Wat te doen tegen nachtmerries?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henshem

Re: Wat te doen tegen nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 14:26

Slaapapneu kan ook angstdromen veroorzaken. Goed dat je bent doorverwezen naar een slaapcentrum!

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:08

Voor mij is rugslapen een no go.Als ik nachtmerries heb word ik altijd op mijn rug wakker dus dat doe ik nauwelijks meer.Is lastig omdraaien in bed,maar helpt mij wel

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:12

marschwood schreef:
Voor mij is rugslapen een no go.Als ik nachtmerries heb word ik altijd op mijn rug wakker dus dat doe ik nauwelijks meer.Is lastig omdraaien in bed,maar helpt mij wel

Voor mij het zelfde.. als ik op mijn rug slaap heb ik altijd levendige nachtmerries.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 20:04

Even een update:

Ik ben inmiddels bij slaap-waakcentrum Sein geweest voor een intake. Ik heb morgen de afspraak voor een slaaponderzoek. Ik krijg dan allemaal plakkers op, daar moet ik dan thuis mee slapen. Ik vind het allemaal erg spannend.

Ook heb ik al een week een speciaal horloge om. En houd ik een slaapdagboek bij.

Helaas krijg ik pas in september de uitslag.

Ik ben ook (op eigen houtje maar dat is een ander verhaal) begonnen aan andere medicatie. Ben er mee bezig om dat op recept te krijgen. Maar dat is een slopend proces. Ben er al een maand mee bezig.

Daardoor heb ik overdag meer rust in m’n hoofd. Helaas blijven de nachtmerries nog wel.

Bij interesse zal ik morgen een selfie delen met plakkers op. _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:55

Ik heb eenzelfde onderzoek gehad en daar kwamen hele duidelijke zaken uit. Niet dat ik daar direct wat mee kon, maar toch fijn om te zien dat ik me niet aanstelde met bekaf wakker worden. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:02

Niet zo ongerust maken, gewoon hetzelfde doen als wat je altijd doet. Die plakkers zijn alleen voor registratie en hebben verder geen invloed op je slaap. Hoop voor je dat er iets uit gaat komen waar je iets aan hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:07

BigOne schreef:
Niet zo ongerust maken, gewoon hetzelfde doen als wat je altijd doet. Die plakkers zijn alleen voor registratie en hebben verder geen invloed op je slaap. Hoop voor je dat er iets uit gaat komen waar je iets aan hebt.

Een vriendin van me heeft dit onderzoek vorige week gehad en zat echt volkomen onder de stickers en snoertjes. Ze zitten dusdanig in de weg dat het wel invloed heeft :+

TS, ik hoop dat er iets uit komt, want dan kan je er tenminste iets mee. Aucces joh.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:19

@ TS: Even een tip. Ze plakken de draden aan de voorzijde van je benen en dat is echt heel vervelend met naar de wc gaan. Je blijft overal 'achter hangen', zo gezegd. Ik heb uiteindelijk de draden aan de zijkant van mijn benen geplakt en dat scheelde enorm!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:40

MarlindeRooz schreef:
Droomsap wil ik niet proberen, zeker icm met andere medicatie vind ik dat riskant. :)

En lucide dromen / dromen sturen doe ik al. Het omgaan met de nachtmerries is niet het probleem nogmaals. Het is vooral dat ik ze wil voorkomen. :D

Volgens mijn Garmin horloge slaap ik ook niet genoeg diep per nacht, dus ik denk dat er echt een groter slaapprobleem onder zit.

Nachtmerries zijn zo naar.

Ik denk niet dat je lucide kunt dromen. Als je dromen kunt sturen kun je ook voorkomen dat je in een nachtmerrie terechtkomt.
Als kind heb ik heel veel nachtmerries gehad. De dromen waren nooit onmiddellijk een nachtmerrie, er waren altijd tekenen vooraf die aangaven dat het daarop uit zou draaien. Ik leerde mijzelf om elke droom(flard) bewust te zijn en meteen te sturen. Vervolgens leerde ik om niet in de droom me er bewust van te worden maar elke droom zelf te starten en onder controle te houden. En dat laatste was misschien nog wel het moeilijkst van alles. Die hypercontrole heb ik uiteindelijk weer los kunnen laten. Heel af en toe heb ik weer een nachtmerrie maar dat heb ik gelukkig toch weer direct onder controle en dan blijven de nachtmerries ook weer weg.
Je zou denken dat die hypercontrole voor een slechte nachtrust zou zorgen maar nu ik eraan terug denk moet ik er misschien weer aan beginnen want ik sliep uitstekend en had aan een uur of 6 á 7 genoeg en dat is momenteel niet zo, maar dat komt misschien door de overgang.

Hopelijk heb je iets aan het slaaponderzoek.

lunabrandsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:44

Ademwerk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 14:50

Nou de plakkers zitten en ik ben thuis. Had wel even een kleine inzinking onderweg. Omdat de plakkers me enorm overprikkelen. Maar dat komt wel goed.

Afbeelding

Ze zitten ook op m’n haar / hoofd en op mn benen. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:25

Jeetje, hoe lang moet dat blijven zitten? Succes en sterkte ik duim dat het iets oplevert voor je.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:10

Zodeju. Dat zijn heel wat kabels en plakker.
Zou wel fijn zijn als er iets uitkomt waarmee je geholpen kunt worden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:11

De kabels mogen meestal de volgende ochtend er alweer vanaf.
Ik heb dit onderzoek al vier keer gehad. Het valt echt enorm mee, maar je ziet er altijd wel uit als een kerstboom :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 19:22

Ik kan slecht tegen prikkels dus het valt me niet heel erg mee. Maar er is mee te leven.

Morgen om 10:30 mag het eraf

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:28

Ik kan ook slecht tegen prikkels, dus ik snap je gevoel :(:)
Gelukkig mag het er snel weer af!
Hebben ze bij jou ook de plakkers in je haar met een soort gom vast gezet?
Dat was echt lastig om te verwijderen := Mijn haar ging er gigantisch van klitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 19:32

Nee met een soort klei, moet er makkelijk uit gaan zei ze.

Maar neem m’n doucespullen mee. Ga erna naar een vriendin dan kan ik direct m’n haar wassen daar. Die woont op 1,5 km van het slaapcentrum haha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:37

Oh, dat is wel handig! Dan ben je er al snel weer vanaf :D
Ik vond het slapen ermee niet zo lastig, want tja, ik sliep toch al niet dus ik merkte sowieso geen verschil :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:24

En, viel het mee?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:31

Een Somnox? https://somnox.com/nl/

Weet niet of het ook daar tegen helpt, maar helpt wel om meer te ontspannen voor het inslapen, dus is het proberen waard.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 11:38

Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht.
Ik heb ooit twee nachten "als een kerstboom <|- " doorgebracht en het inslapen ging niet bepaald vlot...

Nu duimen draaien dat er iets uitkomt waar je wat aan hebt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:16

Ook ik heb erge nachtmerries en ben daarvoor ook bij een slaapcentrum geweest. Net als jij allemaal plakkers, en slapen ho maar.. blijkbaar toch genoeg geslapen voor een uitslag, ik heb een slaapstoornis waarbij ik direct in een diepe slaap val en binnen een uur vanuit die diepe slaap in 1 klap wakker schrik door een nachtmerrie. En dat is dan een zeer angstige droom.. ben benieuwd wat er bij jou uitkomt..

Bij mij helaas geen oplossing, alleen een naam van de stoornis en dat is het. Ik heb wel wat rust gekregen na hypnotherapie, alleen eigenlijk kan ik al wel weer heen want er hoeft maar een trigger te zijn en het begint weer..

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:48

Had je de uitslag al gehad?