paars schreef:Janneke2 schreef:... ivm gehoorschade is het beter om 'anti geluid' te gebruiken.
Jijzelf hoort niets zo zacht hoeft het maar te zijn, maar de piep laat zich niet meer horen.
Antigeluid…in hoortoestellen is antigeluid geen stilte. Ze noemen het wel zo maar het is een tinnitus maskeerder is bijvoorbeeld ruis (zoals van de zee of van regen) of van die tingeltangel muziek.
Naar de letter van de wet heb ik een ruis, maar die staat zo zacht dat ik het niet hoor. ("Pink noise", roze ruis, schijnt de standaard bij T te zijn.)
(Ik heb wel een ingewikkeld gesprek gehad met een audioloog over allerlei 'fractal' muziek. Toen ik hem vroeg wat de meerwaarde was tov de radio zei hij vooral dat de fractals er voor zorgden dat het telkens weer anders klonk. Wat ik eigenlijk geen meerwaarde vond...)
Citaat:
Zelf ervaar ik alleen maar nóg meer lawaai als ik de tinnitusmaskeer functie aanzet.
Naar hoor...!
Citaat:
Maar het is feitelijk geen antigeluid. Je zet het ws om die reden ook tussen haakjes Janneke2, maar ik wil het toch even benadrukken.
Klopt.
Citaat:
Ik hoop dat ze ooit mijn tinnitus geluiden kunnen opnemen en daar dan een maatwerk antigeluid voor kunnen programmeren.
Bij mij heeft het audiologisch centrum wel de hoogte van de piep gemeten.
... en op het moment dat ik een geluid van die exacte frequentie hoor, is het even stil.