Vreselijk die bh's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herr_balou

Re: Vreselijk die bh's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:19

Ik ben gezegend met een mini voorgevel en geef de voorkeur aan bh-loos. Anders een triangle, bralette of sport als ik een t-shirt of hemdje met ruime halsopening draag.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:55

ik zweer bij Marie jo of Primadonna met beugel en beugelloos Miss mary of sweden. Thuis eigelijk altijd weer beugelloos, 2 maand geleden mn hand zwaar gekneusd en duim gebroken en toen kreeg ik geen bh meer dicht, toen maar een paar van die naadloze topjes/bh's van hema gehaald.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:05

Ga in godsnaam naar een speciaalzaak en laat je daar adviseren, je weet niet wat je mist! En inderdaad, primadonna, marie jo, chanteren, live charmel etc kosten veel meer maar nooit geen losse beugels.

Toen ik na een half jaar premium merk nog eens een strapless Hunkemoller droeg voor feestje kreeg ik een brandwonde van het geschuur van de beugels.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 06:45

Ik heb BH's een paar jaar geleden de deur uit gedaan, wat een verademing :D ik heb maat 75B, maar dat is helemaal prima zonder. In de zomer draag ik soms wel een bralette, maar meestal gewoon niks. Ik zie het ook wel vaker om me heen inmiddels.
Toen ik ze wel nog droeg was Hunkemöller de enige die echt comfortabel was voor mij. Maar zo'n beugel trek ik niet meer.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:09

Shock absorber level 4 vind ik erg fijn. (maat D85)
Sportbh's vind ik sowieso erg fijn.
Beugels heb ik niets mee. Die heb ik een keer speciaal laten aanmeten in een speciaalzaak, maar die staken in mijn armen. Sindsdien beugelloos en nooit spijt van gehad.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:05

Ik had vroeger altijd hele fijne sport bh's van de Hema voor paardrijden. Heavy sport, met een sluiting met 3 haakjes. Maar ze hebben ze niet meer. Daarna van Bon Prix gekocht, daar rijd ik nu alweer een aantal jaren mee en dat is ook wel goed hoor, maar de stevigheid van die van de Hema halen ze toch niet. En tot nu toe ook nog niet weer zoiets gevonden. De meesten hebben zo'n irritante dubbele sluiting of met soort van kruisvorm op de rug, zijn totaal niet stevig of hartstikke duur. Mocht iemand nog tips hebben voor een betaalbare, stevige sport bh zonder beugel met enkele sluiting en zonder kruis op de rug, het liefst ook nog in wit, hoor ik het graag. Verder ben ik niet veeleisend hoor _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:08

Texas02 schreef:
Mocht iemand nog tips hebben voor een betaalbare, stevige sport bh zonder beugel met enkele sluiting en zonder kruis op de rug, het liefst ook nog in wit, hoor ik het graag. Verder ben ik niet veeleisend hoor _O-

Precies wat jij zoekt heb ik van Shockabsorber. Wel een ouder ding, geen idee of ze dat model nog steeds maken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:13

Ik koop alleen nog bij een goede lingeriewinkel. Ik draag eigenlijk alleen Prima Donna bh's. Behoorlijk aan de prijs maar zij hebben een aantal modellen die mij goed zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:36

Prima Donna zat bij mij ook altijd lekker, maar de laatste 2 a 3 jaar niet meer. En dan is het wel zonde om ruim 90 euro neer te leggen voor 1 bh.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:12

SusanH schreef:
Prima Donna zat bij mij ook altijd lekker, maar de laatste 2 a 3 jaar niet meer. En dan is het wel zonde om ruim 90 euro neer te leggen voor 1 bh.

Ja dat is echt zonde dan.
Ik heb de prima donna met hartvormige cups. Die zit mij echt perfect.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:25

@TS je wilde gisteren naar een winkel. is dat nog gelukt?

Ik zie dat je in Groningen woont, als je echt goed advies wil is het de moeite waard om eens de trein te pakken naar Leeuwarden en je daar te laten adviseren bij Famke C.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:41

Lokii schreef:
Is dit niet iets voor jou?

https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/t ... 24170.html

Ik heb ook snel last van gekriebel bij bepaalde Bh's. Bij deze nooit last van gehad.

Edit: Verkeerde linkje oops!

Ja deze heb ik sinds kort ook. Heel fijn en betaalbaar! Ik wil absoluut geen beugels meer dat vind ik echt vervelend.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:44

Calvin Klein Bralette zijn super fijn.
Sowieso van Calvin Klein is goed spul.
Livera vind ik ook wel fijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:45

SusanH schreef:

Herkenbaar! Prima Donna zat bij mij ook goed, maar ineens niet meer. Op het moment heb ik met bijna alle BH's ergernis van de beugels, maar zonder beugels is het voor mijn voorgevel niet te doen. Ben al door diverse (duurdere) zaken opgemeten en heb tig verschillende soorten geprobeerd, maar helaas. Er is momenteel een BH van BonPrix die het wel redelijk doet en ook nog betaalbaar is (daar kan ik er vijf van kopen voor het bedrag van de duurdere zaken), maar voor hoelang?
Heb nog een tijdje LingaDore gehad, maar die kwaliteit is helaas echt bagger. Nieuw zitten ze prima, tot je ze een paar keer aan hebt gehad. Heb er in een paar maanden zeven stuks doorheen gejaagd en dat vond ik zonde van mijn geld. Er waren een paar duurdere zaken die ze verkochten en die kregen veel klachten, waardoor ze begonnen te twijfelen of ze er wel mee door moesten gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:50

Grappig ik draag nu ook Bonprix. Kwaliteit is wel minder, maar zitten veel fijner. En ach voor dat geld mag ik niet klagen. Gaan stuk langer mee als LingaDore als ik zo lees, paar maanden is wel erg kort.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:54

Ik heb momenteel alleen bh’s van Miss Mary of Sweden. Klantenservice is drama maar de bh’s prima en ook leuk geprijsd.

Ben laatst bij Livera geweest, halve winkel aangehad maar niks zat lekker. Bij de goede lingeriezaak kon ik de laatste keer ook niet slagen helaas. Wilde niet boven de €100 en dat was er dus niet. Heb er al een van €130 in de kast liggen die toch niet fijn zit achteraf, dure hobby.

Ben nu op zoek naar iets zonder beugel, Soft Revolt etc. Alleen vind ik die nog best prijzig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:01

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen daarmee met grotere maten. Ik heb toch vaak dat de dames elkaar opzoeken als er geen beugel is om ze uit elkaar te houden. En dat zit en staat niet netjes. Hoe is dat met Soft Revolt?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:21

De Cotton Divide is daar heel erg fijn voor. De Feel Fresh ook, maar de Divide is mijn favoriet. Ik draag 85E

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:37

Als ik even mag inbreken :o

Heeft iemand ervaring met bralette achtige BH's zoals de hierboven genoemde van Sloggi maar dan in BH-maten in plaats van s-m-l-xl? Dat laatste is namelijk heel onhandig met een cup 70E. Een S zou goed zijn qua omtrek maar mijn borsten passen er dan niet in :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:47

Koper schreef:
Texas02 schreef:
Mocht iemand nog tips hebben voor een betaalbare, stevige sport bh zonder beugel met enkele sluiting en zonder kruis op de rug, het liefst ook nog in wit, hoor ik het graag. Verder ben ik niet veeleisend hoor _O-

Precies wat jij zoekt heb ik van Shockabsorber. Wel een ouder ding, geen idee of ze dat model nog steeds maken.

Dankjewel! Daar ga ik naar kijken! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:02

Heb je perse een bh nodig of wil je zelf er graag een dragen? Ik ben een stuk ouder dan de meesten hier (70) en in mijn jeugd waren er bh-verbrandingen door feministische vrouwen die dit kledingstuk een symbool van onderdrukking vonden. Ik heb er geen. En mijn nog veel oudere inmiddels overleden moeder had er ook geen.Wij waren geen feministen maar droegen graag kleding die lekker zit en niet knelt.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:27

Ik draag soft bh's voor buiten huis en thuis een sportbh.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:26

Waarom wil je een bh dragen? Je kunt ook gewoon een sporthemdje nemen. Ik heb nog nooit een bh gedragen, want er past niets, maar een sporthemdje zonder steun gaat prima. Ik moet juist 0,0 steun hebben. Ik snap niet dat mensen vinden dat je er 1 moet dragen. Is echt niet nodig. Sporthemdjes van 2-4 euro van de Kik of Zeeman of Wibra voldoen prima. https://www.zeeman.com/nl/catalog/produ ... l_products

Duur zat voor een kledingstuk wat toch niet gezien wordt en zit veeeeeeel beter dan welke bh dan ook.
Verder krijg je echt geen hangers als je geen bh draagt. Ze blijven eerder steviger.

Ik zou dus gewoon dragen wat lekker zit. En dat is voor jou waarschijnlijk dus ook gewoon een hemd en geen bh.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:39

anjali schreef:
Heb je perse een bh nodig of wil je zelf er graag een dragen? Ik ben een stuk ouder dan de meesten hier (70) en in mijn jeugd waren er bh-verbrandingen door feministische vrouwen die dit kledingstuk een symbool van onderdrukking vonden. Ik heb er geen. En mijn nog veel oudere inmiddels overleden moeder had er ook geen.Wij waren geen feministen maar droegen graag kleding die lekker zit en niet knelt.

Wat heeft feminisme er nou mee te maken? :')

En waarom je een bh zou dragen? Omdat tieten met een D-cup gewoon niet te doen zijn zonder (en omdat ik het geen gezicht vind, maar dat is ondergeschikt). Ze hossen alle kanten op, het gaat zeer doen en eerlijk, ik werk in het onderwijs en heb geen zin in op hol geslagen hormonen van puberjongetjes omdat ze de hele dag naar mijn tieten zitten te staren.
Als je een goede bh hebt zit die dusdanig dat je die echt niet voelt.
Dus dat.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 15:53

Ik zou niet zonder kunnen , dat klettert alle kant op. Of laat staan de puntjes die door een t-shirts komt daar kan ik me aan storen.

Thuis zonder, en buiten met.

Ik heb eens gekeken bij winkels hier maar niks gevonden zo, ik heb wel een andere winkel gevonden via een bokker waar ik eens wil gaan kijken na mijn vakantie.

Voor nu heb ik eerst 2 bh's gekocht bij de Hema die eerst prima zitten voor vakantie.