pleisters, dat is ook de reden waardoor ik ging nadenken over wat ik wil. Inderdaad een fijn account!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 20:27

NinaCharlie schreef:
Ik probeer ook rekening te houden met wrijving van kleding (voornamelijk broeken) op de plek van mijn litteken. Met die Scarban pleister gaat dat veel beter!

Ja klopt, over de hele lengte! De komende 6 weken heb ik sowieso nog een drukverband om, maar slim om daar daarna inderdaad rekening mee te houden!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:33

Als je zoekt op "scarban receptformulier" en dan nummer 11 van bapscarcare (die lange voor abdomen)... die is echt perfect! Heel tevreden patiënten over. Probeer meteen aan te laten kruisen dat het recept herhaald mag worden (3x). Succes met je litteken!

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:40

ManonGrr schreef:
NinaCharlie schreef:

Ja klopt, over de hele lengte! De komende 6 weken heb ik sowieso nog een drukverband om, maar slim om daar daarna inderdaad rekening mee te houden!

Ik heb ‘m ook over de hele lengte inderdaad! Wel andere operatie. Ik merk echt dat de pleister ook zorgt voor meer soepelheid. Overigens heeft mijn chirurge deze voorgeschreven ivm de kosten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:51

Honingzalf heb ik op mijn pols gebruikt, prachtig genezen. Buik destijds niets gebruikt en ziet er niet uit maar die ritssluiting is ook meerdere keren open en dicht gegaan.
Bij de paarden gebruikte ik ook Honingzalf, ook mooi genezen beenwond en kleinere wondjes evenzo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:53

Die pleisters zijn echt heel fijn. Ze leggen er ook wat druk op. Plus geen wrijving van kleding. Plus niet uitdrogen van je litteken. Dat effect haal je never met een zalf.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 23:13

Ik zweer bij honingzalf en dan specifiek Mesitran soft. Ik lees dat je een buikwandcorrectie hebt gehad? Ik heb in 2019 een deepflap gehad. Dan maken ze een nieuwe borst uit buikweefsel en de buikwond is hetzelfde als bij een buikwandcorrectie. Ik had de pech dat mijn buikwond ‘openklapte’ waardoor ik diepe en brede open wonden had. Ik zal je de details besparen maar er is toen heel veel Mesitran doorheen gegaan hier.

photophoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 23:14

Scarban is echt enorm fijn!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 00:07

Biodermal littekencreme en voor minimaal het litteken afplakken dmv een pleister bijvoorbeeld. Zo blijft het litteken de huidskleur behouden ipv dat het rood wordt door de zon.