Slecht slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:54

Toevallig vandaag een lesje vermoeidheid gehad en dus ook het slapen.

-frisse lucht in je kamer en niet te warm slapen. (Ben je een koukleum, even elektrische dekentje aan of pittenzak erbij)
- bed = slapen. Niet nog een half uur scrollen op Instagram. Lezen is al een stuk beter maar liever op een lekkere stoel buiten bed. En anders recht op lezen en pas gaan liggen om te slapen.
- 's nachts wakker worden? Pak eens oordopjes. Misschien zijn er toch geluiden snachts waar je wakker van wordt.
- 15min wakker liggen = even eruit. Al is het plassen of een glaasje water drinken. Niet oneindig blijven woelen en draaien, daar wordt het echt niet beter van.

Samiyah

Re: Slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:26

Hier ook slaapproblemen (gehad), zo slopend! De standaard tips die altijd gegeven worden werkten bij mij ook niet... maar ik slaap sinds een aantal maanden onder een verzwaringsdeken en dit heeft voor 90% mijn slaapproblemen opgelost. Zowel inslapen als doorslapen gaat stukken beter. Wellicht het proberen waard.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:33

ivy_power89 schreef:
Ik heb van de psycholoog quetiapine gehad. Daar mocht een een tabletje per keer van maar daar was ik de dag erna erg duf van.
Dus op advies van mn psych, een half of zelfs een kwartje, en daar sliep ik ik prima op! Volgende ochtend niet duf en aldus de psych niet zo verslavend als alle pammetjes. Dus mocht het rustig meerdere dagen gebruiken.

Nou als er iets extreem chemische rommel is! :oo :+

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 01:04

Ik gebruik nu sinds 6 weken Restfullness pleisters en de kussenspray en merk echt verschil. Ook mijn moeder is er inmiddels enthousiast over. Zolang ik me kan heugen slechte slaper maar wordt nu uitgeruster wakker en minder vaak wakker snachts

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 09:04

Janneke2 schreef:
Één van de middelen die de drogist heeft is nog niet genoemd: gaba.
In principe maak je het zelf, maar soms kan een beetje gaba uit een potje helpen.

In de serie 'techniek en koptelefoon': er is muziek die je hersenen stimuleren om bijvoorbeeld alfagolven te produceren (of theta of delta). Er zijn gratis zaken op YT en je kunt ook voor een euro of dertig iets fatsoenlijks kopen.
(Zoek eens op hemisync, brainsync, monroe institute.)

De aanbevolen hoeveelheid Gaba werkte nooit bij mij, ik heb die gisteren avond op aanraden van een vriend behoorlijk verhoogd en heb er bij toeval gisteren avond magnesium bij ingenomen, nou ik heb heerlijk geslapen. Wel de meest pure Gaba zoeken die er is, andere zit veel opvulspul in...

Kijken of ik vanavond weer goed door kan slapen, nu geslapen van half tien tot half vijf!!! *\o/* _/-\o_

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:07

Moderatoropmerking:
Omdat het niet is toegestaan illegale producten te bespreken op Bokt is deze post leeggehaald
Laatst bijgewerkt door xingridx op 12-02-24 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 10:16

Moderatoropmerking:
Omdat het niet is toegestaan illegale producten te bespreken op Bokt is deze post leeggehaald
Laatst bijgewerkt door xingridx op 12-02-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:51

JudithGigi schreef:
Cbn met lavendel en kamille werkt hier best goed!

Ik maak ook gebruik van cbn druppels van wietoliepuur.nl en ik ben blij dat ik eindelijk op een natuurlijk product kan slapen. <3

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:29

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 12-02-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:31

Wat voor soort Gaba gebruiken jullie dan?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:40

Iris82 schreef:
ivy_power89 schreef:
Ik heb van de psycholoog quetiapine gehad. Daar mocht een een tabletje per keer van maar daar was ik de dag erna erg duf van.
Dus op advies van mn psych, een half of zelfs een kwartje, en daar sliep ik ik prima op! Volgende ochtend niet duf en aldus de psych niet zo verslavend als alle pammetjes. Dus mocht het rustig meerdere dagen gebruiken.

Dat valt dus echt mee in de hoeveelheid die gebruikt wordt om te slapen. Voor andere aandoeningen wordt de hoeveelheid bijna 10x gebruikt. Dat is een heel ander verhala
Ik ben duffer na een nacht gebruik van een oxazepam of temazepam

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:55

BarbaraNova schreef:
Ik heb de recenties van Droomsap gelezen en door de doxylamine wil ik daar liever niet aan beginnen...

Doxylamine valt onder de noemer antihistaminica, daarom is het "slaapverwekkend"

Op de site van het farmacotherapeutisch kompas : doxylamine/pyridoxine hoort bij de groep antihistaminica

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... pyridoxine

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:09

ivy_power89 schreef:
Iris82 schreef:

Dat valt dus echt mee in de hoeveelheid die gebruikt wordt om te slapen. Voor andere aandoeningen wordt de hoeveelheid bijna 10x gebruikt. Dat is een heel ander verhala
Ik ben duffer na een nacht gebruik van een oxazepam of temazepam

Ik gebruik het zelf ook, dus ik weet dat die doseringen heel anders liggen. Maar ongeacht de dosering is het gewoon troep. En al helemaal niet iets wat je op internet moet gaan pitchen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:26

Het gaat altijd in overleg met een arts, maar zowel mijn huisarts als psych hebben totaal geen moeite met dit middel maar wel met de pammetjes.
Dus het valt onder de noemer chemisch, maar in de dosering die ik mag gebruiken is het niet verslavend

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:27

Ik heb net een potje Gaba opgehaald bij de drogist. Wat duur zeg, dat doen we ook niet meer.
Maar omg, ik ben gelukkig. Letterlijk. :') :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:36

Hier een geboren Hollandse: ik betaal plm 15 euro voor 30 pilletjes gaba.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:10

Buiten de tips die gegeven zijn zou ik je ook als tip willen geven je kussen eens onder de loep te nemen en zonodig vervangen. En als tweede smeer eens een paar avonden een dun laagje tijgerbalsem op je nek en schouderspieren. Dit soort stress slaat op je nek, en dat kan zo ver gaan dat je er amper meer van slaapt.

Obviously zou het allerbeste zijn bij de ex weg en deze stressfactor weg, maar dat je niet kan heksen begrijpt iedereen :)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:51

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 12-02-24 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:20

Janneke2 schreef:
Hier een geboren Hollandse: ik betaal plm 15 euro voor 30 pilletjes gaba.

Bij de online drogist 100 voor 20E (500mg).

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 08:14

Gaba werkt goed mits zo zuiver mogelijk en veel hogere dosering als aanbevolen..

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:48

BarbaraNova schreef:
Gaba werkt goed mits zo zuiver mogelijk en veel hogere dosering als aanbevolen..

Van welk merk is de gaba kwalitatief goed en hoeveel moet je nemen om het te laten werken ?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal berichten leeggehaald waarin Droomsap werd besproken. Dit product niet is toegestaan om te verkopen op de Nederlandse markt omdat er een bestandsdeel in zit wat niet is goedgekeurd en daarmee illegaal is. Omdat we op Bokt geen dingen toestaan die in strijd zijn met de wet heb ik deze reacties verwijderd en doen we hierbij het verzoek om dit product niet meer te noemen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:58

Dat kan enkel op recept van de huisarts toch?
Edit: de gabapentine

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:03

ivy_power89 schreef:
Het gaat altijd in overleg met een arts, maar zowel mijn huisarts als psych hebben totaal geen moeite met dit middel maar wel met de pammetjes.
Dus het valt onder de noemer chemisch, maar in de dosering die ik mag gebruiken is het niet verslavend

ik heb inderdaad dezelfde ervaring gehad. Mijn oude huisarts strooide met temazepam toen ik slecht sliep door depressie en onrust. Zodra mijn psychiater dat hoorde is dit direct omgezet naar quetiapine omdat dit in lage dosering nauwelijks verslavend is.
Ook zelf zo ervaren trouwens, daarnaast was ik van temazepam de hele dag suf en net alsof ik een kater had, met quetiapine een stuk minder.

Maar m.i. zijn dat wel medicaties die je inzet als er echt grote dingen spelen en als tijdelijk middel terwijl je werkt aan de problemen. Niet voor langere tijd.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 12:35

Nyaleti schreef:
Dat kan enkel op recept van de huisarts toch?
Edit: de gabapentine

Nee hoor, is gewoon zo te koop overal...