Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:53

EedihcrO schreef:
lucifertje schreef:
Vandaag nieuwe stickers geplaatst. Zijn van Blitsbee, original. Dus zonder gel en geen lamp nodig.

[ [url=m/aVXOrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig. Hoe krijg je die er zo netjes op? Bij mij bleven er kreukels in komen en de rand kreeg ik ook niet mooi.

En hoe zijn die gelnagellak stickers te verwijderen? Gaat dat een beetje makkelijk?

De gelstickers zijn gemakkelijk te verwijderen. Mijn nagels gaan er niet kapot van in ieder geval. Ik denk dat als je een olie erbij gebruikt het nog makkelijker gaat.

Ik plak ze er van achter naar voren op. Dan maak een 'puntje' van de voorkant zodat mijn zijkantjes netjes zitten. Daarna vijl ik eerst de zijkantjes, daarna vouw ik het resterende deel in het midden van mijn nagel om en vijl ik dat eraf. Ik heb ook wel echt een paar set moeten oefenen voordat ik het zo netjes kreeg. De sticker op mijn middelvinger heb ik aan de onderkant wat smaller geknipt. Dit nagel loopt wat wijd uit en ik vind het lelijk als de zijkantjes dan bloot zijn. Dan kies ik voor een maatje groter en knip ik de onderkant dus bij.

Lukasje schreef:
lucifertje schreef:
Vandaag nieuwe stickers geplaatst. Zijn van Blitsbee, original. Dus zonder gel en geen lamp nodig.

[ [url=m/aVXOrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi resultaat ! Ik betwijfel sterk dat ik ze er ook zo netjes op krijg, maar het concept, zonder lamp, spreekt me wel aan.

Jij knipt of vijlt ze dan verder op maat op de lengte van je eigen nagels?

Ik knip aan de bovenkant niks af, ik vijl ze tot aan mijn eigen lengte.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 07:50

Ik heb gisteren voor het eerst gel nail wraps geprobeerd. Deze zijn van byemily.nl. Ik vond het makkelijk aan te brengen en het resultaat ziet er goed uit! Ga eens testen hoe lang ze mooi blijven zitten en als dat beetje bevalt, dan ga ik meer kleuren bestellen en blijf ik dit doen :D ik zal ook even plaatsen hoe ze blijven zitten later.

Afbeelding

viphorse

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:02

Netjes gedaan ! Waar heb je ze besteld ?

Ik heb eergisteren mijn polygel en gellak eraf laten halen maar mijn nagels zijn nu best dun. Flink in de olie en handcrème en dan keer ook dit bestellen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:57

linoleum schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst gel nail wraps geprobeerd. Deze zijn van byemily.nl. Ik vond het makkelijk aan te brengen en het resultaat ziet er goed uit! Ga eens testen hoe lang ze mooi blijven zitten en als dat beetje bevalt, dan ga ik meer kleuren bestellen en blijf ik dit doen :D ik zal ook even plaatsen hoe ze blijven zitten later.

Ziet er mooi uit inderdaad! Hoe lang was je er mee bezig? Zie dat de prijzen voor een starterset ook aanlokkelijk zijn, dus twijfel nu ook ernstig := Eerdere ervaring met gellak is dat mijn nagels er heel dun van worden, terwijl ik normaal sterke nagels heb. En vind normale nagellak altijd zoveel werk/tijd om dan na drie - vier dagen al weer chipjes te hebben.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:30

Ik ben in totaal een halfuurtje bezig geweest, maar ook een serie tussendoor gekeken en soms wat afgeleid _O-
Volgens de instructies hoef je geen laagje van je nagels af te vijlen, wat hopelijk veel positiefs doet voor je nagels tov gellak

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:53

Oh, top! Dat gaat me geld kosten ben ik bang :')

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 17:11

Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. De 1e set heb ik er met 2wkn afgehaald. Geen chipjes eraf zoals met mn biab. Zat er gewoon nog goed op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:05

Ik ben er ook blij mee, vooral de setjes van Lily and Fox. Blijven goed zitten!

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:48

Ik heb net mijn 2e set gel nagelstickers van ByEmily opgedaan. Het is wel een beetje oefenen, de eerste keer heb ik alle stickers eerst opgeplakt en toen pas uitgehard. Daardoor kwamen ze bij de nagelriem iets omhoog te staan en bleven er haren onder steken. Nu heb ik elke sticker direct na plakken uitgehard. Helemaal op het einde heb ik een laagje gel topcoat erover gedaan.

Mijn eerste set bleef 8 dagen prima zitten en zelfs toen moest ik goed mijn best doen om het eraf te halen. Ik was het blijven haken een beetje zat en ik was benieuwd hoe makkelijk/moeilijk het afhalen zou gaan dus kon m’n nieuwsgierigheid niet bedwingen :+

Afhalen gaat door wat zonnebloem of olijfolie te druppelen, even weken en dan met bokkenpootje peuteren en nog wat olie ertussen druppelen. Nagels kwamen ongeschonden uit de strijd. Ik ben echt enorm onder de indruk en als ik deze set wel gewoon 2 weken kan laten zitten is het echt perfect. Ik ga zo’n 3x per week naar stal en heb een hond dus mijn handen zijn vaak vet en smerig, hier heb ik geen problemen met loslaten van de lijmlaag door ervaren. Ik douche maar 1x per week echt lang en de andere dagen een paar minuten.

Afbeelding

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:01

Door dit topic heb ik de startset van by emily ook gekocht. Ik snap alleen niet wanneer je moet vijlen, in het filmpje harden ze eerst uit in de geschreven tekst staat eerst vijlen, dan onder de lamp.. wat doe jij, Boris_rakker, ziet er goed uit bij jou!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:39

ASF schreef:
Door dit topic heb ik de startset van by emily ook gekocht. Ik snap alleen niet wanneer je moet vijlen, in het filmpje harden ze eerst uit in de geschreven tekst staat eerst vijlen, dan onder de lamp.. wat doe jij, Boris_rakker, ziet er goed uit bij jou!

Ik heb nu ene hand eerst uitgehard en dan gevijld en andere hand eerst gevijld en dan uitgehard. Dan kan ik het mooi vergelijken :')
De hand waarbij ik eerst uitgehard heb, die is wel netter geworden.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:47

Zelfde ervaring als linoleum :D beide methodes werkt maar uitharden, dan knippen en laatste mini stukje vijlen vind ik het mooiste geworden.

Een gel topcoat toevoegen is denk ik wel een essentiële aanrader. Het maakt de nagels echt keihard waardoor zelfs als een hoekje lijm wat loslaat de nagel echt geen kant op gaat.

Als je al een lamp hebt hoef je trouwens geen starterskit te bestellen, het is geen ander licht dan alle andere nagellampen.

Ik houd je trouwens wel nog aanbevolen voor tips van andere wat goedkopere :') leveranciers waarbij je dus wel uithard maar met olie weer kunt verwijderen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:50

Ik heb rondje gegoogled en dat was zo wel minst dure die geen dropshipper is die ik kon vinden. Maar het moet wel zeker drie weken blijven zitten, wil ik het beetje leuke prijs vinden om te blijven doen.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:52

Super, bedankt! Ik had nog niks, twijfelde erg over zelf iets met gellak gaan doen, maar het opruwen van mijn eigen nagels hield me telkens tegen. Dus nu dit proberen. Ga morgen plakken, met jullie tips. Heb alleen ook nog geen topcoat die je kunt uitharden...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:56

Ik lees al een tijdje mee, tot op heden gebruik ik alleen gellac. Kun je hiermee ook (iets) verlengen? Mijn eigen nagels zijn niet altijd even lang nl!

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:06

Ik ben dit gaan proberen omdat ik het ruwen van je eigen nagels niet fijn vind.

Striplac heb ik ook een tijd gebruikt maar is iets arbeidsintensiever en door aaien van hond en paard kwam er teveel olie op mijn handen waardoor het maar 4 dagen echt mooi bleef. Werkt wel enorm goed als je wel “droge/olie vrije” nagels hebt. Bij m’n moeder zit het dan 3 weken als een huis.

ASF schreef:
Super, bedankt! Ik had nog niks, twijfelde erg over zelf iets met gellak gaan doen, maar het opruwen van mijn eigen nagels hield me telkens tegen. Dus nu dit proberen. Ga morgen plakken, met jullie tips. Heb alleen ook nog geen topcoat die je kunt uitharden...

Ik heb een gel topcoat bij Douglas gehaald van een tientje. Misschien dat die bij je in de buurt zitten?

Wildgirl schreef:
Ik lees al een tijdje mee, tot op heden gebruik ik alleen gellac. Kun je hiermee ook (iets) verlengen? Mijn eigen nagels zijn niet altijd even lang nl!

Hoe het blijft zitten als je ze ietsje langer laat weet ik niet, er komt dan natuurlijk andere druk op te staan als je eens stoot. Maar zeker in combi met de topcoat versterkt het je eigen nagels enorm dus met 2 weken zijn ze al een stuk langer zonder afbreken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:23

Dames, het opruwen van je nagelplaat is niet perse nodig voor gellak en zowiezo zou je het nooit zodanig moeten opruwen dat je hier schade van krijgt.
Dat gezegd hebbende, er is ook Tapebond van bijvoorbeeld Victoria Vynn, dit zorgt voor extra hechting en dan hoef je niet op te ruwen. Of Boost Base van hetzelfde merk. Andere merken zullen vast soortgelijke dingen hebben, ik ken ze toevallig van Victoria Vynn.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:36

Heb door dit topic wat setjes besteld bij Lily and Fox. Het zit er nu al een week heel erg netjes op! Geen enkele beschadiging. Heb er wel een clear topcoat overheen gedaan.

Super tevreden. +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:49

Ik gebruik ook de tape bond van Victoria Vynn. Eerst nog met een laagje BIAB om mijn dunne nagels wat meer stevigheid te geven, vandaag ga ik het zonder proberen. Dus ontvetten, tape bond en dan nieuwe Lily and Fox erop in carnavalsstemming ;-) Er komt vandaag een enveloppe met nieuwe setjes binnen volgens PostNl ;-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:52

Vraagje, ik heb een setje gellak strips bij het Kruidvat gekocht en die vandaag op mijn nagels gedaan. Alleen vind ik niet dat ze echt hard werden onder de uv lamp. Worden die van By Emily wel echt hard?
Ik vond het wel super makkelijk om ze erop te doen en het ziet er 100x netter uit dan dat ik ze lak. Door mijn medicatie heb ik enorme trilhanden en lakken is echt een drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:16

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een setje van By Emily geprobeerd! Deze set zat gratis bij mijn bestelling, dus dacht, mooi om voor de eerste keer mee te oefenen. :j
Ik vond het super makkelijk gaan en nu een paar dagen later zit het er nog net zo goed op.
Afbeelding

Katja, ik vond ze best hard worden. Met afknippen na het uitharden leek het net een gewone nagel qua knippen.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:39

Mijn eerste setje zit er nu 1,5 week op. Zonder extra topcoat en ik ben zeer tevreden.
Het wordt niet zo hard als op de buitenlandse TikTok filmpjes waar ze het ook als verlenging lijken te gebruiken, maar het is echt wel stevig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:43

Hier zit het inmiddels 3 weken. Het zit nog redelijk netjes, maar wel ietsje beschadigingen aan de punten en sommige nagels komen iets los langs de nagelriemen. Dus tijd voor een nieuw setje! Wel heel tevreden over hoe het nu na drie weken nog zit.
Afbeelding

De ByEmily nagels worden redelijk hard onder de lamp, maar niet keihard zoals echte verlenging. Inderdaad vergelijkbaar met hoe stevig een nagel zelf is.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:24

Ik heb dit al regelmatig voorbij zien komen op tiktok, was altijd wel benieuwd maar dit topic heeft me wel meer aan het denken gezet. Ik zet nu zelf gellak bij mezelf, vind het erg mooi staan bij mezelf. Heb alleen volgens mij alleen al erg olie achtige nagels waardoor het er snel afgaat en daarbij is het bij mij als er 1 nagel niet meer mooi is ik alles er weer afpeuter. Soms zit het er een week mooi op en andere momenten heb ik het er na 1 dag alweer afgepeuterd. Frustrerend. Ik doe de nagel altijd iets opruwen, gebruik een bond/ primer en dan nog komen sommige nagels al met 1 dag weer los op bepaalde plekken.

Het is wel relatief goedkoop voor als het echt 3 weken blijft zitten... zou denk ik wel een gokje willen wagen. Als je ze eraf haalt, haal je ze er dan in het geheel af? En iemand ervaring ermee die hetzelfde heeft als ik met de gellak?

Edit: ik zeg goedkoop maar zie wel groot verschil tussen de prijs bij lily and fox en by emily.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:37

Ik meld me! Groot fan van vooral Lily&Fox.
Veel makkelijker en ik hou van alle verschillende designs.

Klein voorbeeldje:

Afbeelding

Afbeelding