Jillz1 schreef:We hebben net besloten om morgen naar een eigen rolstoelauto te gaan kijken voor koop.
Is gewoon de makkelijkste en beste oplossing nu.
Laatst heeft hij met gedeelde taxi gemoeten naar zkh. Normaal 20 minuten, nu 2.5uur.
Is gewoon te lang allemaal.
Dit is reden om een klacht in te dienen bij de vervoerder! Een gedeelde taxi mag omrijden, maar daar zijn wel grenzen aan.
Bij regiotaxi zou je even op de website naar de voorwaarden moeten kijken, bij zogeheten zittend ziekenvervoer via de zorgverzekering even contact op nemen met de verzekeraar wat wel en niet mag.
Mijn ex was destijds via Menzis verzekerd en daar mocht wel gecombineerd worden, maar bv niet ziekenvervoer met regiotaxi (gebeurde wel soms natuurlijk), alleen ziekenvervoer-ziekenvervoer en de omrijtijd mocht geloof ik maximaal 10% zijn van de normale enkele reistijd. Ofwel, de combinaties moesten wel logisch zijn.
2,5 uur over een stukje van 20 minuten is in alle opzichten meer dan belachelijk. Ik weet dat er een tekort is aan chauffeurs, maar hier in Eindhoven krijgen ziekenvervoer en leerlingenvervoer voorrang op regiotaxi vervoer.
Als hij nog zit te wachten op een eigen stoel, dan zal die idd wel aan de eisen voldoen en als de taxi hem in de huidige stoel heeft meegenomen, dan zal die ook wel in orde zijn. Die nieuwe regels zijn aan het begin van de coronaperiode ingegaan, dus de meeste stoelen zullen intussen wel vervangen zijn.
Ik was gewoon te veel gehecht aan mijn stoeltje om er afstand van te doen en reis toch maar weinig met de taxi. Alleen moest ik dit jaar wel aangezien mijn stoeltje bejaard was en z'n maatje de elektrische handbike de pijp aan Maarten dreigde te gaan geven en er geen onderdelen meer voor te krijgen waren.