Het leven komt ten einde..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het leven komt ten einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:06

Wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte!
Ik hoop dat je nog wat tijd gegund is om mooie herinneringen te maken. :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:07

Ts ook ik ben er stil van.
Wat een vreselijk bericht.

Ik hoop dat je deze tijd nog kan genieten van de kleine dingen.
En liefde kan geven en ontvangen van iedereen die je lief is.

Ik denk aan je.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:09

Ik word hier een beetje stil van...ik zou het net zoals jij ook niet geloven...niet geloven dat ik dan de persoon ben die doodgaat. En je kan er niets meer tegen doen, zo machteloos. Het einde nadert en straks ben je er niet meer...kippenvel krijg ik ervan. :\

Ik ga mee met iedereen die zegt, maak nog mooie herinneringen met je familie en vrienden en doe zoveel mogelijk dingen van je bucketlist.

Sterkte heeft niet zoveel zin om te zeggen denk ik, ga nog mooie dingen doen en genieten van alles wat nog kan. :*

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:11

Wat heb je dit ontzettend mooi geschreven… ontzettend mooi maar ook ontzettend hard…

Ik wens je veel kracht toe, en hoop dat je nog vele mooie momenten met jouw geliefden mag meemaken…

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:18

Heel, heel erg veel sterkte. Voor jou en voor je dierbaren.

Wat heb ik een bewondering voor hoe je probeert te aanvaarden wat je lot is. En vooral voor het afscheid willen nemen van de mensen waar je van houdt, ook al is dat moeilijk en pijnlijk. Toen mijn zusje overleed waren er genoeg mensen (o.a. familieleden) die helemaal niet bleken te weten dat ze ziek was. Doe dat de mensen waar je van houdt alsjeblieft niet aan.

Geniet, dapper mens, nu het nog kan <3 Met de mensen waar je van houdt <3

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:28

Wat enorm heftig. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, ook voor je dierbaren.
Hoop dat je nog veel mooie momenten samen met ze mag hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:40

Ik heb je verhaal met een brok in mijn keel gelezen. Jij verdient dit niet, niemand verdient dit.
Ik hoop dat je nog heel veel pijnvrije tijd gegund is om verder te gaan met genieten.
Net als bij anderen schud je me wakker om nog meer te genieten van kleine dingen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:59

Ik heb je vorige topic aan de zijlijn een beetje gevolgd.
Het kwam namelijk best dichtbij mijzelf aan en heb de topic weer ontstipt.

Sinds 2 jaar heb ik de diagnose uitgezaaide borstkanker en ik ken de angsten maar heel goed die je nu doorstaat.
Bij mij gaat het nu ook niet om genezing, maar om het stil te leggen met immunotherapie. Tot nu toe gaat het goed, alle uitslagen zijn tot nu toe super en ik voel mij ondanks alles wat ik afgelopen tijd meegemaakt heb lichamelijk goed. Geestelijk is het een ander verhaal.

Heb vandaag weer moeten bloedprikken en hoor woensdag of alle waardes goed zijn, dus ga nu weer door een rollercoaster kwa emoties. Elke 3 maanden weer dezelfde onzekerheid, zijn de waardes nog steeds goed, is de marker niet verhoogd. Stress alom.

Mijn stresslevels waren al hoog, doordat ik 4 weken geleden mijn vader heb weg gebracht, hij is overleden aan asbest longkanker.

Dus wil je als wijze raad meegeven, geniet van elke dag die je hebt. Maak nog veel herinneringen met familie en vrienden.
Zo hebben wij 3 weken voor het overlijden van mijn vader nog een fotoshoot gedaan met hem en de paarden en uiteraard met het hele gezin. Deze foto's zijn mij nu heel dierbaar. We gaan nog een mooie foto van hem op canvas doen en deze ophangen op een speciaal plekje.

Ik wens jou en je naasten heel veel sterkte komende tijd en geniet van de kleine en grote momenten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:07

Wat erg! Ik heb je vorige topic ook gevolgd en je bent maar 1 jaartje ouder dan ik, wat maakt dat het zo duidelijk voelbaar is dat het iedereen zomaar kan overkomen, en niet alleen als je oud bent of met een reden. Het voelt al oneerlijk en surrealistisch voor mij dat je op deze leeftijd weet dat je niet meer zult genezen, laat staan voor jou, wie het echt is overkomen. Ik moet zeggen ik leef er ook al een tijdje naar dat het ieder moment klaar kan zijn (verder geen reden voor trouwens), en dat blijft ik zeker doen. Ik hoop dat jou nog heel veel tijd gegund is en vooral in goede kwaliteit van leven.
Heb je eigenlijk iets van een bucketlist of bepaalde dingen die je nog graag wilt doen of meemaken?
En heb je een prognose gekregen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:07

Wat een ontzettend verdrietig bericht voor jou in de eerste plaats, maar ook voor al jouw dierbaren.

Ik wens je toe dat jouw resterende tijd op deze aarde zo lang mogelijk goed is met nog zoveel mogelijk genietmomenten.
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat te schrijven. In ieder geval heel veel sterkte en kracht toegewenst.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:08

@ myk_en_shant jij ook heel veel sterkte…wat een vreselijke ziekte toch. En aldoor de onzekerheid.

Voor jou TS…nu in een andere situatie die ontzettend verdrietig is want de onzekerheid is weg. Geen onderzoeken meer enzo (vermoed ik) en hopelijk dat je kracht en energie hebt om nog goeie dagen vol met mooie herinneringen te maken. Sterkte voor jou en je dierbaren. Voor de achterblijvers zwaar en voor jou om hun verdriet te zien…terwijl je je eigen verdriet draagt.
Ik geef je een virtuele hele grote knuffel.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:11

Wat een ontzettend verdrietig bericht, ik kreeg kippenvel bij het lezen van je verhaal.

Ik wens je heel veel sterkte, maar ook nog heel veel mooie momenten om van te genieten. :(:)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:12

Wat ontzettend naar :knuffel:

Voor wat het waard is: je woorden zijn hier aangekomen. Geniet vooral ook zelf van de tijd die je hebt.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:16

Wat ontzettend heftig voor jou en iedereen die je lief is.

Haal het mooiste nog uit je leven nu je nog kan. :knuffel: geniet van de kleine en grote dingen.
Sterkte!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:18

Dankjewel paars

Ts misschien niet iets waar je nu al aan wil denken, maar misschien wel belangrijk is.
Gezien de recente ervaring met mijn vader, hebben mijn partner en ik al aardig wat gesprekken samen gehad over de uitvaart. Hoe ik het zou willen hebben en wie de uitvaart zal begeleiden etc.
Ik leef in feite met een tikkende tijdbom in mij, dus deze vraagstukken, hoe moeilijk ze ook zijn ,zijn in grote lijnen al besproken. Ook betreft de paarden die ik bezit, is al bedacht wat er gaat gebeuren, mocht ik plotseling toch komen te overlijden.

Mijn vader had in de 2 weken voor zijn overlijden al met de uitvaartnemer zijn wensen besproken. Dus in grote lijnen wisten we wat hij wilde toen hij overleden was.
Daar heb ik nog iets extra aan kunnen toe kunnen voegen, door de rouwauto te vervangen voor een witte rouwkoets met 2 zwarte paarden ervoor.
Mijn vader en ik hadden de paarden als een gedeelde passie, dus dit vond ik veel passender dan een auto.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:24

Ik gun je nog ontelbaar mooie momenten met je dierbaren toe.

Veel sterkte.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:27

Woorden schieten tekort.

Ik hoop voor jou dat je de tijd nog mag hebben om de dingen te doen die je graag nog zou willen samen met je naasten en iedereen die je lief hebt.

Sterkte!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:41

Lieve Ts, je raakt me…

Wat een verschrikkelijk verdrietig bericht, heb je hier op papier omgezet in zulke krachtige woorden. Ik gun je die gigantische kracht in en voor jezelf en de mensen om je heen. De kracht zodat je deze tijd met elkaar kunt genieten van kleine, mooie dingen met een grootse herinneringen..

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:49

Dit zijn woorden die ik nooit zal vergeten. Bedankt voor deze wijze les en ik wens je heel veel plezier en geluk toe voor zolang jou gegeven is :knuffel: . Wat ben jij sterk!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:54

Ja wat zeg je tegen iemand die dood gaat. Ik weet het echt niet.
Dit hoort niet, mensen horen niet dood te gaan als ze 33 zijn. Je leven is nog niet eens op de helft.
Probeer te genieten van de dingen die je nog kan en wil doen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:56

Woorden schieten te kort. Ongelooflijk veel sterkte toegewenst. Wat zal het moeilijk zijn om afscheid te nemen van het leven, maar nog meer van de lieve mensen om je heen. :*

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:59

Wat enorm heftig! Afscheid nemen, doe je elke dag een beetje. Bewust en intens zal de tijd zijn. Ik wens je sterkte en wijsheid toe, ook voor je naasten.
Zo oneerlijk ………….

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:04

Bah wat een vreselijk bericht heb je daar gekregen ts. Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt en dat beseffen we allemaal vaak niet omdat we worden geleefd door de dagelijkse verplichtingen. Ik heb met mijn moeder meegemaakt dat ze dit bericht heeft gekregen terwijl ze zich eigenlijk nog helemaal niet ziek voelde. Dat gevoel van, dit kan niet over mij gaan, had zij ook heel sterk. Toch was ik haar 3 maanden later kwijt. Ik heb daar zelf van geleerd dat je echt alles moet pakken dat het leven je geeft. En stel vooral niks uit als je twijfelt. Doe het gewoon, voordat het niet meer kan. Ik hoop dat je ondanks alles nog een heleboel mooie momenten mag beleven, groot of klein.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:24

Wat heftig, wat omschrijf je het sterk zeg. Ik heb verder even geen woorden maar ik denk aan je.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:39

moniiquee schreef:
Onwijs bedankt voor de prachtige, lieve woorden. Ze raken me stuk voor stuk!
Ik vind het mooi om te lezen, dat ik mensen misschien wel even wakker schud. En extra gaan genieten van de mooie kleine dingen.. Dat mijn verhaal, mensen misschien wat extra laat beseffen, vind ik heel dierbaar. <3 <3
Dat doen dit soort dingen zeer zeker. Je hebt soms dit soort heftige dingen nodig om te beseffen dat veel niet zo maar is en dat ook de kleine dingen er toe doen!