Anouk_H schreef:Mijn tandarts zei in augustus 2022 dat mijn verstandskiezen eruit moeten en dat ik een afspraak moest maken bij de kaakchirurg, ik ben sinds dien niet meer bij zowel de tandarts als bij de kaakchirurg geweest, ik zie er zó tegenop!!
Heb een trauma aan verdovingen laten zetten en daar zie ik dus zo verschrikkelijk tegenop. (Vaccinaties, bloed prikken en piercings zetten interesseert me niet, maar bij het idee aan een verdoving krijg ik paniek, gaatjes vullen gaat ook zonder verdoving bij mij). Ik heb verder ook totaal geen last van mijn verstandskiezen, ik snap ook niet waarom ze er nou uit moesten. Hij zei mijn controle ervoor: "als ze de volgende keer niet meer doorgekomen/gegroeid zijn moeten ze eruit" en daar was blijkbaar onvoldoende aan veranderd, en toen kreeg ik een kaartje voor de kaakchirurg in het ziekenhuis mee.
Sindsdien dus ook niet meer op controle geweest
Dit soort topics helpen niet
Ik heb zelf ook iets van vijf jaar gewacht. Ik kreeg een doorverwijzing voor de kaakchirurg, maar ik vond het zo eng dat ik nooit een afspraak heb gemaakt. De pijn erna was ik niet bang voor, maar die verdovingen waren hetgeen waar ik zo bang voor was. Ik ging zelf dan wel naar controles bij de tandarts, en elke keer liet de mondhygiëniste wel vallen dat mijn verstandskiezen eruit moesten, maar ik wilde echt niet.
Uiteindelijk jaren later heb ik tóch het ziekenhuis gebeld. En ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik het heb gedaan

Bij uitzondering kunnen ze toch ook onder alle vier je kiezen er tegelijk uithalen door middel van een roesje?