Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:15

Petpa schreef:
senna21 schreef:
Wellicht heeft of weet de wensAmbulance mogelijkheden.

Die vervullen laatste wensen, dat is hier niet aan de orde.

Niet perse. Ligt beetje aan de wensambu van de plaats. Mijn vriendin die ernstig ziek was maar niet terminaal kon gebruik maken vn wensambu om thuis verjaardag van kind te kunnen vieren toen zij lang in zkh lag.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:29

ievie schreef:
Hoe maakt hij daar een transfer (van rolstoel naar bed bijv). Gaat hij daarvoor staan, of gebruiken ze een tillift?

Ik dacht ook nog out of the box… een garage benaderen waar een rolstoelauto te koop staat en vragen of ze eenmalig iets voor je kunnen betekenen? O:)

Tillift

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:31

magicmist schreef:
Als ik google op rolstoelbus huren dan kom ik wel het een en ander tegen kwa bedrijven.misschien is dat een optie?

Rondom den bosch geen opties

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:32

Annick75 schreef:
Qua rolstoeltaxi gooi ik er even een andere vraag in, heeft je schoonvader al een eigen rolstoel of gebruikt hij er een van het tehuis?

In dat geval is het nl ook goed even te informeren hoe oud de stoel is en of deze voldoet aan de normering voor de rolstoeltaxi. Tegenwoordig moeten doe dingen nl allemaal een vastzetsysteem op de stoel zetten dat iso-gecertificeerd is en ze moeten een crashtest ondergaan hebben. Is dat niet het geval, dan mag je niet zittend in de rolstoel vervoerd worden en moet je alsnog overstappen op een normale stoel. Voldoet de stoel niet en kan je schoonvader de overstap niet maken, dan mag de taxichauffeur weigeren hem mee te nemen.

Dat is de reden dat ik momenteel bezig ben met de aanvraag van een nieuwe rolstoel.

Hij zit op nieuwe stoel te wachten dus weet niet of hij geschikt is.
Denk het wel, is ook met taxi naar zkh geweest.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:34

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:35

Foaly schreef:
Nyaleti schreef:
Of anders bij hem thuis kijken toch? Al is het met een paar man. Vind je zoontje misschien niet zo leuk maar je schoonvader zal het niet meer vergeten.

Ik vind dit eigenlijk wel een hele goeie! Zaaltje huren in het verzorgingstehuis, daar de verjaardag van je zoontje vieren en afsluiten met de voetbalwedstrijd :D

Hij wil juist graag er even uit, het is dan ook een troosteloze bedoening daae

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:37

Als je bij de Zonnebloemauto kiest voor op zaterdag ophalen en maandag terugbrengen, zijn er meer opties.

Edit: dan zijn Eindhoven en Nijmegen een optie bijv.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:38

Er staan drie rolstoelautos op marktplaats in de buurt van Den Bosch. Wellicht even contact met hen opnemen of je tegen een vergoeding de auto een dag mag lenen?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:40

ievie schreef:
Als je bij de Zonnebloemauto kiest voor op zaterdag ophalen en maandag terugbrengen, zijn er meer opties.

Edit: dan zijn Eindhoven en Nijmegen een optie bijv.

Ik ga ff kijken

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 20:40

Amado7 schreef:
Er staan drie rolstoelautos op marktplaats in de buurt van Den Bosch. Wellicht even contact met hen opnemen of je tegen een vergoeding de auto een dag mag lenen?

Dat is ook goede tip

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:50

Een andere invalshoek: misschien is het juist goed om een gezellige avond in zijn appartement te organiseren. Je kunt hem wel uit het huis halen, maar dan moet hij weer terug naar die plek. Het is juist goed om daar ook iets positiefs te organiseren, zodat hij daar iets van thuis ervaart.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 21:09

senna21 schreef:
Een andere invalshoek: misschien is het juist goed om een gezellige avond in zijn appartement te organiseren. Je kunt hem wel uit het huis halen, maar dan moet hij weer terug naar die plek. Het is juist goed om daar ook iets positiefs te organiseren, zodat hij daar iets van thuis ervaart.

Heb je helemaal gelijk in.

Maar nu 3 maanden steeds hetzelfde om je heen ga je toch een keer verlangen naar beetje vrijheid.

Kijk als hij een leuk appartement had maar het is echt een troosteloze bedoeling. Hij mag niet eens de muren bijv. Kleurtje geven.
Wel met beetje geluk kan gij na 1 mei volgend jaar naar nieuwbouw gedeelte.

Jillz1

Re: Met spoed gezocht , 1 dag rolstoel auto huur omgeving den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 21:11

We hebben net besloten om morgen naar een eigen rolstoelauto te gaan kijken voor koop.

Is gewoon de makkelijkste en beste oplossing nu.

Laatst heeft hij met gedeelde taxi gemoeten naar zkh. Normaal 20 minuten, nu 2.5uur.

Is gewoon te lang allemaal.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:20

Jillz1 schreef:
We hebben net besloten om morgen naar een eigen rolstoelauto te gaan kijken voor koop.

Laatst heeft hij met gedeelde taxi gemoeten naar zkh. Normaal 20 minuten, nu 2.5uur.

Dan moet je ook even contact opnemen met de RDW want er is een mogelijkheid om een bepaalde vermindering van wegenbelasting te krijgen voor een invalide persoon.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:25

ZEJA schreef:
Jillz1 schreef:

Dan moet je ook even contact opnemen met de RDW want er is een mogelijkheid om een bepaalde vermindering van wegenbelasting te krijgen voor een invalide persoon.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... e_personen

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:00

Jillz1 schreef:

Dit is reden om een klacht in te dienen bij de vervoerder! Een gedeelde taxi mag omrijden, maar daar zijn wel grenzen aan.

Bij regiotaxi zou je even op de website naar de voorwaarden moeten kijken, bij zogeheten zittend ziekenvervoer via de zorgverzekering even contact op nemen met de verzekeraar wat wel en niet mag.

Mijn ex was destijds via Menzis verzekerd en daar mocht wel gecombineerd worden, maar bv niet ziekenvervoer met regiotaxi (gebeurde wel soms natuurlijk), alleen ziekenvervoer-ziekenvervoer en de omrijtijd mocht geloof ik maximaal 10% zijn van de normale enkele reistijd. Ofwel, de combinaties moesten wel logisch zijn.

2,5 uur over een stukje van 20 minuten is in alle opzichten meer dan belachelijk. Ik weet dat er een tekort is aan chauffeurs, maar hier in Eindhoven krijgen ziekenvervoer en leerlingenvervoer voorrang op regiotaxi vervoer.

Als hij nog zit te wachten op een eigen stoel, dan zal die idd wel aan de eisen voldoen en als de taxi hem in de huidige stoel heeft meegenomen, dan zal die ook wel in orde zijn. Die nieuwe regels zijn aan het begin van de coronaperiode ingegaan, dus de meeste stoelen zullen intussen wel vervangen zijn.

Ik was gewoon te veel gehecht aan mijn stoeltje om er afstand van te doen en reis toch maar weinig met de taxi. Alleen moest ik dit jaar wel aangezien mijn stoeltje bejaard was en z'n maatje de elektrische handbike de pijp aan Maarten dreigde te gaan geven en er geen onderdelen meer voor te krijgen waren.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:32

Annick75 schreef:
Jillz1 schreef:

Dit is reden om een klacht in te dienen bij de vervoerder! Een gedeelde taxi mag omrijden, maar daar zijn wel grenzen aan.

Bij regiotaxi zou je even op de website naar de voorwaarden moeten kijken, bij zogeheten zittend ziekenvervoer via de zorgverzekering even contact op nemen met de verzekeraar wat wel en niet mag.

Mijn ex was destijds via Menzis verzekerd en daar mocht wel gecombineerd worden, maar bv niet ziekenvervoer met regiotaxi (gebeurde wel soms natuurlijk), alleen ziekenvervoer-ziekenvervoer en de omrijtijd mocht geloof ik maximaal 10% zijn van de normale enkele reistijd. Ofwel, de combinaties moesten wel logisch zijn.

2,5 uur over een stukje van 20 minuten is in alle opzichten meer dan belachelijk. Ik weet dat er een tekort is aan chauffeurs, maar hier in Eindhoven krijgen ziekenvervoer en leerlingenvervoer voorrang op regiotaxi vervoer.

Als hij nog zit te wachten op een eigen stoel, dan zal die idd wel aan de eisen voldoen en als de taxi hem in de huidige stoel heeft meegenomen, dan zal die ook wel in orde zijn. Die nieuwe regels zijn aan het begin van de coronaperiode ingegaan, dus de meeste stoelen zullen intussen wel vervangen zijn.

Ik was gewoon te veel gehecht aan mijn stoeltje om er afstand van te doen en reis toch maar weinig met de taxi. Alleen moest ik dit jaar wel aangezien mijn stoeltje bejaard was en z'n maatje de elektrische handbike de pijp aan Maarten dreigde te gaan geven en er geen onderdelen meer voor te krijgen waren.

Hoe vaak ik wel niet belachelijk lang in een taxi heb gezeten vanwege omrijden en combineren...
En zowel via valys (die met regionale vervoerders werkt vanuit je vertrekplek) als met wmo vervoer binnen 25 km straal. Het is echt belachelijk. Ik ontwijk 't en pak liever het OV als het even kan.

Je zal bij klagen over die 2,5 uur voor een 20 min rit ten hoogste je vergoeding terug krijgen er is geen garantie dat het niet weer gebeurd (eerder een garantie dat het wel gebeurd) immers is er zoveel tekort dat de reistijden niet te garanderen zijn om onder die berekening te blijven van hoe lang het zou mogen duren. Dat klinkt als een idioot excuus en dat zou niet moeten mogen maar ook een vervoerder kan niet magisch een rits chauffeurs tevoorschijn toveren als ze er gewoonweg niet zijn. En als er al chauffeurs bij komen dan moeten ze vaak nog geschoold worden voor ze uberhaubt met een rolstoel us mogen rijden. Niet dat dat helpt want 9 van de 10 keer moet je ze er alsnog op wijzen dat ze je rolstoel niet vast moeten zetten aan je spaken maar aan de punten die daar speciaal voor zijn. Of dat je toch echt je riem om wilt....