Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:Ik heb van de psycholoog quetiapine gehad. Daar mocht een een tabletje per keer van maar daar was ik de dag erna erg duf van.
Dus op advies van mn psych, een half of zelfs een kwartje, en daar sliep ik ik prima op! Volgende ochtend niet duf en aldus de psych niet zo verslavend als alle pammetjes. Dus mocht het rustig meerdere dagen gebruiken.
Janneke2 schreef:Één van de middelen die de drogist heeft is nog niet genoemd: gaba.
In principe maak je het zelf, maar soms kan een beetje gaba uit een potje helpen.
In de serie 'techniek en koptelefoon': er is muziek die je hersenen stimuleren om bijvoorbeeld alfagolven te produceren (of theta of delta). Er zijn gratis zaken op YT en je kunt ook voor een euro of dertig iets fatsoenlijks kopen.
(Zoek eens op hemisync, brainsync, monroe institute.)
Iris82 schreef:ivy_power89 schreef:Ik heb van de psycholoog quetiapine gehad. Daar mocht een een tabletje per keer van maar daar was ik de dag erna erg duf van.
Dus op advies van mn psych, een half of zelfs een kwartje, en daar sliep ik ik prima op! Volgende ochtend niet duf en aldus de psych niet zo verslavend als alle pammetjes. Dus mocht het rustig meerdere dagen gebruiken.
Nou als er iets extreem chemische rommel is!![]()
BarbaraNova schreef:Ik heb de recenties van Droomsap gelezen en door de doxylamine wil ik daar liever niet aan beginnen...
ivy_power89 schreef:Iris82 schreef:
Nou als er iets extreem chemische rommel is!![]()
Dat valt dus echt mee in de hoeveelheid die gebruikt wordt om te slapen. Voor andere aandoeningen wordt de hoeveelheid bijna 10x gebruikt. Dat is een heel ander verhala
Ik ben duffer na een nacht gebruik van een oxazepam of temazepam
ivy_power89 schreef:Het gaat altijd in overleg met een arts, maar zowel mijn huisarts als psych hebben totaal geen moeite met dit middel maar wel met de pammetjes.
Dus het valt onder de noemer chemisch, maar in de dosering die ik mag gebruiken is het niet verslavend