Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Zoals Maren ook zegt, vind ik dat er toch een wezenlijk verschil is in het paranormale waar ik zelf sceptisch tegenover sta, en hoogsensitief. Dat laatste kan verschillende vormen hebben maar bv. een paard wat een erg gevoelig wezen is, kan op afstand voelen wanneer we gestresst zijn. Waarom zou een mens dat bij een ander mens niet kunnen voelen dan?
pien_2010 schreef:Koper voor mij is je verhaal ongelooflijk helder en duidelijk. Voor mij klopt het ook. Ook al zie of beleef ik geen entiteiten maar al het andere is zeer herkenbaar.
Ook de verschillen die je beschrijft tussen de ene die (hoog) sensitief is en de ander.
pien_2010 schreef:Dus Kuggur zo simpel ligt het helaas niet. Was dat maar waar.
Citaat:Waarnemen dat een ander individu gestresst is, is toch gewone waarneming, daar hoef je niet hoogsensitief voor te zijn.
Kuggur schreef:Gevoeliger zijn dan een ander is een quantificatie.
En dáár gaat het hier niet om.
Topictitel "leven na de dood spiritueel of een illusie."
De TS werpt de vraag op of deze fenomenen bestaan of niet.
Het wel of niet kunnen oppikken van emoties/stress/pijn van iemand die je ontmoet heeft daar niets mee te maken.
Ayasha schreef:Ik geloof dat alles energie is in ons universum.
Citaat:In een hemel geloof ik niet. Dat is wat mij betreft een middel om de massa's in bedwang te houden. Priesters, predikanten enz die de simpele mensen een mooi hiernamaals voorhouden als ze in hun aardse leven maar precies doen wat God wil, uiteraard uitgelegd door diezelfde geestelijken. En als je dat niet doet volgt er hel en verdoemenis. Yeah right. Als je daarnaar moet leven dan leef je uit angst, niet uit liefde.
Ayasha schreef:En ik respecteer jouw mening. Beleefd zou zijn als jij datzelfde doet nu je je punt gemaakt hebt.
En neen, ik ben niet van plan om wat ik geloof te verdedigen. Dat is nl. geheel mijn zaak.
Mirranda schreef:Voor degene die geïnteresseerd zijn in wie/wat we nu eigenlijk zijn kan ik de podcasts en bijeenkomsten van Marcel Messing aanraden.
Nadat ik van hem eea had gezien vielen er bij mij veel puzzelstukjes op zijn plaats (ook ervaringen en dromen uit kindertijd). IK heb altijd met het gevoel rondgelopen wat ik hier nu eigenlijk kwam doen en de overtuiging dat we hier echt niet gekomen zijn om als 4 jarige in een systeem gepropt te worden om na 16-18 jaar volledig geïndoctrineerd aan ons werkzame leven te beginnen, de ratrace te lopen om vervolgens kort voor of na je pensioen het loodje te leggen, zonder hoger doel![]()
Zijn voordrachten resoneerden bij mij enorm.
Overigens ben ik niet gelovig opgegroeid, dus de vragen die ik altijd heb gehad komen daar niet vandaan.
Wel veel ervaringen, gevoel, intuïtie en spirituele gebeurtenissen, maar als heel jong meisje liep ik hier al mee rond.
Bedenkt dat alles een frequentie heeft, dus energie uitstraalt, trilling en vibratie. Dat geld voor ons, voor elke cel in ons lichaam afzonderlijk, maar ook voor alles om ons heen (planten, dieren, de grond, de lucht, de aarde zelf.
Voor mij is duidelijk dat we spirituele lichtwezens zijn en onderdeel van een groter bewustzijn (collectief) en dat na je sterven van lichaam je bewustzijn weer daar is waar het vandaan komt, het collectieve bewustzijn
Kuggur schreef:Ayasha schreef:En ik respecteer jouw mening. Beleefd zou zijn als jij datzelfde doet nu je je punt gemaakt hebt.
En neen, ik ben niet van plan om wat ik geloof te verdedigen. Dat is nl. geheel mijn zaak.
Vreemd. Ik zie niet in waar ik "onbeleefd" was.
Alles wat ik schrijf heeft een solide wetenschappelijke basis. Vind je dat er onjuistheden in staan (of dat het van a tot z bullshit is), dan discussieer ik daar graag over.
Je hoeft helemaal geen respect te hebben voor mijn mening, dat is maar een mening.
Ik heb voor geen enkele mening respect enkel en alleen omdat het een mening is. Vele meningen zijn baarlijke nonsens. Andere zijn valide, en alles daartussen.
Ik heb wél (véél) respect voor jou, niet in het minst omdat ik dankzij je blog hier wat van je achtergrond weet.
Als je te gevoelig bent voor kritiek op je mening/geloof dan discussieer ik eerlijk gezegd liever niet met je. Waarom zou ik je onnodig overstuur willen maken?
Maar dan begrijp ik niet zo waarom je aan een dergelijk discussietopic deelneemt.