Moeite met innemen paracetamol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:49

SusanH schreef:
Muronia schreef:
Mijn dochter kan ook geen paracetamol slikken. Voor haar koop ik paracetamol met bessensmaak. Dat zijn kauwtabletten die niet vies smaken. Ze zijn gewoon 500mg dus net zo sterk als gewone paracetamol.

Deze: https://www.deonlinedrogist.nl/roter-pa ... -2317.html

Ik heb deze ook gehad voor mijn dochter, zij vond ze echt te vies om in te nemen. Ik heb ze daarom zelf ook eens geprobeerd bij een griepje en idd, ze zijn niet te doen vind ik. Heel chemisch.

Je hebt ook paracetamol in een ovale vorm, tabletten van 1000 gram per stuk. Deze hebben een filmlaagje en zijn daardoor makkelijker door te slikken.

Lijkt me vrij pittig om dit door te slikken :')

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:13

Paracetamol is gewoon vreselijk, ik stik er altijd bijna in in (blijft echt in mijn keel plakken ofzo).. Gebruik het gewoon nooit meer :)

(Sowieso gebruik ik niet vaak pijnstillers, dus dan vind ik, als ik een keer iets gebruik, een wat slechter iets voor de maag nemen, niet zo erg...) Stel ik heb vaker pijnstillers nodig, dan zou ik echt eens moeten gaan kijken...)

Charaz

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:15

De ovale paracetamol of de liquid caps krijg ik makkelijk weg, die ronde tabletten blijven naar mijn idee altijd hangen en ik ben verder niet heel lastig, maar gewone paracetamol... niet te doen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-24 07:26

furious schreef:
haffiefreak schreef:
Vandaag dus ook te horen gekregen van de huisarts dat ik antibiotica mag gaan slikken.
Deze mag ik met een lepel vla of appelmoes ingenomen.

Net nog een paracetamol fijngemalen met appelmoes ingenomen ook niet lekker.

Hoe heb je dat gedaan? Als kind kreeg ik ook geen pillen weg. We deden dat beetje appelmoes op lepel. Daarop de paracetamol 'strooien' en dan weer met een schone lepel beetje appelmoes er op.

Paracetamol fijngemalen flinke schep appelmoes erop en door husselen.

KarmaChansy

Re: Moeite met innemen paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:53

Doe wat kaneel bij de appelmoes? Hier vermijd ik pcm ook :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:44

haffiefreak schreef:
furious schreef:

Hoe heb je dat gedaan? Als kind kreeg ik ook geen pillen weg. We deden dat beetje appelmoes op lepel. Daarop de paracetamol 'strooien' en dan weer met een schone lepel beetje appelmoes er op.

Paracetamol fijngemalen flinke schep appelmoes erop en door husselen.

Als je het nog een keer met appelmoes wil proberen zou ik echt adviseren het niet te husselen maar soort van tussen twee laagjes appelmoes te stoppen. Evt eerst nog een hap kale appelmoes zodat de boel alvast een beetje gesmeerd is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:46

Supervixen schreef:
SusanH schreef:
Muronia schreef:
Mijn dochter kan ook geen paracetamol slikken. Voor haar koop ik paracetamol met bessensmaak. Dat zijn kauwtabletten die niet vies smaken. Ze zijn gewoon 500mg dus net zo sterk als gewone paracetamol.

Deze: https://www.deonlinedrogist.nl/roter-pa ... -2317.html

Ik heb deze ook gehad voor mijn dochter, zij vond ze echt te vies om in te nemen. Ik heb ze daarom zelf ook eens geprobeerd bij een griepje en idd, ze zijn niet te doen vind ik. Heel chemisch.

Je hebt ook paracetamol in een ovale vorm, tabletten van 1000 gram per stuk. Deze hebben een filmlaagje en zijn daardoor makkelijker door te slikken.

Lijkt me vrij pittig om dit door te slikken :')

Bedoel natuurlijk milligram :') maar je kan het ook proberen fijn te malen :)) dan heb je wel veel appelmoes nodig.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:52

Ik krijg paracetamol ook nooit in zn geheel weg. Ik breek hem in 4 stukken, neem klein slokje drinken en schud dan 'nee' zodat ik niet meer weet waar de tablet in mijn mond zit en dan slik ik m af. Gaat meestal goed. Beetje vergelijkbaar met de tip over het liedje zingen denk ik :+