Tucht klachten etc , gaat mij veel te ver.
En hoe rot ook , als iemand zich niet uitschrijft of adres / gegevens bij een huisarts wijzigt , moet je de schuld niet daar leggen imo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gomir schreef:Ista zegt toch ook dat ze eerst het gesprek aan moet gaan met de apotheek Senna?Petpa schreef:Een apotheker heeft een beroepsgeheim waardoor dit hem / haar tuchtrechtelijk aan te reken is. Ik zou een tuchtklacht indienen.
Het hoort inderdaad niet, maar de eerste stap is toch echt dit bespreken met de apotheker.
Het zal ongetwijfeld geen opzet geweest zijn dus waarschijnlijk schrikken ze hier zelf ook van als ze dit terug horen en treffen ze maatregelen om herhaling te voorkomen.
Een tuchtklacht kost niet alleen de maatschappij een hoop geld, maar levert ook voor de betrokken zorgverlener (en jezelf) veel stress op en is een aanzienlijke tijdsinvestering. Prima om dat traject in te gaan als er echt iets fout gegaan is en je niet serieus genomen wordt bij het bespreken, maar in dit geval is dat wel echt een overtrokken reactie in mijn ogen.
Overigens is het wel deze houding in de maatschappij waardoor zorgverleners steeds defensiever worden (met duurdere zorg tot gevolg en soms ook meer nevenschade) of gewoon iets anders gaan doen met hun leven.
Daphne__ schreef:Ik heb direct contact opgenomen met de apotheek, maar ik kreeg van de apotheker reactie dat ze me gelijk gaven dat het niet hun normale manier van werken is, maar dat zij vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben.
Dus ja, nogal dubbel. Aan de ene kant geeft ze toe dat het niet oke is, aan de andere kant vind ze dat het gewoon moet kunnen ofzo
Marije_jiplover schreef:Als de apotheek haar moeder een brief in dichte envelop had meegegeven om aan haar dochter te geven, omdat ze op hetzelfde adres woont, was er niks aan de hand geweest.