Nachtzweters wat kan ik doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 21:05

santie schreef:
Mijn vriend had ook vreselijk last van nachtzweten, het bleek een symptoom van de ziekte van hodgkin te zijn. ik zou de ha vragen verder te kijken dan de standaard dingen.

Had hij ook nog andere symptomen erbij?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 21:05

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:20

Hieperdi schreef:
santie schreef:
Mijn vriend had ook vreselijk last van nachtzweten, het bleek een symptoom van de ziekte van hodgkin te zijn. ik zou de ha vragen verder te kijken dan de standaard dingen.

dubbel
Laatst bijgewerkt door santie op 28-02-25 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:21

Hieperdi schreef:
santie schreef:

Jeuk aan zijn scheenbenen. En klachten door een maagzweer, maar dit stond volgen de behandelende arts niet in verband met elkaar.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:51

santie schreef:

Precies dit, ik heb ook een vriend verloren waarvan de symptomen begonnen met nachtzweten. Laat je niet afschepen door de HA. Wil je ook niet ongerust maken maar sta er op dat het goed uitgezocht wordt!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 09:01

Mist schreef:
santie schreef:

Precies dit, ik heb ook een vriend verloren waarvan de symptomen begonnen met nachtzweten. Laat je niet afschepen door de HA. Wil je ook niet ongerust maken maar sta er op dat het goed uitgezocht wordt!

Bedankt! Ik heb er al zeker 2/3 jaar last van je zou denken dat ik dan inmiddels al wel meerdere klachten zou moeten hebben. Ik hoop natuurlijk niet dat ik dit heb, maar nachtzweten kan erg veel oorzaken hebben. Zoals hierboven ook al genoemd werd is dat de schildklier of bijnieren ook deze klachten kunnen geven evenals overgang. Ik ga van de week even HA bellen, en dan zowiso even testen op schildklier bijnieren en ziekte van Hodgkin

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:03

Nachtzweten is helemaal geen rare reden om naar een internist verwezen te worden als standaard onderzoek door de huisarts niets oplevert.

Ziekte van Hodgkin is geen test voor waarmee je dat simpel kunt aantonen of uitsluiten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:52

Ik heb het ook al jaren, tot nu toe ook niks medisch gevonden

_Pilipa_

Re: Nachtzweters wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:52

Heb je al eens een wollen onderlegger en wollen dekbed geprobeerd ?
Dat was bij mij de oplossing.

We hadden van de zomer een geltopper geprobeerd en diezelfde nacht lag ik weer te zweten, gelijk de wollen onderlegger er weer op en het is weer over.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 12:32

Even een update *\o/*
Ik ben inmiddels aantal weken gestopt met de pil en sindsdien geen nachtzweten meer gehad en daarbij voel ik mij ook een heel stuk beter. Ik had al een beetje een vermoeden :o Vermoeidheid van de afgelopen tijd komt er nu wel allemaal uit door de slechte nachtrust die ik heb gehad vanwege het nachtzweten en onrustig zijn

MarliesV

Re: Nachtzweters wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:43

Hormonen zijn echt killing soms, goed dat je gestopt bent met de pil om te proberen. Wel goed je cyclus in de gaten houden, als je niet met een half jaar regelmaat hebt, toch laten testen op (peri)menopauze.

Hopelijk is dit de oplossing!