Menstruatiedisk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:39

Hij is al vergeven, ik had heel snel PB.

Had niet goed gelezen waar hij moet zitten, zo dicht bij de baarmoederhals. Ik heb een ingewikkelde anatomie daar beneden, dat heb ik geweten bij het zetten van de spiraal, en de disk wilde ook echt niet. Bovendien wil ik helemaal niets riskeren met mijn spiraal, want het zetten daarvan was de hel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:33

Ik vind de disc van Bamboozy tot nu toe erg fijn. Buitenshuis durf ik het nog niet aan op de zwaardere dagen, maar thuis wel. Op de lichtere dagen ook buitenshuis. Dat 'legen' werkt bij mij ook en is nog niet spontaan gebeurd. Ik heb nu ook een menstruatiestring gekocht om de disc ook eens op een zwaardere dag waarop ik niet thuis ben te gebruiken.

Oh en het is ook een goed alternatief voor de Beppy O:)

Er gaat een wereld voor me open trouwens, ik gebruik echt al 100 jaar (ok, > 20 jaar) tampons.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:12

Ik gebruikte al sinds ik menstrueer en het net op de markt kwam (hebben we het nu serieus over een jaar of 20 :oo) de softcup, die eerst bij de DA te verkrijgen was, later online grote verpakkingen gekocht waar ik een jaar of 2 mee vooruit kon. Daarna drie keer zwanger geweest en moest toen op zoek naar een alternatief, want het origineel vond ik niet meer. Ben bij Bamboozy beland en ik ben er tot nu toe heel erg blij mee.

Altijd in combinatie met een inlegkruisje gebruikt, vanwege minimaal lekken (maar buiten die dagen ook vanwege afscheiding), en nu met menstruatieondergoed, maar daar belandt niet zoveel in. Op mijn zwaarste dagen twee Zumba lessen gegeven (inclusief diepe squats) en nergens last van gehad.

Iets anders kan ik me niet meer voorstellen.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:40

Ik schop dit topic weer even omhoog {:} .
Ik heb de disc van Bamboozy, inheb eerst altijd een cup gehad maar met een spiraal en het vacuüm zuigen van de cup was het niet altijd even prettig, daarnaast vond ik het steeltje vaak irritant, ging toch altijd ergens irriteren.

Ik heb een positieve ervaring met de disc van Bamboozy, dat autodumping vind ik dan weer fijn, geen geklooi meer in de openbare toiletten, alleen ik merk wel dat ik tijdens mijn menstruatie niet teveel en te diep moet hurken :') dan word de autodumping geactiveerd :')

Mijn Bamboozy heb ik nu al even en is langzamerhand wel aan vervanging toe, ik zag alleen dat er ook een Lottie’s is? Als ik het goed schrijf, deze is wat meer ovaal? Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Zijn er meer ervaringen met de disc van Lottie’s?

Schuur_

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:47

Ik heb nu ook al een klein jaar de disc van Bamboozy en ben zeker tevreden. De eerste 2 dagen wel in combi menstruatieondergoed sinds ik een koperspiraal heb en meer bloedverlies heb. Learned it the hard way zeg maar.

Eerder gebruikte ik een cup van Beppy maar dat kon niet meer door de spiraal helaas.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:20

Ik heb gisteren Lotties disc besteld, komt vandaag als het goed is binnen, kan pas over 2 weken zeggen wat ik ervan vind
Van de bamboozy heb ik een positieve ervaring mee,

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:02

Ik gebruik de cup al een jaar of 10 maar ben hem eigenlijk wel zat. Vooral op lichte dagen doet het vacuüm echt zeer.

Wist niet dat er een disc bestond, ben wel een beetje bang dat hij doorlekt, en dat het dan een hele golf bloed is ineens!

Voel je hem zitten tijdens het plassen? Ik voel de cup wel altijd.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:18

Nee,ik voel m niet tijdens het plassen, ik heb wel “autodumping” hij leegt zichzelf tijdens het plassen, persoonlijk vind ik het ideaal, let de disc altijd wel weer achter mijn schaambot terug klemmen, en niet te diep hurken :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:45

Onlylienn schreef:
Nee,ik voel m niet tijdens het plassen, ik heb wel “autodumping” hij leegt zichzelf tijdens het plassen, persoonlijk vind ik het ideaal, let de disc altijd wel weer achter mijn schaambot terug klemmen, en niet te diep hurken :')

Zelfde ervaring. Ik draag op nn zwaarste dagen nog wel naadloos menstruatieondergoed. Want als de disc vol is, dan lek je uiteraard wel. En dat kan bij mn eerste dagen zo elke 1-2 uur zijn. Maar nooit zo erg als bij de cup, dan voelde ik het gewoon lekken. Bij de disc merk ik dat niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:18

Disk vind ik ook veel fijner dan de cup, terwijl ik over de cup al tevreden was in het hele begin.

Doorlekken gebeurt weleens op de zware dagen, maar zelfs dan is een inlegkruisje voldoende. Idd wel oppassen met bukken en tillen: die combi gaat niet altijd goed :Y)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:31

Ik heb afgelopen menstruatie voor het eerst de disc van Lotties geprobeerd, deze is idd meer ovaal.
Ik heb een M en L besteld, de L is goed voor mij dus als iemand nog een nieuwe maat M wilt proberen, stuur maar een pb :D

Ik vind een disc veel fijner dan de cup, wel even zorgen dat ie ver genoeg zit maar dan merk ik er ook niks van, vind de autodump echt super fijn en handig, wel even wennen maar super als je niet thuis bent!

De Diva disk schijnt ook erg fijn te zijn, maar lastig te verkrijgen, iemand daar ervaring mee?

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:40

Artimes schreef:
Ik heb afgelopen menstruatie voor het eerst de disc van Lotties geprobeerd, deze is idd meer ovaal.
Ik heb een M en L besteld, de L is goed voor mij dus als iemand nog een nieuwe maat M wilt proberen, stuur maar een pb :D

Ik vind een disc veel fijner dan de cup, wel even zorgen dat ie ver genoeg zit maar dan merk ik er ook niks van, vind de autodump echt super fijn en handig, wel even wennen maar super als je niet thuis bent!

De Diva disk schijnt ook erg fijn te zijn, maar lastig te verkrijgen, iemand daar ervaring mee?

Ik zat te twijfelen van maat, dus ik heb de M besteld, ik hoop dat die past en niet gaat lekken ofzo, had van Bamboozy ook een M dus verwacht dat die wel goed zit :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:53

Moet je zo'n disk wel op 'vaste' tijdstippen er ook uithalen? Aangezien het zo te lezen voor het legen niet hoeft.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:03

Qimm schreef:
Moet je zo'n disk wel op 'vaste' tijdstippen er ook uithalen? Aangezien het zo te lezen voor het legen niet hoeft.

Ja elke 12 uur
(Of vaker als je dat zelf prettig vind)

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:23

Ik doe het om de 12u, als ik ga slapen en als ik net wakker ben, bij heftige menstruatie dan doe ik het nog wel eens tussendoor, puur omdat ik dat zelf prettig vind

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:01

Ik doe het om de twaalf uur, onder de douche.
Ik vind wel dat ie er vies uit gaat zien, ondanks schoonmaken. Verder vind ik 'm top.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:16

Mijn Lotties is net bezorgd, dus ik ben benieuwd, over 2 weken kan ik m uitproberen, word vervolgd dus :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:55

Tiggs schreef:
Ik doe het om de twaalf uur, onder de douche.
Ik vind wel dat ie er vies uit gaat zien, ondanks schoonmaken. Verder vind ik 'm top.

Ja, ik vind dat ook jammer dat hij er vies uit ziet ondanks schoonmaken. In dat opzicht mocht hij er wel in andere kleuren zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:06

Ik heb dat ding gewoon met bleekwater schoongemaakt. Weer helemaal schoon. Kook hem toch uit altijd..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 13:24

Marocje schreef:
Ik heb dat ding gewoon met bleekwater schoongemaakt. Weer helemaal schoon. Kook hem toch uit altijd..

Ben toch bang dat dat misschien niet zo goed is.

Heb zelf wel eens baking soda overwogen, maar durfde ook dat niet goed, dus niet gedaan. Doe daar wel mn menstruatie ondergoed mee en dat bevalt wel.
Iemand daar ervaring mee met een disc?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:02

Interessant topic! Ik wil de disc van Bamboozy dan toch een kans gaan geven, maar nu heb je 3 versies. 1 ‘simpele’ 1 met een soort touwtje en 1 met vinger haakje. Die met touwtje lijkt me geen fijne optie, maar heeft iemand ervaring met de laatste optie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:08

Ik vind deze wel interessant eigenlijk, lijkt me een mooie combinatie van handigheidjes:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0D9FWSQSJ

Dat autodumping klinkt handig maar als ik er eens goed over nadenk, heb ik geloof ik toch liever betrouwbaarheid dan het gemak maar ook de onzekerheid van autodumping := Dus toch liever een model met zo'n vliesje er overheen.

Ben wel benieuwd of ik het überhaupt wat vind hoor, zo'n ding......

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:33

Amado schreef:
Interessant topic! Ik wil de disc van Bamboozy dan toch een kans gaan geven, maar nu heb je 3 versies. 1 ‘simpele’ 1 met een soort touwtje en 1 met vinger haakje. Die met touwtje lijkt me geen fijne optie, maar heeft iemand ervaring met de laatste optie?

Ik heb de simpele en dat werkt prima. Die vast pak dingetjes heb ik nog nooit gemist. Ik kon niet overweg met een cup (vouwde niet goed uit) en tampons en maandverband vond ik zeer onpretttig. Menstruatie ondergoed voelt zweterig dus na een paar uur was dat ook niet mijn ding. De cup daarentegen is fantastisch. Sinds dat ik hem heb (van een lieve bokker gekregen) heb ik geen tampons of maandverband meer aangeraakt en ik heb het geen moment gemist.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:03

Na aanleiding van dit topic, en mijn frustratie dat ik na 3 verschillende soorten nogsteeds geen cup gevonden had die wel goed zat, niet lekte, en niet irriteerde heb ik de bamboozy disk besteld. De simpele zonder uithaal hulp. Ik ben echt super benieuwd. Want maandverband en tampons zijn echt niet mijn ding..... en menstruatie ondergoed ook niet. Maar de cup werkte voor mij dus ook niet fijn....

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:12

pluisje88 schreef:
Amado schreef:

Ik heb de simpele en dat werkt prima. Die vast pak dingetjes heb ik nog nooit gemist. Ik kon niet overweg met een cup (vouwde niet goed uit) en tampons en maandverband vond ik zeer onpretttig. Menstruatie ondergoed voelt zweterig dus na een paar uur was dat ook niet mijn ding. De DISK daarentegen is fantastisch. Sinds dat ik hem heb (van een lieve bokker gekregen) heb ik geen tampons of maandverband meer aangeraakt en ik heb het geen moment gemist.

Stomme typfout