Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scrabbel schreef:Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn
kwita schreef:En is er iets dat je kunt doen als n kinderboek schrijven / groot letterboek schrijven over een modern verhaal of opnemen inspreken voor slecht zienden. of lunchen tussen de zustertjes, dan heb je gesprekken over dingen, belevenissen van mensen die jonger en actiever zijn. Dat gebeurt bij ons in’t verpleeghuis wel! En die persoon is zelfs als vrijwilliger gebleven voor” jongeren” net als jij. Wandelen, spelletjes ,knutselen, koken zelfs op de lokale school vrijwilligerswerk etc
friezenfan2 schreef:Ow jee dat is slecht nieuws. Hopelijk krijg je het niet.
Misschien is het dan juist wel slim om nu aan dat dagboek wat eerder geopperd werd te beginnen.
black_kelpie schreef:Heel veel sterkte daar, het klinkt compleet waardeloos wat je doormaaktHopelijk knap je snel wat op en gaat Corona aan je voorbij.
Ik zit momenteel een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is week 4 dat ik in het ziekenhuis lig na een hersenaneurysma, de vraag is of ik nog een keer geopereerd moet worden. Daarna word ik ook overgeplaatst voor revalidatie. Op dit moment kan ik niet goed lopen, ben ik mijn gehoor kwijt en zie alles dubbel. En laten we het over de hoofdpijn maar niet hebben. Het kan nog maanden duren voordat ik weer thuis ben en ik zie er verschrikkelijk tegenop.
germie schreef:Echt balen van die corona uitbraak en dat ze dan vragen om alleen maar familie lang te laten komen. Want dan zit je nog meer alleen. Ben je zelf nog steeds fit?
Want ook nog ziek worden is natuurlijk nog minder fijn en zal revalidatie ook niet versnellen.
Kun je wel genieten dat het zonnetje nu eindelijk schijnt buiten? Dat je wel een heel klein rondje buiten kunt maken?
friezenfan2 schreef:Als een rondje niet gaat kan je ook gewoon vaker even jezelf naar buiten rollen. Gewoon even wat frisse lucht en een zonnetje (die ik hier niet zie) op je gezicht kan ook de dag wat meer breken.
scrabbel schreef:Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn
DuoPenotti schreef:scrabbel schreef:Ik heb geen idee hoe groot je bent, maar ik heb mijn ben ook een tijd hoog moeten houden. Ik heb toen mijn been op het dashboard van de auto gelegd en werd zo naar de dierentuin gereden. In de rolstoel kom mijn voet wel omhoog. (Dan moet je alleen niet te groot zijn
En je kent niet de foto's van vakantiegangers die een ongeluk krijgen met de benen op het dashboard en de airbag vliegt open...
Niet doen dus...
https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~ae48a09f/
https://www.ad.nl/auto/waarom-je-als-pa ... ~a8b4495a/
karuna schreef:Revalideren is al aardig prut. Ik kon gelukkig het met dagrevalidatie en busje komt zo voor elkaar krijgen, maar in een saaie niet motiverende omgeving is het helemaal aardig waardeloos.ik hoop dat de covid je voorbij gaat
![]()
Even een praktische tip wat betreft de rolstoel. Kom je met je goede been op de grond? Ik hanteer soms de achteruit methode. Dus rug in de rijrichting, handen aan de hoepels om te sturen en met mijn goede been afzetten. Daarmee kun je vaak makkelijker obstakels overwinnen zonder dat alle kracht al uit je armen is verdwenen. Wel goed achterom kijken zodat je nergens tegenaan rijdt
karuna schreef:Ook met je goede been niet? Ik mocht dat met een linkerbeen gesterkt in het gips en absoluut onbelast wel toepassen
sandorra schreef:karuna schreef:Ook met je goede been niet? Ik mocht dat met een linkerbeen gesterkt in het gips en absoluut onbelast wel toepassen
Als je alles hebt gelezen…. Dan heb ik duidelijk verteld dat ik nu in mijn goede niet geopereerde been links dus. Een spierscheur heb in mijn kuit en er geen kracht of druk mee mag uitoefenen….. dus dit kan en mag nu niet.
black_kelpie schreef:Heel veel sterkte daar, het klinkt compleet waardeloos wat je doormaaktHopelijk knap je snel wat op en gaat Corona aan je voorbij.
Ik zit momenteel een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is week 4 dat ik in het ziekenhuis lig na een hersenaneurysma, de vraag is of ik nog een keer geopereerd moet worden. Daarna word ik ook overgeplaatst voor revalidatie. Op dit moment kan ik niet goed lopen, ben ik mijn gehoor kwijt en zie alles dubbel. En laten we het over de hoofdpijn maar niet hebben. Het kan nog maanden duren voordat ik weer thuis ben en ik zie er verschrikkelijk tegenop.