Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvHdG

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:46

Jeetje heftig hoor. Hopen dat de medicatie snel werkt. Hoe oud is je zoontje?

Wow dat is idd schrikken.. wat een bedrag suprimal (meclozine) was maar 5 euro

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 21:27

AvHdG schreef:
Jeetje heftig hoor. Hopen dat de medicatie snel werkt. Hoe oud is je zoontje?

Wow dat is idd schrikken.. wat een bedrag suprimal (meclozine) was maar 5 euro

Ons zoontje is een jaar en bijna 4 maanden.

De medicatie slaat enorm goed aan. Voel me een compleet ander mens (heb er ook spijt van dat ik geen actie heb genomen tijdens mijn eerste zwangerschap). Merk het ook aan mijn zoontje. Hij zoekt toenadering en wilt weer knuffelen. Hij had het dondersgoed door dat er iets niet klopte.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:19

Wat fijn Renee dat het zo goed helpt :):)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:26

Ah fijn dat het zoveel beter gaat Renee!

Ik word nu al moe van mensen die vinden dat ik iets moet. Iedereen bedoelt het goed, maar het is gewoon irritant :o Zoals m'n ouders 'Ja je moet wel tante die en oom die nu gaan bellen om het te vertellen hè!'

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:43

@Naomi: je moet niks hè! Jouw leven, jouw lijf en jouw zwangerschap :) maar je gaat het meer tegenkomen helaas. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen met goed bedoelde (maar ook heel erg ongevraagde) adviezen en in mijn ervaring ga je die alleen maar meer tegen het lijf lopen zodra je kindje er is. Maar alleen jij weet wat voor jou (en je kindje) de beste keuze is. Wanneer de tijd rijp is kan jij mensen in lichten op jouw manier!

Wij zelf hebben het al veel moeten vertellen maar ook willen vertellen. Bij mij zie je duidelijk dat er iets aan de hand is. Dus we zijn de praatjes graag voor :)

Houden jullie het een beetje uit met de hitte? Was net na dagen eindelijk weer een keertje naar buiten voor een ommetje naar de supermarkt maar het is nu al belachelijk warm. We willen voor onze zoon nog even iets van een badje regelen zodat hij vanmiddag lekker kan plonzen (we hebben een zwembad voor hem maar die is vrij groot dus die willen we nu niet opzetten). Bij de opvang waren ze gisteren ook heerlijk aan het spetteren onder de party tenten.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:46

Fijn Renee dat het helpt!

Naomi_Jortje: lekker je eigen plan trekken hoor. Als jij het nog even bij een klein groepje wil houden is dat toch prima, daar heeft verder niemand anders iets mee te maken.

Ik moet vandaag gelukkig werken (lekker in 18 graden) dus dat scheelt. In huis valt het gelukkig mee, dus we blijven lekker binnen als t kan. En vandaag is de kleine naar de opvang. Kan die daar lekker in de airco en buiten met badjes spelen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:50

Ja ik heb m'n ouders ook duidelijk gemaakt dat wij zelf bepalen wanneer we het vertellen en dat zij gewoon hun mond erover moeten houden tegen die familieleden. Ze wonen ook niet in de buurt, dus ze komen er ook niet zomaar per ongeluk achter.

Hopelijk lukt het om een badje te regelen Renee! Wij hebben zowel boven als beneden airco hangen, dus die heb ik vanochtend boven aan gezet zodat ik heerlijk koel kan werken op de werkkamer :) Ik wandel tussen de middag altijd een rondje, ben benieuwd hoe heet het dan is.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:53

Nou familie inlichten wanneer wij het willen is mislukt, oma heeft het in een of andere familie app met (voor mij) verre familie gepleurd. Ondanks dat we duidelijk gezegd hadden dat we het nu alleen delen met mensen die wij kiezen (en waar we het zelf aan vertellen) en dat het de wijde wereld pas in mag bij een goede volgende echo. Verweer was 'ik dacht dat het wel mocht want je hebt het toch ook aan je tante verteld'.
M'n oma is nog heel goed bij dus het is ook niet zo dat ze het even niet meer wist...

Goede les voor de bevalling, van tevoren al duidelijk zwart op wit communiceren dat WIJ zelf delen dat er een baby geboren is en pas nadat we dat gedaan hebben familie dat mag doen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:36

Ach jeetje dat is wel heel brutaal. Wat vervelend zeg. Ik had een hele nieuwschierige schoonzus, zat al telkens te vissen bij mijn schoonmoeder (Die wist het). Toen onze dochter bij mijn schoonmoeder was voor echo, stond schoonzus ons al op te wachten met de vraag wat we hadden gedaan. Toen ook maar verteld maar had het liever anders gedaan

Wanneer is jullie volgende echo? Die van ons 16 Juli (11 weken). Voelt nog zo lang :')

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:45

Nou! Zo hé! Bedankt oma! Die weet het de volgende keer (bevalling oid) als laatste denk ik zo?
Ook zo'n excuus waar je niks mee kan.

Wij hebben de volgende echo 17 juli. Idd nog erg ver weg!

Ik heb vandaag een erg slechte dag. Misselijk met kokhalzen. Denk dat ik gisteren te veel heb gedaan met te warm weer, want toen heel weinig last.
Dus op de bank met een teiltje en een boek en hopelijk zoonlief die nog even een half uurtje doorslaapt.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:02

Pff AvHdG zo'n nieuwsgierige schoonzus is ook vervelend zeg...

Ik twijfelde van tevoren of ik het alleen aan onze beide gezinnen wilde vertellen of ook aan de eigen opa en oma's. Maar ik werk dus samen met m'n broertje en oom (zoon van oma, wonen 1 min van elkaar af) in een bedrijf dus het was makkelijker om het wel gewoon te vertellen. Anders moet je steeds op je woorden letten. Nu achteraf toch wel spijt van.

Het allervervelendste vind ik de mensen die zeggen 'maar ze bedoelt het toch goed' (o.a. m'n vriend en m'n moeder). Dan denk ik voor wie bedoelt ze het goed dan? Ik heb gevraagd het niet te delen, dus niet voor mij. Merk ook dat ik door de hormonen extra heftig reageer, ben echt al heel de middag laaiend :o

Ik ben jaloers op jullie echodatums! Wij mogen 25 juli pas. Komende donderdag wel een counselinggesprek.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 19:08

Wat vervelend dat je zwangerschap wereldkundig wordt gemaakt in een groepsapp nota bene. Helaas valt er nu niks meer aan te veranderen.

Wij hebben om deze reden eigenlijk bijna niemand verteld dat ik bevallen was (dat wisten mensen wel dat we gingen doen). Door het later te vertellen kwam de stortvloed toen de waas van de eerste dagen weg was.

Mijn “volgende” echo is maandag. Ik zeg volgende maar het is onze eerste.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:12

Hoihoi,

Ik zou mij ook graag hier melden. Ik heb een tijd getwijfeld, maar onze zwangerschap wordt voorlopig nog niet wereldwijd gemaakt, en er gebeurt zoveel met mij en mijn lijf, ik lees graag met jullie mee omdat ik vanalles herken.

Geheel onverwacht (en ongepland) ben ik zwanger. Inmiddels 10 weken en 4 dagen. Dat betekend dat ik 20 januari uitgerekend ben.

In ons geval alles behalve handig omdat mijn man ziek is. Zijn ziekte is erfelijk en daarom heeft onze baby 50% kans op deze ziekte. 8 juli staat de vlokkentest in Leiden gepland. Pakt dit niet goed uit dan zal de zwangerschap worden beëindigd.

Ondanks dat deze zwangerschap echt giga moest landen zijn we nu in love met het idee en zou ik heel de dag willen bidden en kaarsjes willen branden en klavertjes 4 willen zoeken om maar een gezond babytje te mogen krijgen.

Mag ik ondanks bovenstaand toch met jullie meelezen en meekletsen over het hier en nu? Voorlopig ben ik gewoon zwanger, hebben we vandaag armpjes en beentjes, handjes en voetjes gezien op de echo.

Groetjes :wave:

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:44

_merel jeetje wat heftig zeg. Ben er stil van, wat een spannende tijd voor jullie. Duurd het lang voordat de uitslag er is van de vlokkentest?

Uiteraard ben je welkom!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 22:27

Oh wat spannend Merel! Ik hoop dat het glas halfvol is voor jullie en dat dit onverwachte wondertje jullie een lichtpuntje gaat brengen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:36

Welkom Merel! Kan me voorstellen dat het dan moest landen. Hopelijk is de vlokkentest goed!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:03

Dankjulliewel <3

2 tot 3 weken. Dus ons geduld wordt redelijk op de proef gesteld. We hebben ondertussen al 2 kindjes. (Bij de eerste was deze ziekte nog niet bekend in de familie. Heeft 50% kans en onze 2e is geboren via IVF met embryoselectie) De kindjes weten van niets. Je merkt goed dat ze wel voelen dat er vanalles aan de hand is, maar we zijn heel bang dat ze zich gaan verheugen op een baby die misschien nooit gaat komen.

Hoe hebben jullie het uiteindelijk aan jullie andere kindje(s) verteld?

Hier gaan de echos elkaar snel opvolgen. 8 juli bij de vlokkentest en 16 juli bij de 13 weken echo. We krijgen bij de uitslag van de vlokkentest te horen of we zwanger zijn van een jongetje of meisje.

De warme dagen doorgekomen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 09:24

Oh wat fijn dat jullie embryo selectie hebben kunnen doen. Dat lijkt me een geruststellende manier van zwanger raken in dit geval.

Hier kunnen we veilig alles vertellen aan onze zoon die begrijpt er geen snars van. Daar is hij ook nog te klein voor.

De warmte werd hier even extra lastig omdat de kleine man fiks aan de koorts ging. Gelukkig geen hitte beroerte of iets. Maar je staat wel even op scherp.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:44

Jeetje merel. Wat een spannende tijd zitten jullie in. Ik snap dat je het de andere kindjes nog niet wil vertellen. Hoe oud zijn ze?

De onze is ruim 1, dus snapt er ook nog niks van.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:55

Onze dochter is 2,5 maar we wachten er nog even mee. Duurd nog zo lang voordat de baby er is. Wil nog wel een leuk boek voor haar kopen over het krijgen van een broertje of zusje (ze is gek op boeken).

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:03

Onze kids zijn bijna 9 en 6. Zeker onze dochter zou zich zo verheugen op een baby. Ze vraagt haar tante wekelijks of die al een kindje gaat krijgen. (Die heeft nog geen partner :') )

Embryoslectie is zeker een geruststellende manier. Maar je krijgt het hele ivf traject gewoon. En dat viel me een partijtje tegen. Ik heb zoveel respect voor de mensen die dit jaren na jaren doen om überhaupt een kindje te mogen krijgen.

Ik had dit weekend 2 kids te logeren. Mijn man was naar de tt met oa de ouders van deze 2 (2 en 6 jaar oud) Dat was pittig. De poepluiers alleen al was ik een beetje vergeten geloof ik.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:15

Wat schattig dat je dochter zo graag een baby zou willen!

Ik voel me sinds eind afgelopen week weer wat beter, merkte dat de warme me niet veel goeds had gedaan. Normaalgesproken kan ik daar echt prima tegen, maar kon het nu maar slecht handelen. Hebben gelukkig zowel boven als beneden airco hangen dus die lekker aan gehad.
Gisteren onze plantenbakken met grind gevuld, opgehaald bij een kennis die een stuk verderop in de straat woont. Dat was ook iets zwaarder dan gedacht :+ Merk echt dat ik sneller moe ben steeds.

Gaat het met jullie ook weer wat beter nu de warmte voorbij is?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:51

Leuke leeftijden Merel. Snap dat je dan nog voorzichtig bent met vertellen.

Bij mij gaat het nog op en af. Ik kan niet zo goed tegen warm eten en moet vooral niet teveel doen. Te veel doen of zelfs denken aan warm eten of vet eten wordt ik misselijk.

Renee! Veel plezier en succes met de echo vandaag!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:55

Succes vandaag met de echo Renee!

Dat denken aan eten herken ik wel. Broccoli is mijn favo groente maar als ik daaraan denk word ik spontaan misselijk :+ Ik heb gisteren wel kibbeling op, dat was dan weer geen probleem haha.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 13:55

Bedankt dames :)

Ben over een uurtje aan de beurt. Heb er iig voor gezorgd dat ik er weer een beetje fris bij lig zo meteen. Ben heel benieuwd naar deze echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik deze gemist (niemand had me op tijd verteld hoe en wat het zat met de echo’s, dus met de intake op 8 weken pas de eerste (termijn echo) kunnen inplannen).