Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, kom ik via google weer hier terecht. Een aantal (ik denk nu ongeveer 8) weken geleden ben ik vol goede moed begonnen met pregabaline tegen hernia/zenuwpijn. Helaas na alle ophogingen 0,0 succes en afgezien van de lelijke bijwerkingen geen grammetje pijn minder. Het plan was om komende week in samenwerking met de huisarts aan de afbouw te beginnen. Ik zat nu op 600 mg per dag. Domme ik kwam er gistermiddag achter dat ik was vergeten om bij de apotheek langs te gaan om mijn medicijnen op te halen. Gevolg, apotheek gesloten en pregabaline op. Ik had al gegoogeled en gezien dat er een flink afbouwschema is vanaf de 600 mg, wat zou betekenen dat ik over 7 weken een keer kan beginnen met een andere pijnstiller van het zwaardere segment. Nog 7 extra weken met die #€€@&* pijn lopen zie ik niet bepaald zitten en dus gisteren maar cold turkey gestopt in plaats van een nood apotheek gebeld. Is het slim? Vast niet, maar als dit even doorbijten is en dan komt er (in overleg met de pijnpoli) beter werkende medicatie, dan maar met liefde. Ik kan alvast zeggen dat ik de ervaringen van hier wel kan delen. Wat een troep moet dit zijn, maar dat was geen verrassing gezien de bijwerkingen die ik al had in het opbouwen. Mn eerste slapeloze nacht is nu gelukkig eindelijk achter de rug. Zweten doe ik (nog) niet, misselijk ook niet echt maar ik voel me wel flink onrustig/angstig/ 0 concentratie. Ik bel morgenochtend de huisarts wel even om ze op de hoogte te stellen van mijn actie, maar ik hoop er zo dan zo snel mogelijk maar vanaf te zijn. Tallie1979 schreef:Als je cold turkey stopt, kan je epileptische aanvallen krijgen. En uiteraard alle andere afkick verschijnselen.
Ik heb nog nooit in mijn leven zo’n hel gehad als van deze troep afkicken.
Muronia schreef:Tallie1979 schreef:Als je cold turkey stopt, kan je epileptische aanvallen krijgen. En uiteraard alle andere afkick verschijnselen.
Ik heb nog nooit in mijn leven zo’n hel gehad als van deze troep afkicken.
Ik denk dat je epiletische aanvallen kunt krijgen als je het middel hebt genomen tegen epileptische aanvallen. Ik heb dat niet, ik had het tegen zenuwpijn.
Ik heb inmiddels ook een pagina gevonden waarop een heleboel ervaringen staan van mensen die ermee gestopt zijn. De meesten netjes volgens schema afgebouwd, verschillend van mensen die het korter tot jarenlang hebben geslikt, van lichtere doses tot en met de maximum dosering. Echt niet normaal hoeveel klachten veel mensen ervaren om hier vanaf te komen en ook niet even maar sommigen maandenlang.
Tot nu toe heb ik zelf last van slapeloosheid/dromen en ben ik bij vlagen heel flauw op mijn maag en bibberig. Beetje griep-achtig. Maar liever dit nu dan nog langer mijn lichaam vol pompen met troep die voor mij niet doet wat het zou moeten doen (pijn verlichten).
Ik heb inmiddels contact gehad met de huisartsassistente en moet morgenochtend terugbellen om een plan te bespreken. Waarschijnlijk wordt dat amytriptiline.