Zorgverzekering 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:23

Ik zit ook bij DSW al jaren. Zijn altijd de eerste over de brug met de nieuwe premies maar ook altijd de goedkoopste gebleven. Maar het is altijd goed te blijven kijken en vergelijken.
Ben wel blij dat mn dochter inmiddels dr eigen premie betaalt.... Maar pfff wat een geld...

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:28

Relaxed schreef:
Marlou91 schreef:

En zo even 885 kan neerleggen als je wel een keer wordt opgeladen door de ambulance :+


Zolang je dat niet ieder jaar doet kan het uit :+

Ik ga dat risico dus maar niet nemen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102544
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:32

Ik zit bij FBTO. Betaal €126 voor de basisverzekering. Aanvullend heb ik niet nodig. Moet wel elke 3 maanden medicijnen betalen die niet vergoed worden. Tevens ga ik 1x per jaar naar de reumatoloog voor controle dat al driekwart van mijn eigen risico opslokt. :+

Ik krijg €25 zorgtoeslag per maand.

Ik ben naar FBTO overgestapt omdat ze het goedkoopste waren, ga dus nu weer winkelen en kijken wat de goedkoopste is... wat een prijzen zeg. :\

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 11:50

Zorgmijden is iets wat je nu ook wel gaat krijgen vrees ik. Zo ook mensen die hun eigen risico omhoog gooien voor een lagere maandlast uit pure noodzaak. Die vervolgens de 850 moeten ophoesten als ze onverwachts iets gaan mankeren.

Het hele systeem voelt heel oneerlijk, er is maar één partij die hier profiteert getuige de enorme winsten die verzekeraars maken.

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:10

Ik betaal nu €148 incl. aanvullend jongeren pakket met tandarts en collectiviteitskorting. Dat was in 2022 nog €138 voor hetzelfde.

Als het nog duurder wordt ga ik toch het aanvullende eraf halen, want dan vind ik het echt te gek worden.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:12

Zorgmijden verwacht ik ook en uiteindelijk is dat duurder dus stijgen de zorgkosten nog meer.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:14

Babootje schreef:
Ik zit ook bij DSW al jaren. Zijn altijd de eerste over de brug met de nieuwe premies maar ook altijd de goedkoopste gebleven. Maar het is altijd goed te blijven kijken en vergelijken.
Ben wel blij dat mn dochter inmiddels dr eigen premie betaalt.... Maar pfff wat een geld...

Is dat zo? Ik heb werkelijk geen idee, zit mijn hele leven al bij DSW.
Ben vorig jaar alleen wel van AV Top naar AV Standaard gegaan. Heb bijna nooit iets en het werd me echt gewoon te duur. De prijzen slaan echt nergens meer op. Als mijn salaris nou ook eens een keer in proportie mee zou groeien 8)7

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:57

'Gelukkig' heb ik eind december nog een afspraak staan bij de tandarts voor controle. Dan kan ik tenminste kijken wat nodig is en een inschatting laten maken. Daarna kijken waar ik voor ga kiezen.

Verder ook gelukkig de mogelijkheid om het te betalen en er financieel goed voor te staan. Die luxe heb ik, maar ik zie ook steeds meer mensen in de problemen komen. En daar maak ik mij wel echt zorgen om.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:17

Ik vind de stijging ook best wel pittig. Wij zitten ook bij DSW en blijven daar wel. Service is prima en de website kwa vergoedingen vind ik ook duidelijk.

Wij betalen nu al 162 euro per maand per persoon. Die 200 euro komt heel dichtbij zo. Wij verdienen niet slecht maar als wij al beginnen te slikken, hoe moeten anderen met minder salaris dit gaan doen? De hoogte van het verplichte maandbedrag is echt heftig.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 13:31

Mee eens, wij hebben ook de relatieve luxe om verhogingen op te vangen en ook onverwachte rekeningen te kunnen betalen. Maar voor mensen die al krap zitten wotdt dit naast de boodschappen, benzine, energie etc wel heel erg zwaar denk ik :\

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:35

Ik betaal nu 146,25 en voor mijn man 180,50 omdat hij met zijn gebit loopt te klooien.
Ik wilde mijn verzekering een stapje hoger zetten, dit ivm komende heupoperatie en fysio maar ik ga toch even navragen of dat wel moet.
Wij zitten trouwens ook bij DSW.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:37

Het ergste is dat vaak 1 van de eerste dingen die niet meer betaald worden, is de premie van de zorgverzekering.

Daphne__
Berichten: 12526
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:41

En dan te bedenken dat wanneer je je zorgverzekering niet meer kunt betalen en als wanbetaler aangemeld word, je een extra premie moet betalen die 20% hoger is dan de gewone premie. Deze van je loon ingehouden word. En je dan ook geen aanvullende verzekering meer kunt krijgen.

Sterker nog, wanneer je loonbeslag krijgt en er een beslagvrije voet berekend word. Dan word die extra dure zorgverzekering nog van dat overgebleven bedrag afgetrokken.

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:44

Wat nog erger is is dat je na 6 maanden niet betalen wordt aangemeld bij het CAK. daar mag je dan een nog hogere premie gaan betalen die wordt ingehouden op je loon of uitkering. En het verschil wordt niet eens gebruik om je schuld af te lossen. De achterstand moet je daarnaast nog aflossen terwijl je nu nog minder te besteden hebt. Ik blijf het een bizar systeem vinden. Ach u kunt de rekening niet betalen, mooi dan gaan we een nog een bedrag bovenop doen want daar wordt het beter van. |o

Edit: tegelijk getypt

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:48

Dat blijft inderdaad zo vreemd. Ik snap die verplichte betaling tot op zekere hoogte, maar dat hogere bedrag?

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:50

Tja, maar moeten dan andere mensen opdraaien voor niet betalende klanten? Anders moeten ze de premie nog verder verhogen.

Over dat verhoogd eigen risico: ik vind dat tricky. Ik ben in februari gevallen en als ik zie wat ik nu al aan kosten kwijt ben zonder hoger eigen risico dan ben ik heel blij dat ik dat niet gedaan heb. Een ongeluk zit in een -in mijn geval- klein stoepje.

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:54

Dat je de kosten voor de zorgverzekering inhoudt, daar kan ik nog inkomen. Maar waarom nog een extra boete er overheen? En waarom dan niet de boete gebruiken om de achterstand in te lossen?

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:57

Omdat er een stok achter de deur moet zijn om de premie wel te betalen?
Anders wordt het wel heel makkelijk om te zeggen, dat betaal ik maar niet.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:10

Fitzroy schreef:
Omdat er een stok achter de deur moet zijn om de premie wel te betalen?
Anders wordt het wel heel makkelijk om te zeggen, dat betaal ik maar niet.

En als je dat geld niet hebt?

PotjeMayo

Berichten: 601
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:42

Blij dat ik dit topic nu nog zie, ik zit ook bij dsw. Dat word wel duur :(

Nico12
Berichten: 819
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:59

Om een goed vergelijk te kunnen maken zitten wij al enkele jaren M/V bij 2 verschillende zorgverzekeraars. Zo is zilverenkruis vorig jaar afgevallen en komend jaar zal DSW afvallen. Voor het eerst na drie jaren gaan wij samen naar 1 verzekeraar en dat is ONVZ. De stelling is kwaliteit voor prijs en altijd vrije keuze.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:05

Ik vind ONVZ erg duur inclusief tandartsverzekering!
Mijn man heeft de duurste a.v en die is best uitgebreid.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:13

Fitzroy schreef:
Omdat er een stok achter de deur moet zijn om de premie wel te betalen?
Anders wordt het wel heel makkelijk om te zeggen, dat betaal ik maar niet.


Waarom moet die stok achter de deur er zijn? Voor die steeds hoger wordende premie waar je steeds minder voor krijgt? Die stok is er alleen maar om de winsten zeker te stellen want wij, het klootjesvolk, wordt er geen haar beter van.
Het is toch heel simpel; als je niet wil/kan betalen dan zal je alles uit eigen zak moeten betalen, met premies die gemiddeld richting de 2400,- per jaar gaan ( + het eigen risico bedrag zit je al bijna op 3000,- per jaar per persoon) zou dat bijna aantrekkelijk worden............

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:18

Ik shop ieder jaar voor de goedkoopste basispremie met de beste voorwaarden en contracten met alle ziekenhuizen en mijn eigen apotheek. Verder boeit het me eigenlijk niet zoveel, ik gebruik nagenoeg geen zorg en anders zit er altijd een eigen bijdrage aanvast. Heb al jaren het hoogste eigen risico en daarmee al lang een goede buffer opgebouwd voor die eventueel 500 euro extra eigen risico. Ik betaal hem zelfs per jaar zodat ik niet iedere maand met dat achtelijk hoge bedrag geconfronteerd word. Heb ook geen recht op zorgtoeslag.
Heb wel heel erg te doen met een hoop mensen de premie niet meer kunnen ophoesten. Waar stopt die verhoging? Daar zit geen plafond op, als ze volgend jaar besluiten dat de premie naar 500 euro pm gaat heb je dat maar te betalen. En je kan er niet voor kiezen om maar geen zorgverzekering te nemen.

veneri
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:22

ElCid schreef:
Fitzroy schreef:
Omdat er een stok achter de deur moet zijn om de premie wel te betalen?
Anders wordt het wel heel makkelijk om te zeggen, dat betaal ik maar niet.


Waarom moet die stok achter de deur er zijn? Voor die steeds hoger wordende premie waar je steeds minder voor krijgt? Die stok is er alleen maar om de winsten zeker te stellen want wij, het klootjesvolk, wordt er geen haar beter van.
Het is toch heel simpel; als je niet wil/kan betalen dan zal je alles uit eigen zak moeten betalen, met premies die gemiddeld richting de 2400,- per jaar gaan ( + het eigen risico bedrag zit je al bijna op 3000,- per jaar per persoon) zou dat bijna aantrekkelijk worden............


Risico is alleen dat als je echt wat breekt of opgenomen moet worden, je een veelvoud van dat bedrag moet betalen. Hoe dan?